Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:04:26 GMT

۳۱ برگزیده المپیاد دانش‌آموزی نانو معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۰۷۹۸

۳۱ برگزیده المپیاد دانش‌آموزی نانو معرفی شدند

با پایان پافتن دهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو، ۳۱ برگزیده این دوره از رقابت‌ها که موفق به دریافت مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی و همچنین پرورش و هدایت دانش‌آموزان مستعد توسط باشگاه دانش‌آموزی نانو برگزار می‌شود و بر اساس تفاهم‬‌نامه‌ای که میان ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان منعقد شد، این المپیاد از سال جاری با تأیید و همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار شد، ضمن آنکه برگزیدگان این المپیاد مطابق با آئین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان، از امتیازات این بنیاد نیز برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون مرحله اول دهمین دوره المپیاد دانش آموزی نانو در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۶ اردیبهشت‌ماه جاری به صورت همزمان در ۱۲۱ شهر و ۱۲۴ حوزه با حضور ۱۷ هزار و ۴۱۲ دانش‌آموز داوطلب و مرحله دوم این المپیاد نیز به صورت کتبی در تیرماه و مرحله سوم نیز با حضور داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره مرحله دوم شدند، برگزار شد.

مرحله سوم این رقابت نانویی، به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی است. کسب بیش از ۵۰ درصد میانگین نمره ۵ نفر اول در آزمون مرحله اول، شرط ورود به مرحله دوم است و ۳۰ نفر برتر مرحله دوم به اردوی مرحله سوم راه پیدا کردند.

آزمون مرحله دوم المپیاد نانو شامل ۲۰ سوال تستی و ۴ سوال تشریحی در محورهای "نانو فیزیک"، "نانو شیمی"، "نانو زیست‌فناوری" و "شبیه‌سازی" است.

در مرحله عملی المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو که در قالب یک اردوی عملی- آموزشی برگزار شد، دانش‌آموزان ضمن فراگیری روش‌های ساخت و کاربرد نانو مواد در آزمایشگاه و شرکت در کارگاه‌های شبیه‌سازی نانو، از مراکز فعال کشور در حوزه فناوری نانو نیز بازدید کردند.

در مرحله نهایی دهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، ۳۱ دانش‌آموز برگزیده کشور برای کسب مدال‏‌های طلا، نقره و برنز به رقابت پرداختند و همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه دهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو، برگزیدگان این دوره از رقابت‌های دانش‌آموزی نانو معرفی شدند.

در این مراسم دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: طبق پیمایشی که در سال ۱۳۹۷ انجام شد، ۸۵ درصد از مردم ایران با فناوری نانو آشنا هستند و این امر تا حد زیادی به واسطه ترویج و آموزش نانو در سطح دانش‌‏آموزی بدست آمده است.

وی ادامه داد: کشور ما از نظر فناوری نانو دچار پوکی استخوان نخواهد شد، زیرا در حوزه آموزش و تربیت دانش‌آموزان در حوزه فناوری نانو سرمایه‌گذاری‏‌های گسترده‌‏ای انجام شده است و این دانش‌آموزان نه تنها از نظر دانش تئوری، بلکه از نظر عملی نیز در آزمایشگاه‏‌های فناوری نانو در سطح کشور آموزش دیده‌اند.

سرکار با بیان اینکه امروز ایران از نظر تولید علم نانو، در رتبه چهارم دنیا قرار دارد، یادآور شد: آمریکا، چین و هند کشورهایی هستند که در این زمینه از ایران بالاتر هستند، در حالی که جمعیت بسیار بیشتری از ایران دارند. این کشورها علاقه بسیار زیادی به آموزش فناوری نانو در سطح دانش‌آموزی نشان داده‌اند و برای دریافت و یادگیری از تجارب ایران در این زمینه ابراز تمایل کرده‌‏اند و با استفاده از محتوا و تجهیزات آزمایشگاهی فناوری نانو ساخت ایران، ۱۰ آزمایشگاه آموزشی فناوری نانو در کشور چین توسط شرکت‌‏های ایرانی تجهیز شده است.

در این مراسم از ۳۱ دانش‌آموزی که موفق به دریافت مدل‌های طلا، نقره و برنز شدند، تقدیر شد. اسامی برگزیدگان به این شرح است:

ردیف اسامی استان مدل ۱ هانیه رییسی اصفهان طلا ۲ سیده کیانا قریشی کاوردی هرمزگان " ۳ درسا ماه‌تسایی گلستان نقره ۴ علیرضا غیاثیان آرائی اصفهان " ۵ ساینا ملکی مازندران " ۶ محمدجواد اصغری منصورآبادی آذربایجان‌شرقی " ۷ اسماء عظیمی‌فرد آذربایجان‌شرقی " ۸ سیدعلیرضا موسوی اتیجدان بوشهر " ۹ فاطمه جابری‌خواه خراسان رضوی " ۱۰ یاسمن تیموری خراسان رضوی برنز ۱۱ مریم توشادی فارس " ۱۲ علی میرزا محمد تهران " ۱۳ مهکامه علی‌نژاد مازندران " ۱۴ موژان پهلوانی کردستان " ۱۵ نسرین خرم‌آبادی اصفهان " ۱۶ محمدجعفر آقاسیان مازندران " ۱۷ برژان امیری کردستان " ۱۸ آریا فرزانه فرد هرمزگان " ۱۹ نگین دیگ‌زاده هرمزگان " ۲۰ امیر غلامی ایلام " ۲۱ رقیه غلامزاده خراسان رضوی " ۲۲ علی رجبی  خراسان جنوبی " ۲۳ پارسا فرخی البرز " ۲۴ محمدمهدی شریفی فارس " ۲۵ هیژا حسامی کردستان " ۲۶ ادیب سبحانی کردستان " ۲۷ محمد متینی آذربایجان شرقی " ۲۸ سیدرضا موسوی حقیقی بوشهر " ۲۹ مهیمن ژولیده کردستان " ۳۰ آیناز رحیمی کردستان " ۳۱ محمد آرمنده آبدارزاده کردستان "

منتخبین این دوره از المپیاد دانش‌آموزی نانو علاوه بر دریافت مدال‌های طلا، نقره، برنز و لوح تقدیر، به‌ترتیب هدیه نقدی به مبلغ ۲٫۵ میلیون تومان، ۱٫۵ میلیون تومان و ۵۰۰ هزار تومان نیز از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت کردند.

برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو علاوه بر دریافت لوح تقدیر، همانند برندگان بخش دانش‌آموزی جشنواره‌ خوارزمی و طبق شیوه‌نامه‌ بنیاد ملی نخبگان از امتیاز فعالیت‌های نخبگانی و جوایز نقدی نیز برخوردار خواهند شد. بر این اساس، برگزیدگان مدال‌های طلا، نقره و برنز علاوه بر دریافت جوایز نقدی از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مشمول دریافت جوایز نقدی بنیاد ملی نخبگان نیز می‌شوند و از منظر امتیاز فعالیت نخبگانی به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۲۰ امتیاز به آنها اعطا خواهد شد.

برگزیدگان می‌توانند در زمان ثبت درخواست خود در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان به نشانی www.sina.bmn.ir، حکم برگزیدگی خود را نیز بارگذاری کنند تا امتیاز آن مطابق مقررات تسهیل مورد نظر، اعمال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهمین المپیاد دانش آموزی نانو ستاد نانو مدل طلا بنياد ملي نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی برگزار شد.
دراین مراسم نفرات برتر مسابقات زبان فارسی درسطح دانش آموزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دراین مسابقات که درسطح مدارس المهدی درمناطق مختلف لبنان برگزار شد هشت هزار دانش آموز شرکت کردند.
میزان مشارکت دانش آموزان لبنانی درمسابقات زبان فارسی امسال درمقایسه با سال گذشته دوبرابر بود.
در دور دوم این مسابقات هشتصد دانش آموز به المپیاد مرکزی راه یافتند.
هم اکنون زبان فارسی دربیست و یک مدرسه در مناطق بیروت، جنوب و شرق لبنان تدریس می‌شود.

 


--------
باصدا: مجتبی امانی - سفیرکشورمان درلبنان

دیگر خبرها

  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان