Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان و آمریکا در حالی گزارش‌ها مبنی بر گفت‌وگوی دو طرف درباره ایجاد دولت موقت را رد می‌کنند که به نظر برخی کارشناسان، طالبان بدنبال سهیم شدن در قدرت نیست بنابراین هیچ دولتی را در این کشور نخواهد پذیرفت. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گزارش برخی رسانه‌ها درباره مذاکرات طرفین درباره دولت موقت را تکذیب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خلیلزاد در توئیتی افزود که تصمیم‌های مربوط به حکومتداری مربوط به افغان‌ها است و در مذاکرات بین‌الافغانی اتخاذ خواهد شد.

دور نهم گفتگو‌های آمریکا و طالبان در حالی در دوحه قطر جریان دارد که براساس گزارش‌ها دور هشتم این مذاکرات با باقی ماندن اختلافات جدی پایان یافت.

طالبان همواره تاکید کرده است که خواستار خروج همه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان است.

از سوی دیگر، ترامپ نیز چندی قبل اظهارداشت که به هیچکس اعتماد ندارد و در صورت توافق و یا عدم آن خواستار حفظ نیرو‌های اطلاعاتی در افغانستان است.

مذاکرات با طالبان برای شریک شدن دولت و نظام افغانستان در حالی جریان دارد که برخی کارشناسان بر این باورند که طالبان به چیزی کمتر از تمام قدرت در این کشور راضی نخواهد شد.

به نظر کارشناسان، طالبان سهیم شدن در قدرت را نمی‌پذیرند بنابراین هیچ دولتی بویژه آنکه از سوی خارجی‌ها حمایت شود را قبول نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مذاکرات قطر مذاکرات آمریکا و طالبان مذاکرات بین الافغانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان

درحالی که حکومت طالبان همواره نقض حریم هوایی افغانستان را محکوم می‌کنند، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان ولایت‌های جنوبی افغانستان خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس این بار در ولایت‌های قندهار و کاپیسا خبر دادند.

هرچند تاکنون هیچ کشوری مالکیت این پهپادها را به عهده نگرفته اما حکومت طالبان همواره تأکید داشته است گشت‌زنی مستمر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است.

براساس گزارش منابع محلی در قندهار، دوشنبه (سوم ‌حمل) هواپیماهای بدون‌سرنشین در آسمان قندهار به طور مداوم در حال پرواز بودند.

برخی منابع محلی در کاپیسا نیز تصاویری از پرواز پهپادهای ناشناس در آسمان حصه اول و حصه دوم شهرستان «کوهستان» ثبت کردند و اذعان داشتند این پهپادها حدود ساعت 14 روز سه‌شنبه نیز مشاهده شده‌اند.

پیش از این گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در برخی ولایت‌های افغانستان از جمله پکتیکا، کنر، بدخشان، پنجشیر، نیمروز و هرات قابل مشاهده شده بود.

ادامه گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان افغانستانطالبان: گشت زنی پهپادهای آمریکایی در آسمان افغانستان نقض آشکار حریم هوایی استفیلم| خالی شدن آسمان افغانستان پس از تصرف کابل توسط طالبان

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز پیش از این در اظهاراتی تصریح کرده بود: گشت زنی مداوم پهپادهای آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است و باید متوقف شود.

استانکزی به آریانانیوز نیز گفته بود: در آسمان افغانستان هواپیماهای بدون سرنشین حضور دارند و ما بارها درباره این موضوع به آمریکایی‌ها اعتراض کردیم.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان