Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@12:36:27 GMT

نصب اثر درخت زندگی دو هنرمند ایرانی در لیون فرانسه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۰۵۵۹

به گزارش ایلنا،‌ "درخت زندگی" عنوان این اثر چشمگیر سرامیکی است که ۹ متر و نیم در ۳ متر و نیم ابعاد آن است و ۳۵۰۰ قطعه سرامیکی و ۶۳۰ هرم که هر هرم از ۱۰-۱۲ وجه آینه و سرامیک تشکیل شده را کنار هم دارد. این دو هنرمند ایرانی دو سال تمام برای خلق و نصب این اثر شاخص وقت صرف کردند.

لیلا فرزانه سرامیست شناخته شده و کامران افشار نادری که دکترای معماری را از ایتالیا اخذ نموده و همواره هنر را از دریچه معماری پیگیری کرده است "درخت زندگی" را بر مبنای هنر ایران و اشتراکات فرهنگی سایر ملل خلق کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثری که زیر ساخت آن سرامیک است اما در آن خط نستعلیق، نور، رنگ و آیینه نقش محوری دارند؛ غیر از همه اینها مهندسی و سازماندهی این سازه بزرگ و کنارهم نشاندن آن همه قطعه ریز، دستاورد بزرگ دیگر این پروژه است.

موسسه تمدن اسلامی با مشارکت کشورهایی مانند عربستان، امارات، قطر… اواسط سپتامبر در لیون افتتاح می‌شود و این اثر ایرانی تنها کار هنری این مجموعه است که در ورودی این ساختمان مجلل خودنمایی می‌کند.

موسسه تمدن اسلامی لیون با حضور مقامات بلند پایه فرانسه افتتاح خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیون فرانسه درخت زندگی هنرمند ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی

سعید هژبری معاون عمرانی استانداری ایلام در جلسه بررسی طرح‌های معماری یادمان شهدای حادثه زمین فوتبال چوار، ضمن گرامیداشت مقام شهدای زمین فوتبال چوار، عنوان کرد: این حادثه منحصربفرد نماد مظلومیت مردم ما در دوران دفاع مقدس است که باید برای نسل آینده روایتگری شود.

وی افزود: برای تکمیل ورزشگاه و این یادمان، ۲۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که انتظار می‌رود یادمانی در خور شأن و منزلت این شهدا اجرا شود.

گفتنی است در این جلسه سه طرح معماری توسط مشاور طراحی و ارائه شد که پس از بررسی، طرح مطلوب انتخاب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • اجرای یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • اجرای طرح‌های معماری ایرانی - اسلامی در بوستان‌های پایتخت
  • یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی اجرا می‌شود
  • خلاصه بازی پاری سن ژرمن ۴-۱ لیون (لیگ ۱ فرانسه - ۲۰۲۳/۲۴)
  • پاری سن ژرمن ۴-۱ لیون؛ بدون توقف به سمت قهرمانی
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد/ این جشنواره دوسالانه است
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد