Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@03:46:34 GMT

کلاهبرداری یک بدهکار بزرگ بانکی با خرید سهام

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۰۴۳۳

کلاهبرداری یک بدهکار بزرگ بانکی با خرید سهام

خبرگزاری تسنیم: بر اساس اسنادی که به دست خبرگزاری تسنیم رسیده، آقای ع که یکی از بدهکاران بزرگ بانکی است، با بهره گیری از برخی شیوه‌های متقبلانه از جمله با ۲ کد ملی اقدام به کلاهبرداری و سودجویی از برخی بانک‌ها و شرکت‌ها کرده است.

وی که به عنوان مدیرعامل یا عضو و رئیس هیات مدیره برخی شرکت‌های فولادی، سیمانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فعالیت داشته است، مقادیر قابل توجهی تسهیلات از برخی بانک‌های دولتی و خصوصی گرفته که معوق و مشکوک الوصول شدند و هم اکنون نام وی به عنوان یکی از بدهکاران بزرگ بانکی در بانک مرکزی مطرح است.

بر اساس این اسناد، نامبرده با سودجویی از نفوذ برخی مسئولان در دولت و مجلس، اقدام به خرید غیرقانونی سهام برخی شرکت‌ها هم کرده است.

یکی از شیوه‌های متقلبانه وی برای اخذ تسهیلات کلان از بانک ها، خرید بخش کوچکی از سهام بانک‌ها یا شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌ها در بورس بوده تا از این طریق بانک‌ها را وادار به پرداخت تسهیلات کلان کند. در همین راستا از برخی بانک‌ها مبالغ زیادی گرفته که عمده این وام‌ها معوق شدند و همچنان در حال فشار به برخی بانک هاست تا تسهیلات کلان از آن‌ها بگیرد که برخی از این بانک‌ها به دلیل استعلام منفی بانک مرکزی زیر بار این فشار نرفتند.

لازم به ذکر است که بخش زیادی از سهامداران شرکت‌هایی که این بدهکار بانکی، بخشی از سهام آن شرکت‌ها را در اختیار دارد، از این فرد به مراجع قضایی شکایت کردند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: کلاهبرداری بدهکار بزرگ بانکی خرید سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

بانک صادرات پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس اعلام کرد: در این واگذاری با اولویت رد دیون دولت و سهم ۵ درصدی حضور یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک صادرات هم پس از دو بانک شهر و ملت پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس از حضور در مزایده با اولویت رد دیون دولت و سهم 5 درصدی در این واگذاری خبر داد.

بر اساس این گزارش، "وبصادر" پیرو درخواست سازمان بورس مبنی بر الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس و برنامه‌های آتی احتمالی، اعلام کرد: پیرو تصمیمات دولت و مذاکرات با وزارت اقتصاد به منظور حل مشکلات باشگاه پرسپولیس، کنسرسیومی متشکل از بانک های غیر دولتی تشکیل و نسبت به حضور در مزایده واگذاری 85 درصد سهام باشگاه با شرایط اعلامی در آگهی عرضه سازمان خصوصی سازی اقدام شد.

با امعان نظر به صورت جلسه 21 فروردین شورای پول و اعتبار، واگذاری این باشگاه با اولویت رد دیون دولت به بانک‌های خریدار صورت خواهد پذیرفت و سرمایه‌ گذاری تا دو سال مشمول مجازات‌های قانونی و انتظامی مربوط به فعالیت‌های غیر بانکی نخواهد شد. همچنین طبق توافقات قدرالسهم این بانک از سهام قابل واگذاری 5 درصد تعیین شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد