Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@08:31:02 GMT

خواسته‌های اصلی مردم پایتخت از شورایی ها

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۱۸۴۸

 زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در صد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در گزارشی از عملکرد دو ساله این کمیسیون گفت: اولاً تشکر می‌کنم از تلاش‌های هیأت رئیسه که با مدیریت و تلاشی که داشتند در وحدت بخشی و انسجام شورا عملکرد مثبتی داشتند.

وی افزود: همان‌طور که می دانید وقتی با شهروندان صحبت می‌کنیم آنها می‌گویند اولویت ما بحث آلودگی هوا و کاهش ترافیک و بحث حفظ فضای سبز و باغات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری گفت: البته نشاط شهری و بحث افزایش برخورداری از عدالت اجتماعی هم جزو خواسته‌های مردم است و همین‌ها باعث می‌شود ما در برنامه‌ریزی هایمان به این چالش‌ها و حوزه ها توجه کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: این کمیسیون در چهار محور سلامت، محیط زیست، خدمات شهری و ایمنی فعالیت می‌کند که در دو سال گذشته ۱۷۰ جلسه برگزار کرده است و افراد صاحب‌نظر در این جلسات حضور یافته‌اند.

نوری خاطرنشان کرد: ۱۲۱ لایحه و طرح بررسی شده است و ۱۱۰ موضوع هم در دستور کار قرار داشته است و در عین حال ۴۰ بازدید موردی هم از شرکت‌ها و سازمان‌ها داشته‌ایم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم جایگاه محیط زیست را در شهرداری تهران افزایش دهیم که همین امر باعث شد مرکز محیط زیست شهرداری به اداره کل محیط زیست ارتقا یافت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در حوزه حفظ باغات و فضای سبز هم اقدام بزرگی انجام دادیم زیرا در طول یک دهه ۱۲۱ هزار هکتار از باغات تهران از بین رفته بود و ما باید برای باقی ماندن بقیه آن تلاش می‌کردیم.

نوری افزود: کمیسیون ماده هفت را به منظور حفظ باغات تقویت کردیم و در دو سال ۴۵ هزار پرونده بررسی شده است و ما در ستاد ۱۵۰۰ پرونده را مورد بررسی قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد تصویب بودجه در سال ۹۷ و ۹۸ برای استفاده از عوارض ناشی از قطع درختان برای تملک باغات و درختان گام مهم دیگری بود که در این کمیسیون برداشته شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران محیط زیست سلامت شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان

 

حلیاسادات حسینی در آیین اختتامیه لیگ آموزشی- پژوهشی همیار محیط زیست شهر تهران که صبح امروز ( ٣ اردیبهشت ماه ) در باغ کتاب تهران برگزار شد، با اشاره به شعار جهانی «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» به نقش و اهمیت کره زمین و اهمیت آن به عنوان زیستگاه اصلی انسان آن پرداخت و گفت: داشتن نسلی از کودکان دوستدار محیط زیست ضامن آینده سلامت شهر و شهروندان است، لذا مشارکت و تعامل در خصوص حفظ محیط زیست و آموزش آن به کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: یکی از اهدافی که اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان سرفصل برنامه‌های هدفمند و اثربخش در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است، بحث آموزش محیط زیست به کودکان در شهر تهران بوده است. بر همین اساس این رویکرد نقطه شروعی در سطح سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مدیریت شهری تهران درباره برگزاری لیگ همیار محیط زیست ویژه کودکان پیش دبستانی شهر تهران شد.

به گفته حسینی، این لیگ از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ با ابلاغ کمیته سلامت کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی سهر تهران آغاز شد و در مجموع ۱۲۷ مربی داوطلب که با محوریت اداره کل تحت آموزش قرار گرفتند، همکار این لیگ بوده‌اند.

 در این اختتامیه دانش‌آموزان منتخب در پنج پنل تخصصی آب ، هوا، انرژی، زمین، پسماند و با استفاده از مهارت‌های نقاشی، کاردستی، سرود  با حضور داوران و کمک داوران مربوطه به رقابت پرداختند و در پایان مراسم با اهدای هدایا و لوح تقدیر از  برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان