Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدرضا جواهری تفتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت از آغاز به کار فاز دوم مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه اسلامی واحد تفت خبر داد و گفت: فاز دوم مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه آزاد اسلامی تفت برای انجام تست آزمایشگاهی با مقیاس واقعی آماده فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بار گذاری سه بعدی و نصب سنسور‌های مورد نظر و ثبت تمام دیجیتال نتایج از جمله خصوصیات برجسته فاز دوم مرکز تحقیقات سازه و زلزه و تمایز آن با فاز یک است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با اشاره به اولین استفاده از فاز دوم این مرکز ادامه داد: اولین نمونه‌ها با مقیاس واقعی از سوی دانشجوی دکتری سازه از دانشگاه صنعتی اصفهان جهت رساله دکتری خود در در این مرکز درحال انجام است.

او با بیان اینکه فعالیت این مرکز با راه اندازی فاز اول آن چند سال قبل آغاز شد ادامه داد: در فاز اول امکان تست بصورت دو بعدی و بارگذاری سبک را مهیا می‌کرد.

جواهری تاکید کرد: فاز اول مرکز تحقیقات سازه و زلزله در سال‌های اخیر مورد استفاده‌ی جمع کثیری از محققان و بویژه دانشجویان گرایش‌های مختلف دکتری تخصصی قرار گرفته و بدینوسیله از خروج دانشجویان جهت انجام پروژه‌های تحصیلی به خارج از کشور جلوگیری شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت گفت: تست آزمایشگاهی ناشی از بار‌های زلزله در این دانشگاه فعالیت خوبی دارد و این آزمایشگاه جزء معدود مراکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های کشور است و یکی از بهترین موسسات تحقیقاتی زلزله غرب آسیا بشمار می‌رود.

انتهای پیام/ی

فاز دوم مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه آزاد اسلامی تفت شروع به کار کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۲ ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) سحرگاه جمعه شهر "روداب"، در جنوب غرب شهرستان سبزوار را تکان داد.

به گزارش ایرنا، شبکه لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله ساعت وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۳۹ دقیقه بامداد عنوان کرده است.

موقعیت وقوع این زمین لرزه به عرض جغرافیایی ۳۵.۷۹ شمالی و طول جغرافیایی آن را ۵۷.۴۹ شرقی در عمق ۶ کیلومتری زمین در ۳۱ کیلومتری شهر‌های روداب و ششتمد و ۵۰ کیلومتری سبزوار عنوان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سبزوار اعلام کرد: زمین لرزه ۴.۲ ریشتری که بامداد امروز شهر روداب، در جنوب غربی این شهرستان را لرزانده بود، خسارتی نداشته است.

شهر روداب، مرکز بخش ۱۴ هزار نفری به همین نام در ۴۵ کیلومتری سبزوار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • وقوع زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران