Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@21:20:32 GMT

بهره برداری از ۱۰ سد بزرگ تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۱۵۸۲

بهره برداری از ۱۰ سد بزرگ تا پایان سال

خبرگزاری میزان- وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال در ۹ استان کشور ۱۰ سد بزرگ افتتاح می‌شود و ۲۶ هزار هکتار از اراضی هم زیر آبیاری‌های نوین قرار می‌گیرد. تاریخ انتشار: 10:57 - 03 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۱۸۲ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رضا اردکانیان اظهار کرد: خوشبختانه امسال با اتفاقات خوبی همراه بود که از آن میان می‌توان به بارش‌های باران در آغاز سال و پر شدن سد‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: سال قبل حدود ۴۰۰ مگاوات کمبود برق ناشی از پایین بودن سطح آب سد‌ها بود که امسال جبران شد و در این راستا ۱۵ نیروگاه را در طول یک سال که می‌توان در نوع خودش بی نظیر خواند به اتمام رساندیم و در ۱۲ استان کشور به بهره برداری رساندیم و ۳ هزار و ۲۵۱ مگاوات برق از محل ساخت این نیروگاه‌ها به ظرفیت برق کشور افزوده شد.

اردکانیان گفت: امسال همکاران ما با تلاش فراوان و با تغییراتی که در پره‌های توربین‌ها و سامانه کار نیروگاه‌ها ایجاد کردند حدود ۵۶۴ مگاوات هم از ناحیه بهبود عملکرد نیروگاه‌های موجود افزایش تولید داشتیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: سال قبل در خصوص روز‌های کم آبی و کم برقی برنامه‌ای را تدوین کردیم با عنوان ۰۹۸ به معنی اینکه می‌خواهیم در سال ۹۸ خاموشی برق کشور صفر باشد در این خصوص با همکاری‌های مردمی اعم از خانه‌ها و واحد‌های صنعتی همت شد و به این ترتیب مجموع انرژی مصرفی نه تنها کم نشد بلکه ۱۵۰ هزار مگاوات ساعت انرژی در بخش صنعت بیشتر مصرف شد، ولی اوج بار ساییده شد و توانستیم تابستان ۹۸ را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی عنوان کرد: امسال حدنصاب مدیریت مصرف برق ۳ هزار و ۸۰۰ مگاوات بود که با ۱۱ برنامه موفق به این رکوردزنی شدیم و سعی می‌کنیم سال آینده این حدنصاب را خودمان بشکنیم در ضمن پیش بینی‌های اداره هواشناسی برای فصل پاییز از بارش‌های نرمال حکایت دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: در شش سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا با جمعیتی حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بهره‌مند از آب سالم شدند و این روند تا پایان دولت فعلی به گونه‌ای خواهد بود که هفته‌ای ۳۰ روستا آب رسانی می‌شود و به حدنصاب ۱۰ میلیون نفر دست پیدا خواهیم کرد و تا پایان امسال یک هزار و ۱۲۴ روستای دیگر به شبکه آب آشامیدنی سالم و پایدار وصل می‌گردد.

اردکانیان افزود: در ضمن تا پایان امسال در ۹ استان کشور ۱۰ سد بزرگ افتتاح می‌شود و ۲۶ هزار هکتار از اراضی هم زیر آبیاری‌های نوین قرار می‌گیرد.

وی گفت: ۲۹ تصفیه خانه نیز در ۱۶ استان و ۱۲ تصفیه خانه آب هم در ۹ استان افتتاح می‌شود و علاوه بر آن در بخش برق نیز تا پایان امسال ۳ هزار مگاوات دیگر به ظرفیت برق کشور اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سد انرژی بهره برداری برق تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید بیگی در تشریح روند احداث جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در شهر تهران گفت: علاوه بر ۱۵ جایگاه کوچک مقیاسی که مقرر شده توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل احداث شود، مناطق شهرداری تهران نیز نسبت به احداث این جایگاه ها اقدام می کنند.

بیگی افزود: تاکنون ۴ جایگاه احداث و به بهره برداری رسیده است. در حقیقت شرکت ساماندهی مشاغل اقدام به ساخت ۱۵ جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون ۴ جایگاه به بهره برداری رسیده و ۱۱جایگاه دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این اقدام می تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف های طولانی برای سوخت گیری، کمک شایانی به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

بیگی تأکید کرد: هر ۴ جایگاه بنزین کوچک مقیاس احداث شده به بهره برداری رسیده است؛ اما شرکت نفت از این تعداد باید برای برخی جایگاه ها سوخت رسانی را انجام دهد تا فعال شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳