Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همزمان با روز ثبت جهانی ورنی مغان اولین جشنواره ورنی مغان در شهرستان پارس آباد برگزار می شود.

«نادر فلاحی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: همزمان با روز ثبت جهانی ورنی مغان اولین جشنواره ورنی مغان در شهرستان پارس آباد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: این جشنواره در پی ثبت نشان جغرافیایی جهانی ورنی مغان تعریف شده و هدف از آن معرفی دستبافته های تولیدی در استان است.

 

وی اظهار داشت: تاکنون سه اثر گلیم عنبران، ورنی مغان، مرصع چوب و جاجیم خلخال توانسته اند نشان جغرافیایی ملی کسب کنند و سال گذشته نشان جغرافیایی جهانی به ورنی مغان اهدا شده است.

 

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه ورنی با نقشه ذهنی و با مواد اولیه بومی توسط عشایر شاهسون تولید می شود، یکی از صنایع دستی شاخص و بی همتای استان اردبیل است که معرفی هرچه گسترده آن از سوی اداره کل در دستور کار قرار گرفته است.

 

فلاحی اعلام کرد: استان اردبیل از قطب های تولید بافته های داری است و به دلیل حیات زندگی شهری، روستایی و عشایر تنوع بافته ها قابل توجه است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به تولید بیش از 40 رشته صنایع دستی در این استان، ادامه داد: اغلب رشته های تولیدی در سطح کشور، در استان اردبیل نیز فعال است.

 

فلاحی یادآور شد: این جشنواره روز سه شنبه 5 شهریور ماه راس ساعت 18:30 در روستای باستانی اولتان در پارس آباد برگزار می شود.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت روز جهانی مسجد عید غدیر شبستان یزد شیراز مراسم عمامه گذاری روز جهانی مساجد مساجد روزنامه نشان جغرافیایی شهرستان پارس آباد ورنی مغان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: نیمه دوم مهرماه همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود و در آن بزرگ‌ترین شبکه اقتصادی بین سه قاره مورد تاکید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سعید شاهرخی صبح امروز در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزار شد، اظهار داشت: تقویت توسعه دیپلماسی همه جانبه بین دو کشور روسیه و ایران ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از استان‌هایی است که برای تقویت این روابط ظرفیت‌های زیادی دارد، گفت: کرمان ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد که باید از نزدیک آنها را دید و از تماشای آن لذت برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه صدور روادید گردشگری ایران و روسیه لغو شده که باید برقرار شود، افزود: باید بستر حضور گردشگران روسیه به ایران تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه ما در استان کرمان این آمادگی را داریم تا از گردشگران روسیه استقبال و پذیرایی کنیم، گفت: در نمایشگاه‌هایی که در کشور روسیه دایر شده است رتبه اول را غرفه‌های کرمانی کسب کردند.

شاهرخی با بیان اینکه در نیمه دوم مهرماه همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود، افزود: این همایش دو روزه است و در آن بزرگ‌ترین شبکه اقتصادی بین سه قاره مورد تاکید است.

وی بیان کرد: محتواهایی با زبان روسی تولید شده که می‌توان آنها را در شبکه‌های تلویزیونی روسیه پخش کرد تا مردم روسیه با ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان کرمان آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان رتبه نخست آثار تاریخی و باستانی ایران به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از هفت هزار اثر تاریخی در کرمان وجود دارد که از این تعداد 700 اثر ثبت ملی شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان 10 اثر ثبت جهانی داریم، ادامه داد: صنایع دستی بی‌نظیری در این استان تولید می‌شود و 60 رشته صنایع دستی در استان کرمان وجود دارد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد
  • صنایع دستی خراسان جنوبی را بشناسیم
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد
  • موج‌بافی، هنری در حال فراموشی
  • موج‌بافی، هنری در موج فراموش