Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@10:28:06 GMT

سبزپوشی تالار حافظ ادامه دار شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۹۵۶۰

سبزپوشی تالار حافظ ادامه دار شد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار پس از رکوردشکنی روز گذشته خود امروز نیز در دومین روز کاری خود در هفته جاری رشد ۹۱۳ واحدی را برای خود در آغاز معاملات ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بورس و اوراق بهادار روز گذشته رکوردشکنی و رشد بالای 3 هزار و 800 واحدی را از آن خود کرد و امروز نیز در دومین روز کاری خود در هفته نخست شهریور ماه با رشد 913 واحدی در آغاز معاملات در جایگاه 270 هزار و 899 واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس جداول معاملاتی صبح امروز بورس در بخش نمادهای تاثیرگذار نام نمادهای اخابر، وتجارت، شپنا، فولاد، وبصادر، وپاسار و نوری به چشم می خورد که به ترتیب با 91، 85، 66، 45، 38، 35 و 35 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز گذاشتند.

 

در جدول نمادهای پربیینده صبح امروز بورس نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خساپا – سايپا، وپاسار - بانك پاسارگاد، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و ثنوسا - نوسازي‌وساختمان‌تهران‌ قرار دارند که در میان آنها تنها 2 نماد خودرو - ايران‌ خودرو و خساپا – سايپا در صبح امروز روند نزولی دارند و باقی نمادها در نماگر به رنگ سبز به نمایش درآمده اند.

 

این گزارش می افزاید: امروز صبح (3 شهریور) شاخص کل فرابورس نیز رشد 38 واحدی را برای خود ثبت کرده است و با این رشد در جایگاه 3 هزار و 621 واحد قرار گرفته است. نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، دي - بانك دي، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، حريل - ريل پردازسير و دكپسول - توليد ژلاتين كپسول ايران در لیست پربیینده های صبح فرابورس قرار گرفته اند کعه در میان آنها 3 نماد دي - بانك دي، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي روند نزولی را در صبحامروز برای خود ثبت کرده اند.

این در حالی است که بورس و اوراق بهادار اولین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 842 واحدی آغاز کرد و این روند صعودی را تا پایان معاملات ادامه داد تا جایی که شاخص کل به رشد 3869 واحد رسید و با این رشد در جایگاه 269 هزار و 986 واحد قرار گرفت.

 

بنابراین گزارش، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 1042 واحد رشد معادل 1.45 درصد به 72 هزار و 937 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 1765 واحد رشد معادل 2.45 درصد به 73 هزار و 890 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 1183 واحد افزایش، معادل 2.45 درصد به 49 هزار و 523 واحد، شاخص آزاد شناور با 4116 واحد رشد معادل 1.36 درصد به 307 هزار و 880 واحد، شاخص بازار اول با 2637 واحد رشد معادل 1.36 درصد به 196 هزار و 5 واحد و شاخص بازار دوم با 8589 واحد رشد معادل 1.59 درصد به 549 هزار و 995 واحد رسیده بودند.

 

بر این اساس صبح (2 شهریور) نمادهای شپنا با 96 واحد، وپاسار با 57 واحد، خودرو با 52 واحد، شتران با 34 واحدف وبصادر با 33 واحد و تنوین با 33 واحد در جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس باعث رشد مثبت آن شده بودند و تنها نماد فملی با 42 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل بورس گذاشته بود و در پایان معاملات نمادهای شپنا، اخابر، شتران، همراه، شبندرف وپاسار و بفجر به ترتیب با 264، 246 201، 142، 122، 118 و 116 واحد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشته بودند.

 

همچنین صبح روز گذشته نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، وتجارت - بانك تجارت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خساپا – سايپا، ثنوسا - نوسازي‌وساختمان‌تهران‌، وپاسار - بانك پاسارگاد و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در لیست پربیینده های بورس قرار گرفته و همگی روند صعودی را برای خود ثبت کرده بودند و در پایان معاملات تنها نماد فولاد - فولاد مباركه اصفهان روند نزولی را برای خود ثبت کرده بود و به این ترتیب، در پایان داد و ستدها در 407 هزار و 397 نوبت معاملاتی، 5 میلیارد و 177 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 14 هزار و 92 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 991 هزار و 600 میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر هفته دولت عید غدیر خم غدیر شبستان یزد روزنامه مسجد مراسم عمامه گذاری روز جهانی مساجد روز جهانی مسجد فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۴۱۸۴ واحدی به ۲,۲۴۹,۴۱۶.۵۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ با افت ۴۱۸۴.۹۴ واحدی به ۲,۲۴۹,۴۱۶.۵۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۵۷۴.۵۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۳۶۱ میلیارد سهم بود که طی ۳۵۰,۳۰۱ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۳,۳۷۸.۰۶۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۰۳,۰۱۱.۴۷۷ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.


کد خبر 739155

دیگر خبرها

  • بورس مثبت بسته شد
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس قرمز شد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی