Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،قاسم فکوری‌زاد نخبه جوان هم استانی با ارائه اختراعی تحت عنوان «کفش طبی هوشمند برای پیشگیری از زخم پای بیماران دیابتی» در معتبرترین و برترین جشنواره جهانی اختراعات آمریکا مدال طلا و دیپلم افتخار جشنواره جهانی اختراعات سیلیکون، ولی این کشور را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نخبه یاسوجی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت:کفش طبی هوشمند اختراع شده توسط نخبه یاسوجی برای پیش گیری از زخم پای بیماران دیابتی، با کاربرد فناوری‌های نوین در حوزه پزشکی طرحی شده است که این طرح می‌تواند باعث جلوگیری از قطع عضو پای بیماران دیابتی و همچنین کاهش هزینه‌های درمان برای بیماران شوند.

کسب مدال نقره و دیپلم افتخار از جشنواره‌های جهانی اختراعات کشور‌های سوئیس، چین و کویت و مدال طلا
و دیپلم افتخار از جشنواره جهانی اختراعات کشور صربستان و … از دیگر افتخارت آقای فکوری زاد است.

این جوان ۲۸ ساله دارای مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و کارشناسی ارشد هماتولوژی و بانک خون دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

انتهای پیام/د

اختراع کشف طبی هوشمند در یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلا سهم دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،این عضو هیئت علمی دانشگاه با همکاری اساتید و پژوهشگرانی از دانشگاه نفت پکن چین، دانشگاه کیل آلمان و دانشگاه اوفا روسیه با ارائه اختراعی با عنوان "فوم پایدار شده توسط نانوذرات برای ذخیرهسازی دی اکسید کربن در مقیاس بزرگ در زیرزمین و ازدیاد برداشت نفت" موفق به کسب مدال طلا در مسابقات بین المللی اختراعات ارشمیدس روسیه شدند.
در این مسابقه، نمایندگان ۲۲۱ دانشگاه و موسسه از ۲۷ کشور و ۳۵ منطقه فدراسیون روسیه شرکت کردند که حدود ۶۰۰ پروژه و اختراع نوآورانه را به جامعه علمی و فنی عمومی ارائه کردند. که از میان این اختراعات ۲۰۰ مورد از آنها توسط نویسندگان و مخترعین به نام و دارندگان پتنت های خارجی ارائه شد و کسب مدال طلا در میان این شرکت کنندگان برای ایران بسیار حائز اهمیت بود.
فوم پایدار شده توسط نانوذرات را میتوان با ترکیب نانوذرات به عنوان پایدارکننده در سیستمهای فوم معمولی تولید کرد. فوم پایدار قادر به حفظ ساختار خود در طول زمان و در شرایط دشوار مخزنی است که منجر به بهبود یکنواختی و بازدهی برداشت نفت میشود. ترکیب نانوذرات و سورفکتانتها یک پوشش دو لایه را تشکیل میدهد که هم محل جذب پایدار و هم استحکام ساختاری و مقاومت در برابر تغییر شکل را برای فوم افزایش میدهد.
از این فوم برای ذخیره سازی گاز کربن دی اکسید در مقیاس بزرگ در زیرزمین و همچنین فرایندهای ازدیاد برداشت نفت میتوان استفاده کرد که در کاهش الاینده های زیست محیطی به خصوص دی اکسید کربن در سراسر دنیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
این مسابقات در کشور روسیه و با حمایت فدراسیون جهانی اختراعات (IFIA) و سازمان مالکیتهای معنوی WIIPO world Invention Intellectual property Associations و آکادمی علوم روسیه این مسابقات در روزهای ابتدایی فروردین 1403 برگزار شد.
در اختتامیه این مسابقات، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری فدارسیون روسیه، از اهمیت این مسابقه و تأثیر آن در اقتصاد دنیا صحبت کرد.

دیگر خبرها

  • شعار "بهت افتخار می کنیم ایران" در مترو نیویورک آمریکا (فیلم)
  • کشف جسد پسر ۳۲ ساله در یاسوج
  • جسد جوان گمشده یاسوجی پیدا شد
  • جسد جوان ۳۲ ساله‌ مفقود شده یاسوجی پیدا شد
  • جسد جوان مفقود شده در یاسوج پیدا شد
  • کشف جسد جوان مفقودشده در یاسوج
  • افتخار آفرینی فرنگی کاران خوزستان در آسیا
  • کارزار جهانی نور قرمز در خوی
  • جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید
  • نشان طلا سهم دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان