Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@23:29:30 GMT

ارتش آماده اسکورت "آدریان دریا" است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۱۷۳۶

خرداد؛ رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش اعلام کرد که این ارگان نظامی در صورت دستور سلسله مراتب فرماندهی آماده اسکورت نفتکش آدریان دریا است
امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در افتتاحیه حاشیه سی امین دوره مدیریت دفاعی "دافوس" که در دانشگاه جنگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره آمادگی ارتش برای اسکورت کشتی آدریان دریا گفت: ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی آمادگی داد که اگر توسط مسئولان بالای کشور تشخیص داده شود در هر جایی که لازم باشد این کشتی را اسکورت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درحال حاضر نیز در خلیج عدن و دریایی سرخ هم بالای ۵ تا ۶ هزار کشتی را اسکورت کرده ایم و امنیت را برقرار کرده ایم و هرجایی لازم باشد می توانیم کشتی ها را اسکورت کنیم.
رییس ستاد ارتش در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با این دوره دانشگاه دافوس گفت: کارکنان جوان ارتش در این دوره شرکت خواهند کرد که پس از پایان آن به عنوان تصمیم سازان ارتش مشغول به فعالیت می شوند.
کشتی "گریس-۱" حدود دو ماه پیش با بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران توسط نیروی ویژه ارتش انگلیس در نزدیکی ساحل جبل طارق توقیف شد. لندن مدعی بود، این کشتی قصد داشت محموله خود را به سوریه تحویل دهد و این اقدام ناقض تحریم‌ های اتحادیه اروپاست. ایران با رد ادعای انگلیس در مورد مقصد کشتی، تأکید کرد، تحریم‌ های اتحادیه اروپا یکجانبه است و ایران الزامی به پایبندی به این تحریم‌ ها ندارد.
پس از رایزنی‌ های دیپلماتیک ایران، دیوان عالی جبل طارق سرانجام به آزادی این کشتی رای داد. با این وجود وزارت دادگستری آمریکا از دولت محلی جبل طارق خواست بر اساس توافق استرداد قضایی متقابل، این کشتی را توقیف کند و به آمریکا تحویل دهد. جبل طارق در پاسخ اعلام کرد، این درخواست را بعد از آزادی کشتی مورد بررسی قرار می‌ دهد.  
دادگاه جبل طارق در تاریخ ۲۷ مرداد به طور رسمی درخواست آمریکا برای ادامه توقیف این نفتکش را مردود اعلام کرد و سپس گریس ۱ به آدریان دریا ۱ تغییر نام داد.پس از این اقدام واشنگتن برای جلوگیری از کمک بخش خصوصی به کشتی "آدریان دریا-۱" تحریم هایش را اعمال خواهد کرد.
برچسب ها: آدریان دریا ، ارتش

منبع: خرداد

کلیدواژه: آدریان دریا ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، «لی شی» سخنگوی فرماندهی جبهه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین گفت که جنگنده‌های ارتش این کشور به منظور رهگیری یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز تنگه تایوان، اعزام شدند.

«لی شی» با اشاره به افزایش پرواز علنی هواپیمای «بوئینگ پی -۸ پوسایدون» بر فراز تنگه حساس تایوان، گفت که جنگنده‌های ارتش پکن جهت «رصد و هشدار» به این هواپیما اعزام شدند.

فرماندهی جبهه شرقی ارتش چین که تصرف احتمالی جزیره تایوان در حیطه مسئولیت‌های آن است، در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که نیروهای چین به منظور دفاع از حاکمیت و امنیت این کشور، در بالاترین سطح «آماده‌باش» باقی خواهند ماند.

مقامات چینی پیش‌تر قانونی بودن عملیات‌های مکرر آمریکا در تنگه تایوان را زیر سوال برده‌اند و برخی از آنها درباره آنچه «تنگ کردن حلقه عملیات شناسایی» به طور دائمی در نزدیکی نوار ساحلی ممتد چین، ابراز گلایه کردند.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا مستقر در ژاپن، مدعی شده که تردد پی -۸ پوسایدون بر فرار تایوان اما در حریم هوایی بین‌المللی صورت گرفته است.

پکن جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود خوانده و هر نوع ورود خارجی به حریم هوایی و آبی این جزیره را نقض اصل «چین واحد» می‌داند.

کد خبر 6081098

دیگر خبرها

  • ارتش در حالت آماده باش /بالگردها و خودروهای سنگین راهی سیستان و بلوچستان شدند
  • آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • رژه اقتدار؛ ارتش آماده‌تر از همیشه
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • آماده مورد اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • نعمت‌پور: کاویانی‌نژاد و مُهمدی آماده شرکت در گزینشی‌ هستند