Web Analytics Made Easy - Statcounter

عوامل ساخت فیلم «قطار آن شب» روند ساخت این فیلم که برگرفته از کتابی با همین عنوان است را شرح دادند. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حمیدرضا قطبی شامگاه شنبه در نشست خبری فیلم قطار آن شب در حاشیه سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اظهار داشت: زمان تکمیل این فیلم‌نامه سختی و دشواری بسیار زیادی را در پیش داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان فیلم پیچیده بود و تمام تلاش خود را انجام دادیم تا داستان‌های این فیلم را به خوبی در هم بگنجانیم.

وی درباره لوکیشن این فیلم تصریح کرد: به دلیل این‌که چیدمان‌ جغرافیایی کار در شمال کشور را به خوبی می‌شناختم این شهر را به عنوان شهر اصلی فیلم انتخاب کردم و همچنین باید به عوامل دیگری همچون زیبایی شهر نیز توجه کرد و منطقه تصویرهای زیبا و خوبی به ما می‌داد.

کارگردان فیلم قطار آن شب گفت: قصد داشتیم فیلم را از تصاویر واقعی جدا کنیم و از داستان‌های مصور و مانند آن استفاده کنیم و آن به این دلیل بود که در ابتدای فیلم مخاطب دچار سردرگمی نشود. ضمن این‌که این فیلم برای خانواده است و از کودک 5 ساله تا بزرگسال را شامل می‌شود.

وی درباره کتاب قطار آن شب که این فیلم از آن برگرفته شده است، گفت: کتاب احمد اکبرپور یک پلات فوق‌العاده داشت و در ابتدا به صورت داستانی آغاز می‌شود و سپس ما را غافلگیر می‌کند که این غافلگیری برای من رضایت‌بخش بود.

قطبی در پاسخ به این سوال که قصه و متن این فیلم با هم تناسب ندارد، گفت: این اتفاق اتفاق تازه‌ای نیست و ممکن است در برخی از فیلم‌ها همه عوامل مانند لوکیشن و غیره تکراری باشد. زمانی فیلمی برای مخاطب به پایان می‌رسد که آن فیلم در ادامه کسالت بار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در فضای سینمایی باید دل ها را صاف کنیم و فضای سینما فضایی است که باید به فیلم‌ها توجه کنیم.

جشنواره فیلم‌‌ کودک و نوجوان| فیلم کودک نیازمند «راستی‌آزمایی» استجشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان| چرا فیلم‌ها همچون گذشته روی کودکان تأثیرگذار نیست؟جشنواره فیلم کودک و نوجوان| دبیر جشنواره به چرایی کاهش تعداد آثار بخش مسابقه پاسخ داد

بهروز رشاد تهیه کننده فیلم قطار آن شب در این نشست گفت: این فیلم از کتاب قطار آن شب اقتباس شده است و متن آن به همان شکلی بود که در فیلم اجرا شد. روان شناس‌های مختلفی براین کتاب نظر داده‌اند و به خوبی مورد تایید قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که این فیلم هزینه زیادی داشت و حدود 66 روز بر روی آن کار شد، گفت: برخی از قسمت‌های این فیلم در راه آهن اجرا شده است و کار بسیار دشواری بود و اگر دقت کارگردان این فیلم نبود این فیلم به سرانجام نمی‌رسید ضمن این‌که بالای یک میلیارد تومان برای این فیلم خرج کردیم.

افشین هاشمی بازیگر فیلم قطار آن شب در این نشست اظهار داشت: در روند داستان این فیلم شاهد تغییراتی هستیم که برای مثال در ابتدای این فیلم شاهد پدری سختگیر بودیم که در اواسط فیلم موضع آن تغییر پیدا می‌کند.

بهناز نادری دیگر بازیگر این فیلم بیان کرد: من به عنوان کسی که سهمی در این فیلم داشتم با این فیلم به خوبی ارتباط برقرار کردم و فضاسازی فیلم در اجرا به خوبی درآمده است و فیلم از نظر من به خوبی تولید شده است.

احمد اکبرپور نویسنده کتاب قطار آن شب در این نشست بیان کرد: روح کتاب در این فیلم ساخته شده است و مشارکت خواننده و بازیگر در این فیلم به خوبی دیده شده است. روح داستان در کتاب به خوبی دیده شده است.

وی گفت: این کتاب سال 78 چاپ شده و در سال 78 به عنوان کتاب سال برگزیده می‌شود و پس از آن متاسفانه توجهی به آن نشد اما قطبی برای این کتاب فیلم ساخت که این موضوع را می‌رساند که الزاماً از کتاب‌های خوب فیلم خوب ساخته نمی‌شود.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، نمایش «یک اتفاق ساده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به نمایش درخواهد آمد.

نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجستگی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اجرا می‌شود.

نمایش «سفر پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار نیز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس و نمایش «چهارمین نفر» به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی سولماز محمدی و صادق حسنی نیز از یکم تا ۱۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محسن اکرمی از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مدارس نواحی ۱ و ۲ شهر یزد و نمایش «نارنجی» به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی نیز از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان روی صحنه می‌رود.

نمایش «گم» به کارگردانی رضا عربشاهی از پنجم تا ۲۰ اردیبهشت در مرکز تئاتر شماره ۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد و نمایش «بی بی و دشت ارغوانی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مهیار هزارجریبی ۸ تا ۲۱ اردیبهشت در تماشاخانه آنا بهشهر به صحنه می‌رود.

نمایش «من و برادرم اقبال» به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی نیز از ۵ تا ۱۵ اردیبهشت در سالن تئاتر مجتمع شهید آوینی همدان به نمایش درخواهد آمد.

نمایش «صاحب سرزمین نور» به نویسندگی سید حسین فدایی‌حسین و کارگردانی سید رهبان مسلمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای ویلا گرگان روی صحنه خواهد رفت.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به صورت غیرمتمرکز و در قالب اجرا‌های عمومی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند/ ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟