Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@00:13:35 GMT

پرونده بانک‌ها در بازار متشکل ارزی تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۰۷۳۰

پرونده بانک‌ها در بازار متشکل ارزی تکمیل شد

مدیرعامل بانک کارآفرین از تکمیل پرونده بانک‌ها و صرافی‌های بانکی برای حضور در بازار متشکل ارزی خبر داد.

گروه بورس،بانک وبیمه بازارنیوز: حمید تهرانفر، مدیرعامل بانک کارآفرین درباره وضعیت بازار متشکل ارزی اظهار داشت: تقریبا همه بانک‌ها و صرافی‌های بانکی عضو بازار متشکل ارزی هستند و ضوابط و مقررات این بازار به بانک‌ها اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده بانک‌ها برای عضویت در این بانک‌ها تکمیل و حساب نزد بانک عامل افتتاح شده است، ترکیب مدیران بازار نیز مشخص شده و طی چند روز آینده کار این بازار شروع خواهد شد.

تهرانفر با بیان اینکه بانک‌ها منتظر اعلام بانک مرکزی برای شروع به کار در این بازار هستند، تاکید کرد: به طور قطع آغاز به کار این بازار اثرات مثبتی را بر بازار ارز خواهد داشت و جای خالی چنین بازاری در کشور محسوس بود.

معاون اسبق بانک مرکزی ادامه داد: بازار متشکل این امکان را می‌دهد تا ضمن انجام تبادلات نقدی، نرخ واقعی ارز را در کانونی را تعیین کنیم و نرخی که توسط این بازار تعیین می‌شود نوسان نخواهد داشت، چراکه همه دست اندرکاران و بازیگران در این بازار حضور دارند.

مدیرعامل بانک کارآفرین با بیان اینکه بازار متشکل همچنین کمک می‌کند که نیازهای نقدی در این بازار به خوبی پاسخ داده شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک با شروع به کار بازار بر مسائل و چالش‌های بازار نقدی ارز مسلط شویم.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Erj برچسب ها: دلار ، بازار متشکل ارزی ، ارز ، بانک مرکزی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دلار بازار متشکل ارزی ارز بانک مرکزی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۰۸ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهد ارزی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نجف زاده گفت: پرونده یک شرکت بازرگانی به دلیل ایفا نکردن ۱۲۵ هزار و ۴۸ یورو تعهد ارزی به ارزش ۵۴ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال در شعبه هشتم بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و با توجه به ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر بازگرداندن ارز به میزان رفع تعهد نشده و محرومیت از یکسال فعالیت بازرگانی، شرکت را به پرداخت ۱۰۸ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر میزان ریالی ارز تعهد نشده، محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان واحد ارزی مدیریت بانک تجارت استان گزارش تخلف را در بازرسی از اسناد و مدارک یک شرکت بازرگانی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند

کد خبر 6085162

دیگر خبرها

  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • جریمه ۱۰۸ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهد ارزی
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود