Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@03:48:39 GMT

علت عجیب فوت ۵۸ نفر طی ۵ ماه گذشته

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۹۷۹۵

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ فرزاد حاجی پور شامگاه شنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با تاکید بر اینکه سفرهای ارزان قیمت ارتباط مستقیمی با پلیس دارد، اظهار کرد: به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب ۵۸ نفر طی پنج ماه گذشته جان خود را از دست دادند.

رئیس اداره‌ عملیات و کنترل ترافیک پلیس راهور گیلان درباره موارد لازم الاجرا برای سفری ارزان و سالم، گفت: عدم تکمیل آزاده رشت_قزوین، عدم‌ تکمیل کنارگذر رودبار، کمبود پمپ بنزین و سرویس‌های بهداشتی، پاکسازی ورودی و خروجی شهرها بویژه رودبار، عدم زیرساخت‌های بهداشتی، توقف و عملیات حفاری در مسیرهای پرتردد، رسیدگی به وضعیت روشنایی معابر، آزادسازی و آشکارسازی معابر، نصب تابلو و یا برداشتن تابلوهای بی مورد، عدم کمربندی مناسب در مرکز استان از جمله مواردی است که سبب افزایش ترافیک و تصادفات جاده‌ای می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا در آستارا

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به وضعیت آماری بخش حمل و نقل مسافر استان گیلان در پنج ماهه نخست امسال، اظهار کرد: در مجموع شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در استان گیلان ۱۴۲ هستند.

حقدادی تصریح کرد: در مجموع سه هزار و ۹۱۴ راننده در کانون انجمن‌ صنفی شرکت‌های مسافربری، انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر و اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری و کرایه استان گیلان فعالیت می کنند.

وی در ادامه به پایانه‌های عمومی مسافری تحت مالکیت شهرداری و بخش خصوصی نیز اشاره کرد و تعداد آنها ۱۰ پایانه عنوان کرد و گفت: تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در این حوزه ۱۸۰ اتوبوس، ۷۴۳ مینی بوس و ۱۶۲۰ سواری است.

حقدادی همچنین با اشاره به تعداد شرکت‌های حمل و نقل مسافربری در ارتباط با مسافر و کالاهای خارجی در آستارا، گفت: سه شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر، ۱۱۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا در آستارا مشغول به فعالیت هستند.

۳۳۰ نقطه حادثه خیز در استان گیلان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ادامه این نشست با بیان اینکه گردشگری دومین منبع درآمدی در استان گیلان است، اظهار کرد: گردشگری در ایجاد اشتغالزایی، فقرزدایی، بهبود وضعیت شهروندان نقش کلیدی دارد و سالانه تعداد زیادی مسافر به دلیل سبقه فرهنگی و ظرفیت جغرافیایی به این استان سفر می‌کنند.

احمد آقایی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های مناسب در استان گیلان منجر به خشونت می‌شود و بیش از ۳۳۰ نقطه حادثه خیز در این استان داریم، افزود: سالانه بیش از ۵۲ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود که تعداد زیادی از این پرونده‌ها مربوط به گردشگران و نبود زیرساخت‌های مناسب است.

وی تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب، اماکن بهداشتی، رستوران‌ها منجر به دعوا و خشونت می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرگ و میر استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران رکورددار چند قلوزایی در سال گذشته

بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۹ هزار و ۴۴۳ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، از این تعداد چندقلوزایی در سال گذشته، ۱۸ هزار و ۷۵۰ رویداد دوقلو، ۶۷۱ رویداد سه قلو، ۲۰ رویداد چهار قلو و ۲ رویداد پنج قلو بوده است همچنین حدود ۳.۷ درصد ولادت‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ مربوط به چند قلوزایی بوده است که استان‌های تهران با پنج هزار و ۷۸۷ رویداد، خراسان رضوی با سه هزار و ۸۴۷ رویداد و خوزستان با سه هزار و ۱۰۶ رویداد بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بر اساس آمار‌های سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت‌ها به میزان ۴۰۵ هزار و ۹۳۳ نوزاد مربوط به دومین فرزند بوده است.

یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۴۸ ولادت در سال ۱۴۰۲ در کشور به ثبت رسید و استان تهران رکورد دار میزان ولادت‌ها بود.

براساس اطلاعات مرکز رصد جمعیت کشور، در سال گذشته یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۴۸ ولادت در کشور به ثبت رسیده است و بر اساس آمار موجود بیشترین میزان ولادت‌ها مربوط به استان تهران با ۱۳۱ هزار و ۱۷۶ نوزاد و کمترین آن مربوط به استان سمنان با ۶ هزار و ۹۰۷ نوزاد بود.

همچنین بر اساس آمار‌های مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال در سال ۱۴۰۲ از تعداد نوزادان متولد شده ۵۱.۸ درصد نوزادان پسر و۴۸.۲ درصد آن‌ها دختر بودند.

بر اساس قانون، خانواده‌ها فرصت دارند تا ۱۵ روز بعد از تولد فرزندان خود ولادت آن‌ها را در ثبت احوال ثبت کنند و ملاک ثبت و تاریخ ولادت بر اساس گواهینامه ولادت است که از سوی بیمارستان به خانواده‌ها داده می‌شود.

اکنون بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در کشور در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می‌شوند و هموطنان باید دقت داشته باشند که ولادت را در مهلت قانونی ثبت کنند و اگر ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روز ثبت نشود، برای ثبت خارج از این مهلت، افراد هزینه بیشتری را متحمل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • حساسیت کاربران توئیتر به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۱۵ اردیبهشت
  • ثبت بیش از ۹۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان مرکزی
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • تهران رکورددار چند قلوزایی در سال گذشته
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • قطعی برق در ۵ شهرستان گیلان
  • راه‌اندازی اورژانس دریایی خارگ تسریع شود
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان