Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@13:43:22 GMT

هشدار چین به آمریکا درباره اقدامات تجاری اشتباه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۱۳۲۵

ساعت 24-چین مخالفت شدید خود را درخصوص تصمیم واشنگتن مبنی بر افزایش تعرفه‌ها بر ۵۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی ابراز کرد؛ این کشور آمریکا را تهدید کرده که در صورت پایان ندادن به "اقدامات اشتباه"، با پیامدهای آن مواجه می‌شود.

این اظهارات از سوی وزارت بازرگانی چین، پس از آن صورت گرفته که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه اعلام کرد واشنگتن ۵ درصد تعرفه بیشتر بر کالاهای چینی اعمال خواهد کرد؛ این پاسخی تلافی‌جویانه به اقدام پکن بود که چند ساعت قبل از آن، از اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ضمن این بیانیه وزارتخانه آمده است: "پروتکشنیسم تجاریِ قلدرانه و یک‌جانبه این‌چنینی، و نیز فشار حداکثری، هم‌رایی بین روسای چین و آمریکا را نقض می‌کند؛ ناقض اصل احترام متقابل و سود متقابل است و به طور جدی، به سیستم تجارت چندجانبه و نظم تجارت بین‌المللی آسیب می‌زند."

در ادامه بیانیه ذکر شده است: "چین، خواستار آن است که آمریکا درباره این وضعیت بد قضاوت نکند و یا اراده مردم چین را دست کم نگیرد."

ترامپ در حساب توئیتر خود، اعلام کرده بود که آمریکا از اول اکتبر -که مقارن با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است- تعرفه‌ وارداتی بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۲۵ درصد کنونی به ۳۰ درصد خواهد رساند.

وی هم‌زمان با این اقدام، اعلام کرد که تعرفه سهم دیگری از کالاهای چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار، از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد خواهد رسید. آمریکا این تعرفه‌ها را از اول سپتامبر بر برخی از این کالاها اعمال خواهد کرد؛ با این حال، برقراری این تعرفه برای حدود نیمی از این کالاها، تا پانزدهم اکتبر به تعویق افتاده است.

چین پیش از اظهارات ترامپ اعلام کرده بود که تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر خودروها و نیز ۵ درصدی برای قطعات خودرو را مجددا برقرار خواهد کرد؛ اعمال این تعرفه‌ها در دسامبر سال پیش متوقف شده بود.

مشاور اقتصادی کاخ سفید طی روزهای قبل اذعان داشته بود که دولت ترامپ، در حال برنامه‌ریزی برای دیدار رو در روی مقامات چین و آمریکا در ماه سپتامبر است. انجام این دیدار هنوز قطعی نیست. جنگ تجاری یک‌ساله این دو قدرت بزرگ اقتصادی، باعث آشفتگی بازارهای اقتصادی شده و اقتصاد جهان را متزلزل کرده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم

به گزارش جماران؛ مشاور امنیت ملی آمریکا از تصمیم کشورش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران خبر داد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا از تصمیم کشورش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران خبر داد. 

سالیوان افزود که در روزهای آینده، ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه ایران از جمله برنامه موشکی و پهپادی این کشور و همچنین سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران اعمال خواهد کرد.

وی افزود: «پیش‌بینی می‌کنیم که متحدان و شرکای ما نیز به زودی تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کنند». 

این مقام آمریکایی با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌های ضدایرانی افزود: «این تحریم‌های جدید و سایر اقدام‌ها به طبل فشار مداوم برای مهار و تنزل ظرفیت و کارایی نظامی ایران و مقابله با طیف گسترده رفتارهای مشکل‌ساز آن ادامه خواهد داد».

 

منبع: ایلنا

دیگر خبرها

  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • ​هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار»
  • بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد
  • بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم