Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کاخ الیزه فرانسه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه پیش از برگزاری نشست سران گروه7 گفت که وی به‌دنبال جنگ با ایران نبوده بلکه خواستار توافق با ایران است.

اخبار سیاسی- کاخ الیزه همچنین اعلام کرد که ماکرون در این دیدار پیشنهاد خود درباره ایران را به ترامپ اعلام کرد که بر اساس آن به تهران اجازه فروش نفت خود برای مدت زمان محدودی در مقابل توقف کاهش تعهدات برجامی داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر نیز کاخ الیزه اعلام کرده بود که مواضع ماکرون و ترامپ در خصوص ایران، تجارت خارجی و مسائل مرتبط با آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون به هم نزدیکتر شده است.

البته کاخ الیزه در بیانیه خود تلویحاً اذعان کرده است که اختلافاتی بین رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا در خصوص موارد فوق وجود داشته، اما میزان این اختلافات کاهش یافته و مواضع دو طرف «همگرا» شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا تعهدات برجامی کاخ الیزه الیزه ایران رئیس جمهور رئیس جمهور آمریکا فرانسه ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مهمان سرزده» نوشته آنتیه دام به‌تازگی با ترجمه شیرین هدایی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های طوطی» (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) است.

آنتیه دام نویسنده و تصویرگر این‌کتاب متولد ۱۹۶۵ در ویسبادن آلمان است. او در رشته معمار در دانشگاه‌های دارمشتات و فلورانس تحصیل کرده و تاکنون چند کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته و تصویرگری کرده که «مهمان سرزده» یکی از آن‌هاست. این‌کتاب سال ۲۰۱۵ منتشر و منتخب راهنمای کتابخوانی Leselotse، برنده جایزه سالانه نمایشگاه لایپزیگ و بنیاد لیزن، برنده جایزه کتاب تصویری نیمرلند شد. سال ۲۰۱۷ نیز برنده جایزه دوم کتاب تصویری تروسدورف و در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه بهترین کتاب کودک تصویری نیویورک تایمز کتابخانه عمومی نیویورک شده است.

داستان «مهمان سرزده» درباره زنی به اسم الیزه است که شب را در خانه تنهاست و از همه‌چیز می‌ترسد. او صبح تا شب در خانه می‌ماند و از صداهای بیرون می‌ترسد. یک‌روز موشکی کاغذی از پنجره وارد خانه‌اش می‌شود و روز بعد هم یک‌مهمان که یک‌پسربچه کوچک باشد، از راه می‌رسد...

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

از بس ترسیده بود، اصلا خواب به چشمش نیامد.

صبح روز بعد، صدای در بلند شد: تق تق!

اما هیچ‌وقت کسی درِ خانه او را نمی‌زد. اصلا کی ممکن بود درِ خانه او را بزند؟

الیزه اول اصلا نمی‌خواست در را باز کند، اما صدای در قطع نمی‌شد: تق‌تق، تق‌تق...

آخرش در را باز کرد و حسابی جا خورد.

پسر کوچولو پرسید:

«موشک من کجاست؟»

الیزه زیر لب گفت: «اوممم...»

این‌کتاب با ۳۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6081178 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان