Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@15:44:17 GMT

چرا کالاهای اساسی با نرخ دولتی به دست مردم نمی‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۰۶۲۲

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ‌گفت: هدف از اختصاص ۱۴میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی، بهبود معیشت مردم بود درحالی‌که ۴۰۰ شرکت یک‌شبه سر برآورده ارز را گرفتند، اما کالایی وارد نکردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امیر خجسته اظهار داشت: مجلس برای کمک به مردم به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر 14 میلیارد دلار بابت واردات کالاهای اساسی با ارز 4200تومانی به دولت اختصاص داد و بنا بود دولت در برنامه‌ای، روش توزیع آن را مشخص کند، اما با گذشت 5 ماه از سال این کار انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی اعلام کرد: بی‌برنامگی دولت در این زمینه سبب شد تا 300 تا 400 شرکت به‌یک‌باره و در مدتی کوتاه راه‌اندازی شده و ارز دولتی را برای واردات کالا به کشور دریافت کنند درحالی‌که وضعیت بازار نشان می‌دهد این کالاها وارد نشده است.   چرا کالاهای اساسی با نرخ دولتی به دست مردم نمی‌رسد؟ نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی پول را گرفته و کالایی وارد نکرده‌اند و مشخص نیست که این 14 میلیارد دلار کجا رفته است.   خجسته افزود: در سال 97 هم 18 میلیارد دلار از طرف مجلس بابت واردات کالاهای اساسی اختصاص داده شد، اما گرفتار رانت‌بازی شدیم و نه دولت نظارت کرد و نه دستگاه‌های نظارتی به قضیه ورود کردند و درنتیجه کالایی با نرخ دولتی به دست مردم نرسید.   وی با اشاره به تلاش مجلس برای روشن شدن وضعیت 14 میلیارد دلار بیان کرد: لیست اسامی واردکنندگان کالاها گرفته شده و به‌طور قاطع و جدی با آن‌ها صحبت کرده‌ایم که در صورت وارد نکردن کالا، اسامی‌شان منتشر می‌شود.   رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس مطرح کرد: این کار سبب شده تا برخی از ترس ریختن آبرو، سریع دست به کار شده و در حال وارد کردن کالا هستند و اسامی افرادی که مقاومت کنند هم برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.   خجسته با انتقاد از بی‌تفاوتی دولت در بهبود وضعیت معیشت مردم تصریح کرد: بارها به دولت اعلام کردیم که برنامه خود برای توزیع کالاهای یارانه‌ای را به مجلس ارائه دهد تا همه خانواده‌ها از آن بهره‌مند شوند، اما اقدامی نکرده است.   وی گفت: مجلس برای کمک به مردم تصمیم گرفته 200 هزار میلیارد تومان برای واردات کالاهای اساسی در اختیار دولت بگذارد چراکه شانه‌های مردم زیر فشار اقتصادی خرد شده است.   سیلوی همدان پس گرفته شد نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اقدام غیرقانونی سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری تعدادی از سیلوها به بخش خصوصی با نرخ بسیار پایین هم گفت: پیگیری‌های لازم در مورد سیلوی همدان انجام شده و به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.   خجسته اعلام کرد: دستور برگرداندن این سیلو به چرخه اموال دولتی از طرف وزیر اقتصاد صادر شده و نیازمند طی مراحل اداری برای باطل شدن قرارداد فروش است.   وی خاطرنشان کرد: اجازه تضییع حقوق مردم را به سوءاستفاده کنندگان نداده و ذره‌ای در حفظ و نگهداری از بیت‌المال کوتاه نمی‌آییم.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

به گزارش جام جم آنلاین، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری این دو تیم از همان ابتدای اغاز بکار گفت: همکاری ملی و همیاری ملی رمز غلبه بر موانع غیر قابل حل است. روح همدلی که در فضای ورزش ایران است سرایت کرد و خودش را در دل یک اقدام سیاستی و یک تدبیر ملی نشان داد و اتفاق به ظاهر ناشدنی 20 سال گذشته امروز تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در موضوع انتقال پرسپولیس و استقلال خیلی ها به دولت میگفتند که این حرف ها نشدنی هستند و دولت ها در ایران اراده واگذاری این دو تیم را ندارند. اما امروز در اردیبهشت 1403 با یک همت جمعی این امر محقق شد.

خاندوزی گفت: در پروژه های مختلف شما شاهد این موضوع بودید که دولت سیزدهم دولت خاتمه ی پروژه های نیمه تمام است و امروز هم این اتفاق افتاد. اما 4 موضوع است که باید به ان اشاره شود:

1- در اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی اراده ی جدی وجود دارد. در اسفند 1400 موضوع بورسی شدن این دو باشگاه و افرایش سرمایه ان ها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم 10 درصدی دو باشگاه که خروجی ان شفافیت در عملکرد است، گام اول دولت برای خصوصی سازی بود. در همین راستا مذاکرات مفصلی با وزارت نفت و وزارت صمت صورت گرفته تا پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و همچنین برخی از پروژه های جذاب معدنی کشور.

2- اهلیت و تخصص نکته دیگری است که تاکید داریم تا واگذاری مبتنی بر آن صورت گیرد. یکی از نکاتی که در دولت سیزدهم واگذاری چندان زیادی نداشته ایم، دقت بر اهلیت و تخصص خریداران و چشم انداز بلند مدت برای این واگذاری ها را داشته باشیم.

3- چشم انداز منابع پایدار درامدی این دوباشگاه نکته سوم است. ما همچنان کمک ورزش خواهیم بود چه از طریق پیگیری حق پخش و …..

4- ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت مدیریتی بخش های غیر دولتی، برای مدیریت این باشگاه ها استفاده کنیم تا این موضوع ارام ارام به سایر بخش ها سرایت پیدا کند.

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است