Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از کاهش ۳۲۱۵ نفری نیروهای شهرداری از شهریور ماه سال ۱۳۹۶ تا مرداد ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در ارائه گزارش یک ساله کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهمترین موضوعاتی که در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته بود، بودجه سالیانه و برنامه پنج ساله سوم شهر تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از طرح‌ها و لوایح تنخواه بودجه‌ای دارند لذا ترافیک سنگینی در حوزه‌ی بررسی طرح‌ها و لوایح در این کمیسیون وجود دارد.

وی افزود: این کمیسیون ۱۳۷ جلسه برگزار کرده که اغلب آنها با حضور همه آعضای کمیسیون برگزار شده است. از اقدامات کلیدی که در کمیسیون برنامه  و بودجه آغاز شده و تاثیر زیادی در ساختار شهرداری تهران گذاشته است می‌توان به موضوع تعدیل نیروی انسانی در مجموعه شهرداری تهران اشاره کرد. در اواخر دوره‌ی چهارم مدیریت شهری ۱۳ هزار نفر نیرو بدون ضوابط قانونی در مجموعه شهرداری تهران استخدام شدند لذا تصویب کردند که سالیانه ۶ درصد از نیروهای این مجموعه را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح آمار نیروهای شهرداری تهران گفت: در شهریور ماه سال ۱۳۹۶، ۶۸ هزار و ۱۲۷ نفر نیرو در مجموعه شهرداری تهران مشغول به کار بود که در تیر ماه سال ۱۳۹۸ این نیروها به عدد ۶۴ هزار و ۹۱۴ نفر کاهش پیدا کرد در حقیقت ۳ هزار و ۲۱۵ نفر نیرو را در مجموعه کاهش دادیم.

وی ادامه داد: اگر در کل تاریخ شهرداری قبل و بعد از انقلاب توجهی داشته باشیم هیچ گاه نیروهای انسانی شهرداری تهران تا این میزان کاهش پیدا نکرده بود. به این ترتیب اصلاح ساختار شهرداری تهران به صورت جدی مطرح شده و توسط شهرداری پیگیری می‌شود، البته امیدواریم لایحه تغییر ساختار آن در کمترین زمان ممکن برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران بیاید.

الویری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تحقق شفافیت در دوره پنجم مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: مساله شفافیت از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ قطعا تاریک‌خانه موجود زمینه فساد مالی را ایجاد می‌کند و شفافیت ابزار جدی برای مقابله با فساد محسوب می‌شوند.

در این دوره شفافیت در پنج حوزه معاملات شهرسازی، سازمانی ، مالی و خود شورای شهر تهران محقق شده است.

وی تاکید کرد: موضوع کنترل حین خرج‌ها و بعد از خرج که در حقیقت موضوعی  ذی حسابی محسوب می‌شود به طور جد توسط کمیسیون برنامه و بودجه  پیگیری می‌شود. همچنین بحث حسابرسی‌ها برای اولین بار علاوه بر گزارش حسابرسی‌ها مجموعه‌ای از بایدها و و نبایدها در مصوبات شورا مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرتضی الویری شهرداري تهران تعدیل نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه امسال شهرداری همدان ۴ هزار میلیارد تومان تعیین شد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان، گفت: بودجه چهار هزار و ۳۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی شهرداری برای سال ۱۴۰۳ مصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی رضایی امروز در سخنان پیش از دستور در صحن علنی شورا با اشاره به تحقق عملیات وعده صادق با رمز یا رسول‌الله (ص) و موشک باران رژیم صهیونیستی ضمن تبریک به امت حزب‌الله و مردم شهیدپرور، اظهار داشت: موج شادی مردم و به ویژه مردم مظلوم غزه به دنبال انجام این عملیات وصف ناپذیر بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اعلام سپاه پاسداران این اقدام تنها بخشی از عملیات  تنبیهی و در پاسخ به حملات رژیم غاصب به اماکن دیپلماتیک کشورمان و حق دفاع مشروع براساس بند 51 منشور ملل متحد و راهبردی بوده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان، گفت: با وجود بکارگیری ظرفیت آمریکا، انگلیس، فرانسه و سپرهای چند لایه اسرائیل جنایتکار بیشتر موشک‌ها از این سپرها عبور کرده و به اهداف نظامی مورد نظر اصابت کردند.

رضایی تصریح کرد: شورای شهر، شهرداری و معاونت‌ها می‌توانند زمینه‌ساز اجرایی شدن بیانات رهبری پیشگام باشند که در بحث مدیریت شهری ظرفیت‌ خوبی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و معماری و شهرسازی برای حضور مردم به منظور تحقق شعار سال( جهش تولید با مشارکت مردم ) وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در بحث صیانت از عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی، پارک‌ها و محیط اداری ورود کند، گفت: فرمانده نیروی انتظامی پس از تأکید مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از هنجارهای اسلامی و ملی در بحث مقابله با بی‌حجابی و صیانت از عفاف و حجاب وارد میدان شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان خواستار تقویت تعامل و هماهنگی شهرداری با نهادهای حاکمیتی شد و بیان کرد: لازمه دسترسی بیشتر مدیریت شهری به منابع و ظرفیت‌‌ها، هماهنگی، تعامل و همسویی بیشتر است و باید به ویژه در سال پایانی خدمت شورای شهر این تعامل تقویت و از اختلافات پرهیز شود.

رضایی گفت: در جلسه صحن 266 شورای اسلامی شهر همدان بودجه چهار هزار و 354 میلیارد و 900 میلیون تومانی شهرداری برای سال 1403 مصوب شد. به منظور تحقق این میزان بودجه انجام پروژه‌ها و اجرای برنامه‌ها نیاز به تعامل و هماهنگی بیشتر و دسترسی به منابع و امکانات است.

وی اعلام کرد: در بودجه چهار هزار و 354 میلیارد تومانی امسال شهرداری همدان، اعتبارات هزینه‌های عمومی به میزان یک هزار و 821 میلیارد تومان، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز دو هزار و 227 میلیارد و 800 میلیون تومان و اعتبارات تبصره پرداخت بدهی‌های قطعی شده سنواتی، 306 میلیارد و 100 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر منابع و مصارف در جداول بودجه ۱۴۰۳ امکان‌پذیر نیست
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اواسط اردیبهشت مشخص می‌شود
  • بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان ابلاغ شد
  • بودجه امسال شهرداری همدان ۴ هزار میلیارد تومان تعیین شد
  • تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲
  • بودجه مناطق تهران در سال جدید ۲ برابر شد | توزیع عادلانه بودجه در دستور کار شهرداری قرار گرفت