Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@13:39:16 GMT

دشمنان تعرض کنند با جوابی پشیمان کننده مواجه می شوند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۱۰۴۱

دشمنان تعرض کنند با جوابی پشیمان کننده مواجه می شوند

امیردریادار سیاری گفت: دشمنان بدانند اگر تعرضی به جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح داشته باشند، قطعا با جوابی مواجه می شوند که برای آنها پشیمان کننده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» در مراسم افتتاحیه سی امین دوره مدیریت دفاعی دافوس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه راه افتخار ما ادامه راه شهدا است، گفت: منظور از تشکیل این دوره ها ارتقای دانش، بینش و مهارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه موضوع برای افسران ارتش که قرار است در آینده و ارتقای ارتش اثرگذار باشند، بسیار مهم است. افسران پس از طی این دوره فرماندهانی در رده های مختلف ارتش هستند.

 

رییس ستاد ارتش افزود: خلاقیت، پژوهش و نوآوری، دانش و بینش از ویژگی های این دوره هاست تا بتوانیم مسیری پر افتخار را طی کنیم.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان این سوال که ماموریت ارتش چیست، اظهار کرد: نگهبانی، حفاظت از تمامیت ارضی، حفظ استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی از ماموریت های ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. ما همه به دنبال آن هستیم تا این ماموریت ها به خوبی انجام پذیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه این ماموریت ها به خوبی انجام شوند، باید توانمندی های خود را بالا ببریم. توانایی در ارتش، رزم نام دارد. اگر توانمندی نباشد و توان رزم نداشته باشیم، نمی توانیم در عمل کاری از پیش ببریم.

 

امیر دریادار سیاری ادامه داد: امروز اگر وضعیت نیروهای مسلح در این جایگاه است به این دلیل است که توان بازدارندگی آنها به معرض نمایش گذاشته می شود و به همین جهت است که هیچ دشمنی به خود جرأت تجاوز به مقدسات را نمی دهد.

 

وی گفت: موثرترین توان رزمی ما نیروی انسانی است. اگر نیروی انسانی کارآمد در اختیار داشته باشیم، مولفه های باقیمانده را می توانیم دسترسی پیدا کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: با داشتن نیروی کارآمد می توانیم تمامی تجهیزات را بسازیم. با همان نیروی کارآمد توانستیم با جنگی که دشمن در بهمن 57 بر ما تحمیل کرد و با توجه به اینکه دشمن از تمامی تجهیزات بهره مند بود، پیروز شویم.

 

وی با اشاره به رونمایی از سامانه پدافند برد بلند باور 373 یادآور شد: این سامانه هفته گذشته رونمایی شد و با داشتن نیروی انسانی کارآمد به این سامانه دسترسی پیدا کردیم. ناوشکن جماران نیز نمونه ای از نیروی انسانی کارآمد است که در سال 98 به ناوهای نیروی دریایی الحاق شد.

 

وی با اشاره به مشخصات نیروی انسانی کارآمد تصریح کرد: نیروی انسانی آموزش دیده، معتقد، ولایتمدار، منطبق با ارزش های حاکم بر کشور، مومن و متعهد، متخصص، خلاق و نوآور از ویژگی های نیروی انسانی کارآمد است. 

 

وی ایثارگری، شهادت طلبی، بصیرت و انضباط را از دیگر ویژگی های نیروی انسانی کارآمد بشمرد.

 

دریادار سیاری تصریح کرد: صحنه نبرد در اختیار کسی است که نیروی انسانی کارآمد داشته باشد. برتری تجهیزات نظامی دلیل برتری هیچ کشوری نیست. نیروی انسانی با عزم و اراده اثرگذار است و صحنه جنگ در اختیار کسی است که از این نیرو برخوردار باشد و تا امروز آنچه در جمهوری اسلامی بوده است، بر همین مبناست.

 

وی گفت: آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد به لحاظ برتری در تجهیزات نبود زیرا در جنگ تحمیلی 30 کشور به عراق کمک می کردند و برای کمک به عراق از یکدیگر حمایت داشتند اما انواع تجهیزات از هواپیماهای میگ، سوخو، میراژ و سایر تجهیزات مورد نیاز از اطلاعات راداری تا هر آنچه در جنگ مورد نیاز بود در اختیار صدام بود، حتی به ما سیم خاردار هم ندادند اما امروز جایگاه ما کجاست؟ ببینید سرکرده آغازگر جنگ کجاست؟

 

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما بازیگر اثرگذار در تصمیمات منطقه ای و فرا منطقه ای هستیم که با تکیه بر نیروی انسانی بر این موقعیت دست یافته ایم، از تجارب گذشته استفاده می کنیم اما با نگاه به آینده حرکت می کنیم. دشمن شناسی و آینده شناسی، ‌آینده پژوهشی‌ از جمله لوازم مورد نیاز برای حرکت در این مسیر است.

 

وی گفت: آینده با عدم قطعیت مواجه است. باید برای اتفاقات راهکار ارایه دهیم و در برابر تهدیدات مختلف سناریوهای مختلفی داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر بصیرت و آگاهی حاکم نباشد، هیچ سازمانی حرکت نمی کند. باید افراد حاضر در آن سازمان از خلاقیت و نوآوری برخوردار باشند و بتوانند برنامه سازندگی را پیش ببرند.

 

وی گفت: دانشگاه ستاد فرماندهی ارتش از سال 1312 با نام دانشگاه جنگ فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به امروز تجارب بسیار خوب و سابقه درخشانی داشته و از امکانات خوبی برخوردار بوده است.

 

دریادار سیاری اظهار کرد: دشمنان بدانند اگر تعرضی به جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح داشته باشند، قطعا با جوابی مواجه می شوند که برای آنها پشیمان کننده خواهد بود./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت روز جهانی مسجد عید غدیر شبستان یزد مراسم عمامه گذاری مساجد اردبیل روزنامه غدیر دریادار سیاری دشمن سیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی با ماده ۶ و ۷ این طرح موافقت کرد.   در ماده ۶ این طرح آمده است:   سپند از منابع انسانی و امکانات واگذار شده از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و اعتبارات مصوب سالانه برابر برنامه‌ها و مأموریت‌های مصوب برخوردار می‌شود.   همچنین در ماده ۷ این طرح که به تصویب مجلس رسید آمده است؛   سپند بر اساس این قانون و نیز اساسنامه مصوب فرماندهی معظم کل قوا اداره می‌شود.   محمدباقر قالیباف در پایان از کمیسیون امنیت و سیاست خارجی برای تدوین این طرح تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • ◄ نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است