Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@16:24:31 GMT

ساخت داروی زجر تنفسی نوزادان در ایران

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۱۱۲۲

ساعت 24-‌اولین سورفکتانت ریوی تولید شده در ایران که به داروی درمان زجر تنفسی نوزادان مشهور است امروز یکشنبه سوم شهریور با حضور معاون رئیس جمهور در البرز رونمایی می‌شود.

 داروی برکسورف (اولین سورفکتانت ریوی تولید شده در ایران که به داروی درمان زجر تنفسی نوزادان مشهور است) با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در گرمدره رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: حتی ۱ کشته جاده‌ای هم پذیرفتنی نیست

معاون اول رئیس جمهور، کاهش ۲۸ درصدی تلفات جاده ای را یک موفقیت و دستاورد خواند و در عین حال تصریح کرد که اما حتی یک تلفات و کشته در جاده ها نیز قابل تحمل و پذیرفته نیست . - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز (سه شنبه) با حضور در مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا (قرارگاه ترافیکی نصر) پس از ادای احترام به شهدای گمنام در این مرکز، گزارش روزانه رخدادهای ترافیکی نوروز را دریافت کرد و در جریان آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی و سامانه‌های پلیس راهور برای نظارت بر جاده ها، تسهیل تردد مسافران نوروزی و ایجاد نظم و انضباط ترافیکی قرار گرفت.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده مبنی بر کاهش تلفات جاده ای در نوروز امسال خاطرنشان کرد: اینکه میزان تلفات تاکنون 28 درصد کاهش داشته یک موفقیت و دستاورد است و باید به همه دست اندرکاران خسته نباشید بگوییم اما نکته مهمتر این است که حتی یک تلفات و کشته در جاده ها نیز قابل تحمل و پذیرفته نیست و اینکه خانواده های جانباختگان حوادث ترافیکی در این ایام عزادار شوند موضوعی دردناک و دشوار است.

مخبر با تأکید بر لزوم تقویت بخش نرم افزاری و تجهیزات مرتبط با قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: خوشبختانه در بخش تجهیزات و اقدامات نرم افزاری اتفاقات خوبی رخ داده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش بیشتری برای جلوگیری از حوادث انجام دهیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اهمیت ایمنی راه ها تأکید کرد و افزود تصمیمات خوبی از ابتدای دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز جاده ها اتخاذ شد و خوشبختانه تا امروز بیش از 50 درصد اهداف تعیین شده در رفع نقاط حادثه خیز محقق شده است.

مخبر با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا تمامی نقاط حادثه خیز که توسط وزارت راه و پلیس مورد توافق قرار گرفته و صورتجلسه شده است را تا پایان سال رفع و اصلاح کنیم اظهار داشت: گزارش های کارشناسی گویای این حقیقت است که بیشتر تصادفات و حوادث جاده ای مربوط به عامل انسانی و بی احتیاطی رانندگان است که ضرورت دارد مقررات و قوانین بازدارنده در این خصوص تصویب شود و دولت نیز خود را موظف می داند که منابع مالی مرتبط با این برنامه ها را تأمین کند.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ارتقاء کیفیت خودروهای تولید داخل تأکید و تصریح کرد: خودروسازان نباید با تولید خودروهای کم کیفیت جان مردم را به خطر بیاندازند و موظف هستند به تعهدات خود در استانداردسازی و ایمنی خودروها عمل کنند.

مخبر ادامه داد: مدیران شرکت های خودروساز کشور باید همزمان در جهت افزایش تولید و ارتقاء کیفیت خودروها گام بردارند و اگر نتوانند کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند، این یک اشکال و ضعف مدیریتی است.

وی افزود: دولت سیزدهم در صحنه کار و فعالیت حضور دارد و امیدواریم با تلاش همه بخشها و با روحیه جهادی بتوانیم سال آینده شاهد گزارش های بهتر در کاهش هر چه بیشتر حوادث جاده ای و تلفات باشیم.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه انجام این حجم از سفرهای نوروزی در آرامش و امنیت کامل در سایه تلاش همه مجموعه ها و بخشهای مرتبط انجام شده است، گفت: رفع نقاط حادثه خیز از اولویت های جدی دولت است و طی مدت اخیر بخش زیادی از نقاط حادثه خیز اصلاح شده که یک رکورد است.

سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این مراسم گزارشی از آخرین وضعیت جاده ها و تردد مسافران ارائه کرد و گفت: تا امروز بر اساس آخرین آمار سامانه ها بالغ بر 110 میلیون تردد بین استانی در سطح کشور انجام شده و تعداد جانباختگان ناشی از حوادث جاده ای کاهش داشته است.
رئیس سازمان اورژانس کشور و رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم هر کدام گزارشی از اقدامات صورت گرفته و خدمات ارائه شده در ایام نوروز ارائه کردند و از آمادگی کامل برای ارائه خدمات تا پایان سفرها خبر دادند.

گفتنی است معاون اول رئیس جمهور پس از حضور در مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، با همراهی وزیر راه و شهرسازی، معاون هماهنگ کننده فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و رئیس پلیس راهور فراجا با بالگرد از محورهای مواصلاتی مابین تهران و استان مازندران از جمله جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال بازدید کرد و از آخرین وضعیت ترددهای جاده ای و روند بازگشت مسافران نوروزی مطلع شد.

در این بازدید هوایی وزیر راه و شهرسازی گزارش دقیقی از وضعیت پروژه های افتتاح شده و یا در حال اجرا ارائه داد. قطعات و مسیر های باقی مانده آزادراه تهران-شمال و گره های

ترافیکی موجود در این مسیر و همچنین وضعیت تسهیل عبور ومرور مسافران نوروزی پس از افتتاح مسیر رفت آزادراه منجیل-رودبار مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور پس از این بازدید با بالگرد عازم شهرستان چالوس شد و مورد استقبال استاندار مازندران و سایر مقامات محلی قرار گرفت.

محمد مخبر ضمن بازدید از این مسیرهای مهم مواصلاتی و همچنین قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال، در جلسه ای به بررسی وضعیت گلوگاه های ترافیکی در این استان پرداخت.معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه تاکید کرد: مصمم هستیم با همیاری همه دستگاه ها به زودی منابع توسعه و استفاده از فازهای بعدی آزادراه تهران شمال فراهم شود.همچنین در این جلسه مقرر شد تا زمان بهره برداری کامل از آزادراه تهران شمال، به فوریت با تامین منابع از طرق مختلف، مسیرهای قدیمی تعریض و بهینه سازی شده تا عبور و مرور در این مناطق در زمان اوج ترافیک تسهیل شود.

وی در ادامه با حضور در میان عوامل دستگاه های مسئول در سفرهای نوروزی از جمله پلیس، راهداری، هلال احمر، اورژانس و... از تلاش های شبانه روزی آنها برای تسهیل سفرهای مردم و خدمات دهی مناسب به مسافران قدردانی کرد.

وی همچنین در گفتگو با برخی از مسافران عبوری وضعیت مسیر و نحوه خدمات دهی دستگاه های اجرایی در این ایام را جویا شد و برای‌ آنان در ادامه سفر آرزوی صحت و سلامت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • تسلیت محسنی اژه ای در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • پیام معاون رئیس‌جمهور برای درگذشت زهرا شجاعی
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • از اکران انیمیشن سینمایی «بی پلاک» برای اولین‌بار تا کنسل شدن حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن
  • مخبر: حتی یک کشته در جاده‌ها نیز قابل پذیرش نیست
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • مخبر: حتی ۱ کشته جاده‌ای هم پذیرفتنی نیست
  • سفر معاون اول رئیس جمهور به مازندران