Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بودجه‌ای که باید در دوره پسابرجام و وضعیت بحرانی متناسب با شرایط جنگ اقتصادی تنظیم شود با افزایش هزینه‌های بخش دولتی همخوانی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر آلبرت بغزیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره الزامات بودجه سال 99 اظهار داشت: هر ساله مشکل عمده بودجه بحث درآمدهایی است که حاصل نمی شود و اینکه سهم نفت باید کمتر یا درآمدهای مالیاتی جایگزین آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه محل هزینه کرد مصارف باید کجا باشد و یارانه‌های پنهان کجا قرار دارد چالش‌برانگیز بوده و اصلاح بودجه هم به این موضوع برمی گردد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه هزینه هایی که معمولا پنهان است و در اواسط سال خود را نشان می دهد هم باید مشخص شود، خاطرنشان کرد: بودجه ای که باید در دوره پسابرجام و وضعیت بحرانی متناسب با شرایط جنگ اقتصادی تنظیم شود چنین ماهیتی را ندارد.

بغزیان عنوان کرد: در بودجه فعلی هزینه‌ها در بخش دولتی افزایش یافته و بخش عمرانی و تولیدی همچنان مغفول مانده است که در این خصوص باید اصلاح ساختار بودجه صورت گیرد.

وی درباره نقش گردشگری در الزامات بودجه ای گفت: بودجه گردشگری تنها بخشی است که می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و قابل برنامه ریزی است زیرا بخش کشاورزی و صنعت با چالش هایی چون هزینه تولید و واردات مواجه هستند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بخش گردشگری از نظر هزینه ای ظرفیت بالایی دارد و می تواند ارزآوری داشته باشد، افزود: با توجه به تغییرات نرخ ارز بیشتر گرایش گردشگران کشورهای عراق و ترکیه سفر به ایران است در حالی که این هنوز نمی تواند آن ظرفیت بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.

بغزیان بیان کرد: باید افرادی بر سر مسئولیت چنین سازمان هایی قرار گیرند که در جای دیگری نبوغی از خود نشان داده باشند با این مدیران فعلی نمی توان چندان امیدی به ایجاد تحول داشت.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم گردشگری را مثل کشور ترکیه توسعه دهیم مسلما زیرساختهایی مثل جاده، تبلیغات، امکانات بین راهی، آمادگی مقصد گردشگری برای جذب توریست، توانایی رقابت با گردشگری خارجی و توان برآورده شدن انتظارت گردشگران خارجی را باید فراهم آوریم.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: گردشگری در کوتاه مدت نمی تواند جایگزین شود البته یکی از زمینه های استراتژیک ما برای جایگزینی درآمدهای نفتی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها

بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد سازمان برنامه و بودجه، هزینه برخی دستگاه‌ها را به طور نامتعارف افزایش داده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از اداره کل روابط عمومی و‌ امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، بررسی جداول بودجه سال 1403 نشان می‌دهد هزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی بیش از 217 درصد و سازمان اداری و استخدامی 150 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این در حالیست که وزارت آموزش و ‌پرورش 20 درصد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های وابسته و تابعه آن 16.8 درصد افزایش هزینه داشته‌اند.

دیوان محاسبات کشور بر لزوم اقدام اصلاحی برای رفع تبعیض در این حوزه تاکید دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه