Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:48:56 GMT

افزایش مراکز نوآوری دانشگاه علم و صنعت تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۹۹۲۰

افزایش مراکز نوآوری دانشگاه علم و صنعت تا پایان سال

جبارعلی ذاکری در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون راه اندازی واحدی در جهت حمایت و توسعه نوآوری و خلاقیت در این دانشگاه گفت: ما ۲ سال پیش، اصلاح ساختار را آغاز کرده و بر اساس ساختار جدید، دفتری را به‌منظور توسعه فعالیت های تجاری، فناوری و نوآورانه، راه اندازی کردیم که اتفاقا هم اکنون، یکی از دفاتر فعال ما به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری، به عنوان یکی از وظایف این دفتر افزود: سال گذشته یک مرکز را با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل دادیم و امسال نیز قرار است (روز سه شنبه ۵ شهریور ماه) با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دومین مرکز نوآوری دانشگاه، فعالیت خود را رسما آغاز کند.

ذاکری ادامه داد: در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده برای این دفتر و راه اندازی مراکز نوآوری، امیداریم از طریق این مراکز، با بهره گیری از ایده های جدید، خصوصا ایده های ذهن خلاق دانشجویان، فعالیت‌های اقتصادی خوبی صورت بگیرد.

وی درباره ساز و کار فعالیت این مراکز اظهار داشت: در این مراکز، شرکت‌هایی به‌منظور استفاده از توان فکری دانشجویان مستقر هستند که هر کدام، در حوزه مشخصی فعالیت دارند؛ مثل شرکت های استارت آپی که هم خود، ایده می دهند و هم ایده های نو را از خارج مجموعه دریافت می کنند و در ادامه، افراد با تجربه این شرکت ها، ایده های موجود را تا حدی عملیاتی خواهند کرد که بتواند به درآمدزایی برسد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: بطور مثال در همین مرکز مورد اشاره که سال گذشته آغاز به کار کرد، هم اکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند، میزهای فکر دارند و حتی کارهای نرم افزاری و سخت افزاری خود را در این مرکز انجام می دهند.

ذاکری اضافه کرد: علاوه بر این با برقراری ارتباط با صنایع خاصی که نیاز به کمک دارند، ضمن شناسایی چالش‌ها، هم برای برون رفت از چالش‌ها و رفع مشکلات به آنها کمک فکری می‌دهند و هم از این محل، درآمدی را برای خود ایجاد می کنند. 

وی با بیان اینکه چنین مراکزی، بعنوان فرصتی مناسب برای فعالیت‌های ثمربخش، در سایر دانشگاه ها نیز راه‌اندازی شده است، ابراز امیدواری کرد که دانشگاه علم و صنعت بتواند تا پایان سال، تعداد مراکز خود را به ۴ مرکز برساند.

کد خبر 4701044 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت استارت آپ کنکور 98 وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران سازمان سنجش انتخاب رشته دانشگاه پیام نور دانشگاه های ایران حسین توکلی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش پزشکی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، با همکاری نواحی۹گانه نسبت به شناسایی و پلمپ واحد غیر مجاز تفکیک و جمع آوری پسماند اقدام شد.

وی افزود: ۴ مرکز پس از ابلاغ رأی و صدور اخطاریه‌های لازم به متصدیان مربوطه، پلمب و از ادامه فعالیتشان جلوگیری شد.

طاهری گفت: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماندهای خشک علاوه بر اینکه باعث آشفتگی و به ریختگی چهره و سیمای شهر، موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، از این‌رو عوامل اجرایی این معاونت و نواحی ۹ گانه با گشت‌زنی و رصد میدانی در محلات، اینگونه مراکز غیرمجاز را شناسایی، ضمن اخطار و تذکر جدی نسبت به تعطیلی و پلمب واحدهای مذکور اقدام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲ در پایان تاکید کرد: که اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده با قوت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087554

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد