Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی کفاش صبح یکشنبه در نشست هماهنگی یادواره شهدای ترور استان بوشهر اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا کنگره و یادواره شهدا با کیفیت مناسب برگزار شود و پیام شهدا به خوبی منتقل شود.

وی بیان کرد: امروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی در جامعه داریم و شهیدان رجایی و باهنر بهترین الگو برای تداوم راه انقلاب هستند و همه شهدا باید به خوبیم عرفی شده و در جامعه شناخته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با تاکید بر اینکه صدای شهدا باید در جامعه شنیده شود، تصریح کرد: یکی از جاهایی که در استان بوشهر مغفول مانده است موزه فرهنگی و دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: هیچ جایی بهتر از موزه فرهنگی و دفاع مقدس برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وجود ندارد ولی در استان بوشهر این موزه نیست و تنها استانی هستیم که موزه دفاع مقدس نداریم.

سردار کفاش با بیان اینکه شهدای ترور باید به نسل‌های مختلف شناسانده شوند، تاکید کرد: نباید فقط به برگزاری کنگره و یادواره‌ها بسنده کرد. تندیس و تصاویر شهدا باید بهتر و بیشتر در سطح شهر نصب شود.

وی با بیان اینکه همه مسئولانی که در حوزه ایثارگری وظیفه دارند، باید برای ادامه راه شهدا پای کار باشند، خاطرنشان کرد: هیچ جایی بهتر از موزه دفاع مقدس برای معرفی شهدا نداریم و باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس به تعداد روزهای جنگ مورد حمله قرار گرفته است افزود: جزیره خارگ همچنین رزمندگانی خارج از جزیره نیز داشته است ولی به خوبی شناسانده نشده‌اند.

وی با بیان اینکه جزیره خارگ به عنوان جزیره مقاومت ایران اسلامی معرفی شود، گفت: برای اینکه بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود باید همه دست به دست هم دهیم و کارهای اساسی انجام شود.

سردار کفاش تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان به خوبی عمل کردند و امروز هم جوانان ما در عرصه مقاومت حضوری گسترده و پرشور خواهند داشت و باید فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ترویج کنیم.

پیش‌زمینه‌های ترور در جامعه معرفی شود

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: شهادت فراتر از گروه و جناح‌های سیاسی است و تعلق به هیچ گروهی ندارد و همه باید برای ترویج این فرهنگ ارزشمند تلاش کنند.

پروانه ادامه داد: پیش زمینه ترور نفاق است و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که چهره‌های نفاق را بشناسیم و مشکلاتی که نفاق می‌تواند در جامعه پیش بیاورد را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: بیش از مصادیق ترور باید مسائلی که باعث ترور می‌شود باید مورد توجه باشد و پیشنهاد دارم که افرادی برای سخرانی در این همایش دعوت شوند که زمینه‌های فرهنگی ترور را بیشتر به جامعه معرفی کنند و این یادواره‌ها پیش‌زمینه‌ها را نیز معرفی کنند.

کد خبر 4701218

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه دفاع مقدس بوشهر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف اربعین حسینی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارایه راه‌حل برای معرفی تجدیدپذیرها به حوزه صنایع

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا صالحی در ۱۵ سال گذشته سرمایه‌گذاری در حوزه برق و گاز انجام‌نشده و بستری هم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم نشده است. برای همین در تابستان امسال ناترازی بیشتر از قبل خواهد بود.

نایب‌رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران، افزود: در شهرک‌های صنعتی هم این ناترازی وجود دارد و صنایع به برق نیاز دارد. این وضعیت در نواحی مختلف ایران دیده می‌شود. مثلاً استان‌های فارس تهران و یزد بیشترین ناترازی را در شهرک‌های صنعتی دارند.

صالحی ادامه داد: ۸۵۰۰ مگاوات ناترازی برق در کل کشور را داریم که در ۱۰ سال آینده عدد‌ها بیشتر خواهد شد. از طرفی هرساله میزان مصرف برق هم بالاتر می‌رود و اگر فشار افزایی نکنیم وضعیت بدتر هم خواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش ناترازی توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است. در اروپا حتی در منازل از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده می‌کنند. در ایران حداقل می‌توان این وضعیت را می‌توان در حوزه صنایع بهبود داد.

نایب‌رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: برای اینکه تجدیدپذیر‌ها در حوزه صنایع موردتوجه قرار گیرد انجمن ساتکا سمینار‌هایی در سراسر کشور برگزار می‌کند. امسال هم این رویه را انجام خواهیم داد. هدف ما این است وضعیت تجدیدپذیر‌ها را با ارائه راه‌حل معرفی کنیم.

به گفته صالحی در دنیا ۸۴ درصد انرژی‌ها خورشیدی موردتوجه است؛ ۲ میلیون خانه در کشور آلمان مجهز به نیروگاه‌های خورشیدی است ولی در ایران عدد پایین است. در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر ۱۴ میلیون امکان اشتغال‌زایی وجود دارد. سهم ظرفیت برق تجدید پذیر در ایران ۱.۳ درصد است و سهم انرژی برق تجدید پذیر ۰.۵۵ درصد است. اما ۳۰ درصد از کل برق تولیدشده در جهان در سال ۲۰۲۲ از منابع تجدید پذیر بوده است.

وی به ظرفیت ماده ۱۲ اشاره کرد: ما روی ظرفیت ماده ۱۲ تمرکز کرده‌ایم که از محل سوخت صرفه‌جویی شده تأمین سرمایه می‌شود. باید ظرفیت‌های این حوزه را شناخت و بر آن سرمایه‌گذاری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در بروجرد ایجاد می‌شود
  • چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ معرفی شد
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • گنجینه حکمت‌ و نیایش‌
  • لزوم ارایه راه‌حل برای معرفی تجدیدپذیرها به حوزه صنایع
  • تشییع پیکر رزمنده ۸ سال دفاع مقدس در آبادان
  • وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
  • وضعیت آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در جزیره خارگ به سرانجام برسد