Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بهداشت کرمان گفت: بیشترین مراجعین گاز گرفتگیِ حیوانات به مرکز بهداشت افرادی هستند که سگ خانگی، نگهبان و گله دارند؛ این مسئله نشان می‌دهد بسیاری از اعضای جامعه رفتار با سگ‌ها را بلد نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارسلان اسکندری، رئیس مرکز بهداشت کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با جمع آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر گفت: مهمترین موضوع در این رابطه، فرهنگ مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم با برخی اقداماتشان سبب افزایش سگ‌های ولگرد می‌شوند از جمله آنکه زباله‌ها را در هر ساعتی از شبانه روز بیرون از خانه می‌گذارند و یا به سگ‌های ولگرد در سطح شهر غذادهی می‌کنند.

اسکندری تأکید کرد: گذاشتن زباله در هر ساعتی از شبانه روز در سطح شهر سبب می‌شود تا تغذیه سگ‌های ولگرد خوب شود و در نتیجه زاد و ولد آنها بیشتر می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت کرمان با بیان اینکه هزینه واکسن هاری برای هر نفر دو میلیون تومان است، توضیح داد: خوب است بدانید که عامل بسیاری از گاز گرفتگی‌ها رفتار ناصحیح مردم با حیوانات است.

وی افزود: حیوانات به خودی خود حمله نمی کنند مگر آنکه از طرف انسان‌ها آزار ببیند، برای مثال سنگ و چوب به طرفشان پرت شود یا افراد رفتار با حیوانات را بلد نباشند.

اسکندری ابراز داشت: بیشترین مراجعین به مرکز بهداشت به خاطر گاز گرفتگی افرادی هستند که سگ خانگی، نگهبان و گله دارند که این نشان می‌دهد بسیاری از افراد رفتار با سگ ها را بلد نیستند.

رئیس مرکز بهداشت کرمان تشریح کرد: باید دانست وقتی به سگ غذا می‌دهیم نباید او را نوازش کرد چرا که باعث تحریک سگ می‌شود ضمن اینکه توصیه می‌کنیم اگر سگی به دنبال شما آمد بی حرکت بایستید، به چشمانش نگاه نکنید و یا نخندید چرا که با دیدن دندان ها احساس می کند که می خواهید به او حمله کنید.

وی با اشاره به اینکه کار تخصصی مرکز بهداشت آموزش به خانواده‌ها در جهت پیشگیری و نحوه برخورد با برخی معضلات از جمله سگ‌های ولگرد است، اظهار داشت: به کمک آموزش و پرورش به دنبال آموزش جامعه در جهت رفتار درست با حیوانات هستیم.

اسکندری با بیان این که معضل سگ‌های ولگرد جهانی است، افزود: طبق دستورالعمل در شهرهای بزرگ شهرداری‌ها و در روستاها، دهیاریها موظف به جمع آوری و برخورد با سگ های ولگرد هستند اما مرکز بهداشت به کمک سازمان دامپزشکی و سایر سازمان های دیگر به کمک شهرداری آمده است.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل سگ ها تقسیم بندی شده اند؛ از جمله سگ‌های ولگرد، خانگی و حتی سگ‌های بیمار که باید اینگونه سگ‌ها با روش اخلاقی انسانی از بین بروند چرا که بیش از سه هزار بیماری مشترک بین انسان و حیوانات وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری بیش از ۲۰ میلیارد ریال زکات فطره در کاشان

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان از جمع‌آوری بیش از ۲۰ میلیارد ریال زکات فطره در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام مجید سهراب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به جمع‌آوری زکات فطره توسط مراکز دارای مجوز در شهرستان کاشان، اظهار داشت: در سال جاری 225 مرکز مجوز دریافت زکات فطره را از شهروندان داشتند.

وی با بیان اینکه پس از جمع‌آوری زکات فطره مراتب به ستاد زکات شهرستان کاشان می‌رسد، افزود: با محاسبات اولیه صورت گرفته در سال جاری بیش از 20 میلیارد ریال زکات فطره توسط مراکز مجاز در شهرستان کاشان جمع‌آوری شد.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان ضمن اشاره به اقدامات فرهنگ‌سازی در زمینه زکات فطره ابراز داشت: فرهنگ‌سازی و تبلیغ برای زکات فطره و اعلام شماره حساب برای اخذ زکات در فضای مجازی توسط توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلیس فتا واداره تبلیغات اسلامی انجام شد.

وی ضمن اشاره به اقدامات ستاد زکات شهرستان ‌کاشان در زمینه جمع‌آوری زکات فطره گفت: صندوق‌های اخذ زکات فطره همه متحد‌الشکل و پلمپ شده یود و بازکردن صندوق برای شمارش با حضور نماینده شورای زکات شهرستان انجام شد.

سهراب‌زاده با بیان اینکه اقدامات لازم در زمینه ساماندهی جمع‌آوری زکات فطره صورت گرفت، تصریح کرد: تمامی مراکز جمع‌آوری زکات فطره ملزم به اخذ مجوز بودند و عدم مجوز آنان به منزله فعالیت غیرقانونی بود.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟
  • بازدید سرزده بازرسان شبکه دامپزشکی تربت حیدریه از فروشگاه‌های عرضه تجهیزات و غذای حیوانات خانگی
  • آغاز طرح توزیع تقویم روز شمار برای جمع آوری پسماند خانگی
  • رفتار نیروهای مسلح در حمله شب گذشته به اسرائیل جوانمردانه بود
  • رفتار نیروهای مسلح در حمله شب گذشته به اسزائیل جوانمردانه بود
  • درخواست مجوز از انحصار صاحبان سکوها خارج شد
  • چرا سگ‌های ولگرد تهدیدی برای زندگی شده‌اند؟
  • موش خرما چیست؟ بررسی انواع، غذا و صدای این حیوان (+عکس)
  • جمع‌آوری بیش از ۲۰ میلیارد ریال زکات فطره در کاشان
  • ‍ فرهنگ ایثار و شهادت در رفتار و اشعار عطار قابل الگوپذیری است