Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@04:44:42 GMT

مسیر تردد دانشگاه آزاد فریدن آسفالت ندارد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۱۶۱۵

مسیر تردد دانشگاه آزاد فریدن آسفالت ندارد

فریدن- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فریدن گفت:مهم‌ترین مشکل دانشگاه آزاد اسلامی فریدن نبود آسفالت اطراف دانشگاه و تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان این واحد دانشگاهی است، ، انتظار داریم که نسبت به آسفالت ریزی این جاده تا سال تحصیلی جدید اقدام شود.

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال تحصیلی ۹۷-۹۸ نسبت به سال تحصیلی گذشته ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد افزایش دانشجو داشتیم در حالی که در بهمن ماه همین سال ۱۹۰ درصد افزایش دانشجو داشتیم و در یک میانگین کلی سال تحصیلی ۹۷-۹۸ نسبت به سال ۹۶-۹۷ میزان ۵۰ درصد افزایش دانشجو داشتیم درحالی که اغلب دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی با کاهش دانشجو مواجه بودند.

وی گفت: گرایش دانشجویان این دانشگاه به سمت رشته‌های حقوق، حسابداری و رشته‌های تربیت معلم آموزش و پرورش است، مقطع تحصیلی رشته تربیت معلم  در این دانشگاه تا سطح کاردانی است و برای ارتقای آن به سطح کارشناسی درخواست داده‌ایم، ارتقای این رشته از مطالبات جوانان منطقه و از طرفی تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فریدن گفت: جوانان فریدنی از پتانسیل خوبی در زمینه فراگیری علم و دانش برخوردار هستند، بنابراین باید جوابگوی مطالبات آموزشی آن‌ها باشیم تا برای تحصیلات دانشگاهی مجبور نباشند به شهرهای دیگر بروند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه‌ برای کیفیت رشته‌های موجود و جذب رشته‌ ارشد جسابداری و حقوق، تربیت معلم و تبدیل سایت دانشگاه به مرکز تحقیقات گیاهان دارویی افق چشم انداز در این دانشگاه است، سرمایه گذاری روی گیاهان داروئی به ویژه فرآوری گیاهان دارویی برای پژوهش مفید است چرا که فقط تولید کافی نیست باید تولید به فرآوری تبدیل شود.

نادری با اشاره به ارزیابی پژوهش در بین دانشجویان، افزود: به دلیل بی‌انگیزگی در دانشگاه‌ها وضعیت مطلوبی حتی دانشگاه مرکزی و یا مراکز استان‌ها که از امکانات بیشتری برخوردار هستند، وجود ندارد.

وی گفت: تمرکز سازمان مرکزی به سمت فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی کردن دانشگاه به عنوان بازوهای نظام است که براساس اختصاص بودجه‌ها و تأکید سازمان توسعه فرهنگی و مذهبی در اولویت این دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فریدن در خصوص بهینه سازی منابع دانشگاه و کاهش هزینه‌های غیر ضروری از منابع دانشگاه تشریح کرد: صرفه جویی حداکثری و اقتصاد مقاومتی سیاست دانشگاه آزد اسلامی است که با توجه به کمبود نقدینگی درسطح کلان کشوری باید در کنار کاهش هزینه‌ها درآمد منفعتی داشته باشیم.

وی در خصوص اقدام برای جذب دانشجو، گفت: در گذشته به دلیل وضعیت مالی خانواده‌ها جوانان تمایلی برای تحصیل در دانشگاه آزاد نداشتند و این دانشگاه‌ در بین مردم منطقه جایگاه واقعی نداشت، بنابراین برای جذب دانشجو تصمیم گرفتیم که شهریه تحصیلی دانشجویان به صورت قسط بندی دریافت شود که با این سیاست ۵۰ درصد افزایش دانشجو داشتیم، هدف ما افزایش ۱۰۰ در صدی دانشجو در سال تحصیلی جدید (۹۸-۹۹) است.

نادری گفت: مهم‌ترین مشکل دانشگاه آزاد اسلامی فریدن نبود آسفالت اطراف دانشگاه و تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان این واحد دانشگاهی است، دانشگاه آزاد اسلامی فریدن در ورودی شهر قرار دارد و جاده خاکی زیبنده شهر نیست، انتظار داریم که نسبت به آسفالت ریزی این جاده تا سال تحصیلی جدید اقدام شود.

کد خبر 386669

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فریدن دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش پذیرش دانشجو گياهان دارويي آسفالت معابر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور علی سروری مجد؛ قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و رؤسای استان‌ها روز سه شنبه ۴ اردیبهشت برگزار شد.

طهرانچی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصاء شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار(ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت(ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فرازهای این زیارت را به متن جامعه ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد.

طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت.

گفتنی است جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هر ساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت فراهم شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقای برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • رایزنی برای رفع مشکل سند مالکیت دانشگاه آزاد میاندوآب
  • تحقیقات مسئله‌محور در مسیر موفقیت/ امیدها به رشد درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آباده افزایش یافت