Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@17:05:02 GMT

کرمان؛ پایلوت اجرای طرح ملی مسکن در کشور

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۰۹۰۵

کرمان؛ پایلوت اجرای طرح ملی مسکن در کشور

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از پایلوت بودن استان کرمان در طرح ملی مسکن خبر داد و بیان کرد: سامانه‌ای برای این امر طراحی و بزودی معرفی خواهد شد تا متقاضیان بتوانند از طریق آن ثبت‌نام کنند و پس از شناسایی افراد فاقد مسکن، دولت برنامه‌ریزی دقیقی در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.

"علی‌اکبر سلطانی‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آغاز طرح ملی مسکن، گفت: این طرح برای تولید مسکن در کشور است که 100 هزار واحد آن را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متعهد گردیده که در سطح کشور اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از پایلوت بودن استان کرمان در این طرح خبر داد و بیان کرد: سامانه‌ای برای این امر طراحی و بزودی معرفی خواهد شد تا متقاضیان بتوانند از طریق آن ثبت‌نام کنند و پس از شناسایی افراد فاقد مسکن، دولت برنامه‌ریزی دقیقی در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان این‌ که سهم استان کرمان از این 100 هزار واحد دقیقا مشخص نشده است، تصریح کرد: افراد فاقد مسکن و سرپرست خانوارهایی که تاکنون از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی با تاکید برآنکه این طرح در راستای تولید مسکن است و فقط مسکن واگذار می‌شود و نه زمین، اظهار کرد: جزییات این طرح در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

سلطانی‌نژاد با اشاره به سفر دکتر نوبخت به جنوب استان کرمان و تصویب احداث 10 هزار واحد مسکونی در مناطق محروم جنوب استان کرمان، تصریح کرد: این مصوبه سال گذشته عملیاتی شده و مناطق روستایی جنوب و شرق استان در الویت کار قرار گرفتند که در همین راستا احداث برخی از این واحدها نیز در مراحل پایانی کار قرار دارد.

وی به طرح مسکن روستایی اجرایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: طرح مسکن واحدهای روستایی هر ساله با تصویب ساخت چند هزار واحد در سطح کشور اجرایی می‌شود که امسال با 15 هزار واحد در استان کرمان این طرح را آغاز کرده‌ایم گفتنی است که این طرح در مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر به‌صورت جدی در حال انجام است ضمن آنکه باید عنوان کرد طرح مسکن روستایی جدا از دستاوردهای سفر دکتر نوبخت به جنوب استان کرمان است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تعدیل قیمت مسکن در سطح کشور را یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در بحث مقاوم سازی نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه های جدی و مهمی را دنبال می کند که خوشبختانه در استان کرمان متوسط مقاوم سازی از همه استان‌های کشور بالاتر است.

وی با اشاره به سیلاب‌های ابتدای سال و معین بودن استان کرمان در حمیدیه خوزستان و اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان حمیدیه نیز تاکنون 2 هزار واحد مسکونی را تکمیل کرده ایم و ساخت بقیه واحدها نیز در حال انجام است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید

حامد کیخسروی گفت: در حالی که میانگین مقاوم سازی واحدهای روستایی در کشور ۵۷ درصد است، این میزان در استان اردبیل به بیش از ۶۴ درصد رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: پارسال چهار هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شد امسال هم هفت هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی خواهد شد.

به گفته او، با اجرای طرح‌های جدید مقاوم سازی مسکن روستایی استان، ضمن ارتقای رتبه استان در بین چهار استان برتر کشور در این زمینه، سطح استحکام بناهای مقاوم‌سازی شده روستایی در مقابل انواع حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله به مراتب بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

کیخسروی از افزایش سقف تسهیلات بانکی اجرای طرح‌های مقاوم سازی مسکن روستایی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در حالی که پارسال سقف تسهیلات اعتباری مقاوم سازی مسکن روستایی در استان ۲ میلیارد ریال بود، امسال این میزان به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل، تسهیلات متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی با پنج درصد کارمزد و با بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

او همچنین از افزایش سطح اجرای طرح‌های هادی روستایی و آسفالت معابر روستاهای استان در سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال هفت هزار و ۳۰۰ متر از معابر روستایی این استان در قالب اجرای طرح‌های هادی زیر پوسش آسفالت قرار گرفتند که پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع از آن مربوط به اجرای ۱۷ پروژه اجرای طرح‌های هادی در شهرستان خلخال بوده است.

کیخسروی احداث مسکن برای محرومین در سطح مناطق شهری و روستایی استان اردبیل را از جمله اولویت‌های کاری این نهاد انقلابی در در راستای مسکن‌دار شدن خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت استان ذکر کرد و افزود: درکار احداث مسکن محرومین ،کمیته امداد امام خمینی (ع) و همچنین بسیج سپاه با بنیاد مسکن مشارکت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل برای اجرا تکمیل و بهره‌برداری چهار واحد مسکن محرومین در روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال که( روز گذشته)مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بالغ بر۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسط این بنیاد هزینه شده است.

او افزود: مجتمع مسکونی محرومین خوجین در یک ساختمان دوطبقه با ۴ واحد مستقل است که هر واحد به متراژ ۶۰ مترمربع است و انشعابات آب و برق و گاز این واحدها به صورت رایگان از سوی شرکت‌های زیربط واگذار شده است.

کیخسروی گفت : برای احداث این واحدها علاوه بر اعتبارات هزینه شده از سوی بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیزبه مالکین هر واحد یک میلیارد ریال کمک مالی بلاعوض پرداخت کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در جریان سفر به خلخال در نشست‌های جداگانه‌ای با فرماندار و امام جمعه آخرین وضعیت طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح‌های هادی روستایی و همچنین نحوه احداث واحدهای مسکن محرومین در این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

او همچنین از اجرای ۹ طرح هادی در روستاهای این شهرستان در سال جاری خبر داد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است
  • احداث بیش از ۲۲ هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند