Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس کره شمالی بر آزمایش یک سکوی پرتاب موشک نظارت کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رسانه های کره شمالی اعلام کردند رئیس این کشور بر آزمایش یک سکوی بسیار بزرگ پرتاب موشک با قابلیت شلیک چند موشک نظارت داشت.
کره شمالی با تایید شلیک دو پرتابه جدید در صبح روز گذشته (شنبه) اعلام کرد این آزمایش ها در واقع آزمایش یک موشک انداز بسیار بزرگ و چند گانه جدید با نظارت و مدیریت «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«کی سی ان ای» خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه گزارش کرد رهبر کره شمالی که بر آزمایش موفقیت آمیز این موشک انداز جدید نظارت داشته تاکید کرده است توسعه تسلیحات جدید راهبردی و تاکتیکی با هدف کاهش فشارها و تهدیدهای دشمن یک اصل ضروری است.
«کیم جونگ اون» همچنین با اشاره به اینکه این سامانه بزرگ و فوق العاده توسط متخصصان جوان بومی طراحی شده است سازندگان این سکوی موشکی را ثروت واقعی کره شمالی معرفی کرده است.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز گذشته در بیانیه ای با تایید اینکه کره شمالی دو موشک جدید به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است اعلام کرد موشک ها ساعت 6:45 و 7:2 دقیقه صبح از شهر سوندونک واقع در استان هامگ‌یونگ به سوی دریای شرقی شلیک شده است.
ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد هر دو موشک حدود 380 کیلومتر برد داشتند و با حداکثر ارتفاع 97 کیلومتر و حداکثر سرعت آن در حدود 6.5 ماخ پرواز کردند.
شلیک های روز شنبه کره شمالی هفتمین دور آزمایش های موشکی این کشور از 25 ژوئیه سال جاری تا کنون بود یعنی از زمانی که پیونگ یانگ سکوت 17 ماهه را شکست و در اعتراض به رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی، دست به آزمایش سلاح های جدید زد.
رزمایش دو هفته ای مشترک کره جنوبی و آمریکا اوایل هفته گذشته به پایان رسید و امیدواری ها برای متوقف کردن پرتاب های موشکی کره شمالی و از سرگیری مذاکرات تسلیحات هسته ای بین واشنگتن و پیونگ یانگ را افزایش داد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود به محض پایان یافتن این رزمایش ها مذاکرات هسته ای با آمریکا را از سر خواهد گرفت.

واکنش ژاپن و آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی
به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش ژاپن اعلام کرد موشک های کره شمالی در سرزمین یا ناحیه اقتصادی شرقی ژاپن فرود نیامدند.
در خبری دیگر وزیر دفاع ژاپن گفت آزمایش موشکی کره شمالی نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل است و نمی توان آن را نادیده گرفت.
یک مقام ارشد آمریکایی نیز گفت این کشور از گزارش ها در خصوص پرتاب موشکی کره شمالی آگاه و در حال گفتگوی نزدیک با ژاپن و کره جنوبی درباره آن است.

کره شمالی: پامپئو زهری کشنده است و ما همچنان بزرگترین تهدید آمریکا هستیم
شلیک دو موشک کوتاه برد از سوی کره شمالی پس از حملات شدید پیونگ یانگ به مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت. کره شمالی پامپئو را زهری کشنده توصیف کرد؛ زیرا خواستار تحریم های شدید علیه کره شمالی تا خلع سلاح هسته ای آن شده بود.
وزیر خارجه کره شمالی تاکید کرد که ما برای گفتگو و رویارویی به یک اندازه آمادگی داریم. ما همچنان بزرگترین تهدید برای آمریکا باقی خواهیم ماند و به آنها خواهیم فهماند که برای خلع سلاح هسته ای چه باید کرد.
 خشم پیونگ یانگ و آزمایش های جدید موشکی از آنجا اوج گرفت که حاصل دو دیدار ترامپ و کیم جونگ اون‌ تنها عکس یادگاری شد و وزیرخارجه امریکا به صراحت اعلام کرد تحریم ها را محکم ادامه می دهند.حالا کره شمالی می گوید اگر اینطور است ما هم بزرگترین تهدید واشنگتن باقی می مانیم.
وزیر خارجه کره شمالی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره پابرجا ماندن تحریمهای سخت علیه کره شمالی تاکید کرد که اگر واشنگتن بخواهد از تحریمها در توافق با کره شمالی سوء استفاده کند یک اشتباه محاسباتی بزرگ خواهد بود.
مایک پامپئو اخیرا در واکنش به آزمایشهای موشکی کره شمالی، این اقدامات را نگران کننده خواند و تاکید کرد که تحریمهای علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور خلع سلاح را انجام ندهد باقی خواهد ماند.
ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی در یک بیانیه تاکید کرد که پیونگ یانگ هم برای مذاکره و هم برای گزینه های دیگر آماده است اما این برای واشنگتن یک تهدید بزرگ است که برای مدت طولانی به رویکرد خصمانه خود وابسته شده است.
ری یونگ هو در بیانیه خود که در خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده است، شدیدا از اظهارات اخیر مایک پامپئو انتقاد کرد و وی را یک سم سرسخت برای دیپلماسی آمریکا خواند.
کره شمالی بامداد پنجشنبه هفته گذشته نیز به اقدام اخیر آمریکا در آزمایش موشک کروز میان‌برد و برنامه‌های این کشور برای مستقر کردن جنگنده‌های اف‌-35 و جنگ‌افزارهای نظامی در نزدیکی شبه‌جزیره کره شمالی واکنش نشان داد و آن را خطرناک توصیف کرد.

ترامپ: مناسبات واقعا خوبی با کره شمالی داریم!
رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی بعد از جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در مقابل خبرنگاران مدعی شد که واشنگتن رابطه خوبی با پیونگ‌یانگ دارد.
ساعاتی بعد از جدیدترین آزمایش دو موشک کوتاهبرد کره شمالی که در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز کره جنوبی و آمریکا انجام شده بود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد که واشنگتن رابطه واقعاً خوبی با «پیونگ‌یانگ» دارد.
خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، ترامپ به خبرنگاران در مقابل کاخ سفید گفت: «کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) بسیار با من رو راست و صریح است».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم می‌کند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه خبری نیشن پاکستان نوشت: مصدق مالک در گفت‌وگوی غیررسمی با رسانه‌ها گفت: ما به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهیم بود، زیرا پروژه گازی پاکستان و ایران نمی‌تواند بار تحریم‌ها را تحمل کند.

مالک گفت: ما پرونده پاکستان را به طور جامع ارائه و سعی خواهیم کرد با ارائه دلایل سیاسی و فنی علیه تحریم‌های آمریکا، معافیت‌هایی را دریافت کنیم. وی افزود: دولت همچنین مشغول لابی گسترده برای دریافت معافیت است. این وزیر پاکستانی ابراز امیدواری کرد ساخت این پروژه به زودی آغاز شود.

دولت موقت پیش از این با احداث بخش ۸۰ کیلومتری از این خط لوله در خاک پاکستان موافقت کرده بود. با این حال، طرح درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا به دلیل تحولات ژئوپلیتیکی از سوی متولیان امر به تعویق افتاد. تصمیمات مربوط به پروژه خط لوله گاز پاکستان به ایران توسط کمیته نظارت وزیران اتخاذ شد. پیش نویس نهایی درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا، توسط دولت وقت تهیه شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد
  • مخالفت دوباره شولتز با ارسال موشک تاروس و اعزام نیرو به اوکراین
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • (عکس) این موشک هایپرسونیک را آمریکا تست و کنسل کرد
  • آسمان ایران یک هفته کمی استراحت می کند!
  • جدیدترین پیش‌بینی هواشناسی و نقشه آب و هوا
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس
  • چگونه سرمایه داری به تهدیدی برای دموکراسی تبدیل شد؟
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم می‌کند