Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه مسائل و مشکلات اجتماعی جوانان باید در هیئت ها حل شود، گفت: هیئت ها امروز باید پرچم دار بصیرت افزایی باشند؛ تفاوت هیئت انقلابی و غیر انقلابی در جریان سازی است و خروجی هیئت انقلابی، قیام علیه استکبار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی شب گذشته در دیدار با جمعی از هیئت امناء حسینیه های سطح شهرستان خلیل آباد که در کانون سلمان برگزار شد، اظهار داشت: هیئت یک جریان مردمی است که برای احیاء امر سید الشهدا اقامه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جریان هیئت یک جریانی است که هیچ دولتی در آن دستکاری نکرده و آن را به وجود نیاورده، بلکه به واسطه اینکه مردمی است ماندگار مانده است، خاطرنشان کرد: قوام هیئت به این است که در دستگاه سید الشهدا با اخلاص آمده و جز نوکری برای امام حسین (ع) برای خودش هیچ شأن دیگری قائل نیست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه آنچه که هیات را به وجود آورد سیره معصومین (ع) است، تصریح کرد: جریان روضه خوانی از زمان امام سجاد (ع) و بعد امام باقر (ع)، امام صادق(ع) تا حضرت رضا (ع) پدیدار بود و این ها نشان می دهد که خود اشک ریختن برای سید الشهدا (ع) به معنای حیات ما است و ادامه حیات ما بسته به جریان عزاداری سید الشهدا (ع) است.
 

اگر جریان قیام سیدالشهدا نبود امروز چیزی به اسم اسلام نداشتیم

وی با اشاره به اینکه امام (ره) فرمودند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و اگر محرم و صفر نبود اسلام نابود می شد، اذعان کرد: اگر جریان قیام سیدالشهدا نبود امروز چیزی به اسم اسلام نداشتیم چون جریان قیام امام حسین (ع) یک جریان قیام تمدنی بود و حضرت در مقابل ساختارهای فاسدی که یزید و یزیدیان نظیر تبدیل جریان امامت به سلطنت به دنبال ایجاد آن بودند ایستادند و یک اتفاق بزرگی در طول تاریخ افتاد که بعد از 1400 سال که کلی تلاش شد که مکتب امام حسین (ع) از بین برود ولی همچنان پابرجاست و ماندگارتر شد.

صاحبقرانی با بیان اینکه اعتقادات ما است که ما را حول محور سید الشهدا (ع) در یک هیئت جمع می کند، عنوان کرد: دشمن همین اعتقادات را هدف قرار گرفته است و فضای مجازی پر شده که چرا این پول هیئت ها را برای فقرا خرج نمی کنید و چرا میرید کربلا و از این قبیل شبهاتی که به دنبال تقدس زدایی از جریان عزاداری برای سید الشهدا (ع) هستند.

وی همچنین تشریح کرد: سفره عزاداری را بیشتر فقرا برای امام حسین (ع) پهن می کنند و تعداد سفره هایی که فقرا و مستضعفان عالم برای سید الشهدا (ع) پهن می کنند بیشتر از آن تعداد سفره ای است که پولداران و ثروتمندان آن چنانی که اعتقادی به هیچی برای امام حسین (ع) ندارند و گاهی برای خودنمایی سفره پهن می کنند.
 

تعداد سفره های سیدالشهدا که توسط فقرا پهن می شود بیشتر از سفره های ثروتمندان است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه البته برخی ثروتمندان هستند که عاشق سیدالشهدا (ع) هستند و به این معنا نیست که هر کس ثروتمند باشد بی دین است، تاکید کرد: داریم ثروتمندانی که با اخلاص کامل سفره پهن می کنند ولی تعداد سفره هایی که توسط فقرا برای امام حسین (ع) پهن می شود بیشتر است و فقرای بیشتری از این سفره ها بهره می برند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه هایی که ما برای مکتب امام حسین (ع) انجام می دهیم از داخل آن مکتب ایجاد می شود و از دل آن فقرا را شناسایی می کنیم، بیان کرد: در جریان سیل اخیری که در کشور اتفاق افتاد، تعداد زیادی از هیئت های مذهبی حضور پیدا کردند و باعث مدیریت بحران سیل شدند.

حجت الاسلام صاحبقرانی همچنین ادامه داد: تنها یک هیئت در مشهد یک میلیارد تومان وسیله خریداری و در مناطق سیل زده موکب برپا کرد و یک ماه برای مردم سیل زده اطعام داشت کدام یک از پولداران برای اطعام مردم حاضر شدند ولی هیئتی که عاشق فرهنگ امام حسین (ع) است تا صدای یاری می شنود اولین نفر در صحنه حاضر می شود.
 

هیئت باید بستری برای تقویت اعتقادات و مسائل دینی شود

وی با بیان اینکه دشمن اعتقادات ما را هدف قرار داده است و هیئت های ما امروز باید ارتقاء معرفتی پیدا کند و هیئت ها بستر این ارتقاء معرفتی هستند، ابراز کرد: امروز عزاداری های ما باید به ارتقاء سطح معرفی ما نسبت به قیام امام حسین (ع) شود و داستان و فلسفه قیام امام حسین (ع) باید همه ساله و همه روزه به صورت مکرر برای ما گفته شود تا فراموش نکنیم که در چه لباس و مکانی هستیم و زیر کدام پرچم سینه می زنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید معرفت افزایی دینی پیدا کنیم، اظهار کرد: هیئت باید بستری برای تقویت اعتقادات و مسائل دینی شود، داشته های امروز ما، محصول حضور ما در همین هیئت ها است.

وی با اشاره به اینکه هیئت ها در گذشته سخنران محور بودند و در روضه خوانی ها معارف مطرح می شد نه اینکه یک عده خرافات و انحرافات و تحریفاتی که در هیچ گذاره تاریخی نوشته نشده است مطرح شود، افزود: اصول اعتقادی لابلای اشعار قدیمی موج می زد اشعاری که به ما شور، غیرت و فرهنگ می داد و هیئت بستر این گونه کارهاست و اگر امروز هیئتی نسبت به این گونه شعارها شعور نبخشد آن هیئت از حد تراز خود ساقط شده است.
 

هیئت ها باید مکانی برای حل مسائل اجتماعی جوانان باشد

صاحبقرانی با بیان اینکه هیئت امروز باید نسبت به بصیرت افزایی برچم دار باشد، اظهار داشت: امروز دشمن جنگ روانی را علیه ما و اعتقادات ما شروع کرده است و ما باید بصیرت افزایی داشته باشیم، جناحی صحبت نمی کنیم اما باید بصیرتی صحبت کنیم و بدانیم مکتب امام حسین (ع) مکتب بصیرت افزایی است.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: زمان شناسی، زمانه شناسی، به وقت پای کار امام جامعه بودن، در هنگام تصمیم گرفتن و... بصیرت افزایی است و در هیئت ها اتفاق می افتد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به حل مسائل اجتماعی در هیئت ها، تصریح کرد: اگر مخاطب هیئت ما جوانان هستند و جوانان بیشتر در این ایام حضور دارند باید مسئله و مشکلات این جوان نظیر اشتغال، مسکن، ازدواج، اختلافات خانوادگی و... در هیئت برطرف شود و هیئت باید وسط میدان این حرکات باشد و مسائل اجتماعی را حل کند.
 

تفاوت هیئت انقلابی و غیر انقلابی در جریان سازی است

وی ادامه داد: دشمن به اعتقادات جوانان کشور ما توهین می کند و مسائل اجتماعی را پیش پای جوان گذاشته و آخرین دشمنی های خود که عرصه اقتصادی باشد به میدان آورده است و جوانان کشور را از ما می گیرد، در این شرایط باید بدانیم که هیئت امروز چه تکلیفی دارد.

حجت الاسلام صاحبقرانی با بیان اینکه امام راحل فرمودند که روضه و اشک ما سیاسی است، اذعان کرد: چرا از روضه و اشک ما می ترسند در حالی که در بهترین نقطه لندن حسینیه ای برپاست و نماینده ملکه در آن حسینیه شرکت می کند و بهترین مداح ها هم حضور دارند و ملت به پهنای صورت اشک می ریزند ولی مورد حمایت جریان انگلیس و جریان غرب می شوند.

وی با بیان اینکه تفاوت هیئت انقلابی و غیر انقلابی در جریان سازی است، عنوان کرد: خروجی هیئت انقلابی، قیام علیه استکبار است؛ چرا از شیخ زکزاکی اینگونه می ترسد مگر او سلاح دارد؟ آنها از جریان سازی هیئت انقلابی شیخ زکزاکی ترس دارند.
 

ایستگاه های صلواتی باید غذای روح و جسم بدهند

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وقتی مسئله ما بزرگ شد دیگه سر طبل و سنج و بلندگو و... که حتی مستندات آن را نمی دانیم دعوا نمی شود، تشریح کرد: هئیتی باید بهترین هیئت باشد که آورده اجتماعی بیشتری داشته باشد و باید به این سمت حرکت کنیم و لازم است که هیئت های ما ارتقا پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب حضور داریم و فصل و حرکت جدیدی شروع شده است، تاکید کرد: امروز باید هیئت های ما وارد گام دوم انقلاب شوند و اگر اینطور نباشد از صحنه یاری امام زمان عقب افتادیم.

حجت الاسلام صاحبقرانی در پایان با تاکید بر اینکه ایستگاه های صلواتی هم باید ارتقاء پیدا کنند، خاطرنشان کرد: ایستگاه های صلواتی ما باید غذای جسم و روح بدهد و می تواند کتاب ها و سخنرانی های کوتاه در موضوعات مختلف داشته باشد تا تاثیرگذاری لازم داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده، امام جمعه شهرستان میاندوآبگفت: دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به برکت درایت رهبر انقلاب اسلامی ایران، به عنوان یکی از مقاطع حساس و درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی مطرح می باشد.

وی افزود: سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است که هرکجای کشور ونظام اسلامی به آن نیاز داشته باشد حضورمی یابد و بعنوان نیروی خدمتگزار امت اسلامی در مناطق درون‌مرزی و برون‌مرزی در هر صحنه‌ای که موردنیاز باشد،نقش‌آفرینی می‌کند.

امام جمعه شهرستان میاندوآب ادامه داد: امروز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازوی توانمند ملت ایران در صیانت از عزت،اقتدار و سربلندی این مرزوبوم و حفاظت از کیان اسلام و انقلاب در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است که تنها گوشه‌ای از این توانمندی، در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و وعده صادق به رخ جهانیان کشیده شد.

وی گفت: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نهاد مقدس به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به غیور مردان سپاه به ویژه فرماندهان،کارکنان و سربازان ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون یکایک این عزیزان را مسئلت می‌نمایم.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • سپاه دژ مستحکم برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران
  • سپاه دژ مستحکمی در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • حمایت مشاور قالیباف از فضائلی /این جماعت تندرو به دنبال آن هستند که هزینه کارهای بی قاعده به دوش رهبری بیفتد/پایه گذار این روش جریان انحرافی بود
  • پیام تبریک نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • سپاه نهادی مردمی و برخاسته از اراده ملت انقلابی است