Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@02:49:08 GMT

ماجرای آلوده بودن گندم ۱۴ کامیون به فضولات حیوانی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۹۸۴۸

ماجرای آلوده بودن گندم ۱۴ کامیون به فضولات حیوانی

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس که به اتهام آلودگی گندم دولتی به فضولات حیوانی یک شب بازداشت شده بود، گفت: ۷۰۰ تن گندم خرید تضمینی شده در یکی از سیلو‌های این شرکت در حال بررسی آلودگی به فضولات حیوانات و خاک است.

سیروس آبادی، رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در ارتباط با بازداشت خود و همکارانش و ورود خاک و فضولات حیوانات به گندم در این شرکت اظهار کرد: اکنون آزاد هستیم و در کنار نماینده دادستانی در حال بررسی گندم‌های مشکوک به آلودگی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوشنبه هفته گذشته به همراه ۸ نفر از کارکنان شرکت غله فراخوانده شدیم و بنده یک شب بازداشت شدم؛ فردای آن روز نزد قاضی کشیک رفتم و با وثیقه ملکی ۲۰ میلیون تومانی کپی برابر اصل شده، آزاد شدم.

سیروس آبادی گفت: اسامی ۴ نفر از پرسنل پیمانکار اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در این ارتباط اعلام شد که این افراد زمانی که بنده در اداره نبودم با تبانی با یکدیگر کامیون‌های گندم آلوده به خاک و فضولات حیوانی را به شرکت وارد می‌کردند.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با بیان اینکه ۱۴ کامیون آلوده به خاک و فضولات حیوانات به محصول شرکت غله وارد شده است ادامه داد: این گندم‌های آلوده به میزان ۷۰۰ تن در یکی از کندو‌های سیلوی گندم ریخته شده است.

وی در پاسخ به اینکه سرنوشت گندم‌های آلوده چه شد؟ گفت: گندم‌های تمام کندو‌ها در حال تخلیه است و کنترل می‌شود و با گرفتن افت در کندوی دیگر ذخیره می‌شود.

سیروس آبادی با بیان اینکه گندم‌های این شرکت در سه مجموعه نگهداری می‌شود گفت: سیلوی بتنی دست نخورده است و آلودگی ندارد انبار مکانیزه نیز مورد بررسی قرار گرفت که موردی نداشت، اما سیلوی بتنی ۱۲ کندو دارد که یکی از آن‌ها آلودگی داشت که حجم آن ۷۰۰ تن است و اکنون نیز در حال بررسی است.

وی در پاسخ به اینکه این ۷۰۰ تن گندم دور ریز می‌شود گفت: خیر؛ این گندم‌ها خاک دارند و بوجاری می‌شوند!

این مقام مسئول در واکنش به آلودگی این گندم‌ها به فضولات حیوانات گفت: گندمی که به فضولات حیوانات آلوده بود مربوط به یکی از کامیون‌ها است که تخلیه نشده و قبل از تخلیه جلوی آن گرفته شد و در بار بقیه کامیون‌ها هنوز آلودگی مشاهده نشده است.

سیروس آبادی در پاسخ به اینکه ماجرای آلوده بودن گندم ۱۴ کامیون چیست گفت: جلوی تخلیه یک کامیون آلوده گرفته شد و درباره آلوده بودن ۱۴ کامیون نیز افراد بازداشت شده اعتراف کردند، اما هنوز آلودگی در میان گندم‌های تخلیه شده مشاهده نشده است و کندوی ۱۱ (سیلوی فلزی) که ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن گندم دارد در حال بررسی است.

وی در ارتباط با رابطه کاری پیمانکارانی که با شرکت غله و بازرگانی گنبدکاووس همکاری دارند و بازداشت شده اند گفت: پیمانکار استانی داریم که کارگران فنی و نمونه بردار را تامین می‌کند.

سیروس آبادی در پاسخ به اینکه پیمانکار از طریق این تخلف، کسب سود داشته است اظهار داشت: خود پیمانکار خیر، اما کارگران وی این تخلف را انجام می‌دادند و گندمی که توسط دلال برای فروش گندم آورده می‌شد را سخت گیری نمی‌کردند و نمونه گندم آورده شده را با کیفیت نشان میدادند.

وی در پاسخ به اینکه اتهام خودش در این پرونده چیست گفت: فعلا اتهامی ندارم و به من گفته شده است سهل انگاری انجام داده ام.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس گفت: این کارگران متخلف و دلال مربوطه اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

سیروس آبادی گفت: به دلیل اینکه شرکت غله در لیست خصوصی سازی قرار دارد چند سال است که استخدام ندارد و کلیه کار‌های تخصصی این شرکت، توسط پرسنل پیمانکار انجام می‌شود و این کارگران به صورت روز مزد فعالیت می‌کنند و بعد از یک یا دو ماه فعالیت عوض می‌شوند و اعتبار کافی ندارند.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با بیان اینکه ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان وجود دارد که باید آن‌ها را همزمان کنترل کنم اظهار داشت: متخلفان تخلفات خود را زمانی انجام می‌دادند که بنده اداره نبودم و اقدام به بازدید از سایر مراکز خرید می‌کردم.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: مدیر بازداشتی فضولات حیوانی گندم دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد کامیون با ۳ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز ایران نژاد اظهار کرد: در ساعت ۲۱:۱۰ شب گذشته گزارش تلفنی مبنی بر برخورد کامیون با دو خودرو پژو و روآ در کنارگذر شمالی اراک حدفاصل روستای نمک کوه به واحد ارتباطات اورژانس اعلام شد که ۲ تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در این سانحه سه نفر مصدوم شدند که مصدومان پس از دریافت اقدامات تخصصی فوریت پزشکی به بیمارستان امام حضرت ولیعصر (عج) منتقل شدند.

کد خبر 6081163

دیگر خبرها

  • ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟
  • کامیون نفتکش سقوط‌کرده در سیلاب
  • سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در ‌رودخانه بندر خمیر
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • هوای اصفهان آلوده شد
  • هوای اصفهان آلوده است
  • برخورد کامیون با ۲ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • برخورد کامیون با ۳ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳