Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:52:06 GMT

بازارهای هدف کالاهای صادراتی استان سمنان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۱۳۷۴

بازارهای هدف کالاهای صادراتی استان سمنان افزایش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی صادرات استان سمنان گفت: امسال بازارهای هدف کالاهای صادراتی استان سمنان افزایش یافت. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حشمت‌الله عسگری شامگاه روز گذشته در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر، مشارکت مردم را از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: در استان سمنان در حوزه افزایش منابع مردمی و بخش خصوصی در سال 1398 رشد چشمگیری به نسبت منابع دولتی رخ‌داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان صادرات از استان گیلان 20 درصد کاهش یافتانتقاد رئیس مجمع نمایندگان گیلان از ممنوعیت صادرات چایکنسرسیوم صادراتی فرآورده‌های شیلاتی در هرمزگان شکل گرفت

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه اقتصادی در کشور با خروج آمریکا از برجام ایجاد شد گفت: مشکلات در این حوزه مرتفع شده است و ثبات نسبی در کشور در حال شکل‌گیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان داشت: استان سمنان رشد چشمگیری در حوزه‌های صادرات و واردات داشته که شاهد این مدعا نیز افزایش بازارهای کالاهای صادراتی استان سمنان از 32 کشور به 45 کشور جهان است و آمارها نشان می‌دهد که در ماه‌های ابتدایی امسال ارزش صادرات از استان سمنان 36 درصد افزایش داشته است.

عسگری تصریح کرد: تحریم‌ها بر حوزه اقتصاد استان سمنان کمترین تأثیر را داشته است؛ چراکه در این استان هیچ‌یک از واحد‌های تولیدی پس از تحریم‌های جدید تعطیل نشده است.

وی یکی از عوامل تأثیرپذیر نبودن حوزه اقتصاد استان سمنان در شرایط تحریم را وابسته نبودن صنایع استان سمنان به موضوعاتی بوده است که تحریم بر آنها اعمال‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه ملت ایران همواره از هر تهدیدی برای فرصتی برای رشد و پیشرفت در حوزه‌های مختلف استفاده کرده است گفت: یکی از این فرصت‌های ایجادشده در شرایط تحریم؛ تکیه‌بر توان داخلی بوده است.

عسگری با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها سبب شد به فراوری تولیدات به‌جای خام فروشی توجه بیشتری شود افزود: در استان سمنان نیز بر موضوع فرآوری محصولات تأکید شده است که ازجمله آنها فرآوری گچ و تولید مشتقات آن است.

وی یکی از مهم‌ترین راهبردهای استان سمنان را حمایت از سرمایه‌گذاران عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته 75 درصد در بخش متقاضیان احداث واحد‌های صنعتی در استان سمنان افزایش‌یافته است.

به گزارش تسنیم، امسال در هفته دولت در استان سمنان تعداد 61 پروژه استانی با اشتغال‌زایی برای 1270 نفر با مشارکت بخش خصوصی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول

از ابتدای سال تا پایان روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که طی 28 روز ابتدایی سال جاری، 533 میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ 28 هزار و 500 تومان تامین شد.جزئیات ارز پرداختی به واردات/ سهم کدام بخش بیشتر بود؟
 


کالاهای تجاری و بازرگانی نیز 1378 میلیون دلار را با میانگین قیمت 41 هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد 485 میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز 88 میلیون دلار بوده است.


شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و 863 میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است. تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب 305 و 158 میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل 106، 88، 59 و 126 میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ، 26، 111، 73 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، 694 میلیون دلار ارز نیمایی و 116 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی 18 حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، 2461 قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار 995 در هزار  در تالار  معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها