Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@23:20:20 GMT

حضور زنان در ورزشگاه آزادی از بازی ایران - کامبوج

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۲۱۴۵

حضور زنان در ورزشگاه آزادی از بازی ایران - کامبوج

معاون حقوقی و امور استان های از حضور زنان در ورزشگاهها خبر داد و گفت: زنان در ۱۸ مهرماه امسال برای تماشای دیدار تیم ملی ایران و کامبوج در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر می توانند به ورزشگاه آزادی بروند.

به گزارش ایسنا، جمشید تقی زاده روز یکشنبه در تشریح اقدامات معاونت پارلمانی وزارت ورزش در هفته دولت به خبرنگاران گفت: این  نخستین حضور زنان در ورزشگاه آزادی است که این دیدار ساعت۱۷:۳۰ روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ورود زنان به ورزشگاه ها گفت: منع قانونی وجود ندارد و ما باید زیر ساخت ها را فعال کنیم که در حال انجام است و ۱۸ مهر نخستین حضور زنان در ورزشگاه آزادی است.
معاون حقوقی وزارت ورزش ادامه داد: نگاه ما در تمامی سطوح برای زنان فراهم کردن مقدمات آنها در عرصه های بین المللی است و تبعیض جنسیتی هم نداریم.

*افتتاح ۳۳۰ طرح ورزشی در هفته دولت
معاون وزیر ورزش همچنین با اشاره به افتتاح ۳۳۰ طرح ورزشی در هفته دولت  اظهار کرد: ورزش ایران با وجود تحریم ها در حال پیشرفت است و در هفته دولت هم ۳۳۰ طرح ورزشی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.
وی ادامه داد: در بخش حقوقی کمیته صیانت در بخش ورزشی را تشکیل دادیم تا نقش ویژه خود را ایفا کند.
معاون حقوقی و امور استان های وزارت ورزش به طرح جانشین پروری و نخبه گزینی در بخش های مختلف ورزش کشور اشاره کرد و گفت: همچنین یکی از موضوعات مهم در این زمینه سپردن کار به جوانان است و به دنبال جوانسازی با هدف پیشرفت در بخش های مختلف ورزش کشور هستیم.

تقی زاده با اشاره به از سرگیری نشست هایی در حل مسائل قانونی واگذاری به  ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس افزود:  به دلیل موانع قانونی فرآیند واگذاری به تاخیر افتاد که در این باره و برای رفع مشکل حقوقی نشستی با حضور وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان سازمان بورس و دیوان محاسبات و برخی نمایندگان در کمیسیون اصل ۴۴ برگزار می شود تا به جمع بندی در این زمینه برسیم.
وی اضافه کرد که این نشست هفته آینده برگزار می شود.
معاون پیشین سازمان تربیت بدنی همچنین به روز آمد کردن قوانین حقوقی در ورزش و خیرین ورزش نیز اشاره  کرد و افزود: نهایی کردن شرح وظایف و اختیارات از دیگر اقداماتی است که به دنبال تصویب آن در مجلس هستیم.
تقی زاده افزود: همچنین لایحه باشگاه داری هم از مواردی است که به دنبال تصویب آن هستیم.
ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حضور زنان در ورزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴ سهمیه قایقرانی المپیک به نام ایران/ دختری که تاریخ سازی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قایقرانی آبهای آرام و روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه از ۳۰ فروردین تا دوم اردیبهشت در دو کشور ژاپن و کره جنوبی پیگیری شد که حاصل تلاش تیم های ایران کسب چهار سهمیه برای حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه بود.

این دو رویداد در حالی برگزار شد که آخرین میدان برای کسب سهمیه المپیک برای قایقرانی ایران محسوب می شد. دو تیم قایقرانی ایران با حداقل نفرات و به شکل یک تیم کیفی راهی توکیو و چونگجو شده بودند.

صید سه مدال و دو سهمیه برای کانوئینگ سواران در توکیو

در بخش آب های آرام سهمیه ها در مواد ۵۰۰ متر کانو و کایاک زنان، هزار متر کایاک و کانوی مردان و دونفره زنان و مردان تقسیم می شد. در قایق های تک نفره دو قایق نخست و در قایق های دو نفره تنها قایق اول صاحب سهمیه حضور در بازی های المپیک می شدند.

حاصل تلاش نمایندگان کشورمان در بخش آبهای آرام کسب دو سهمیه انفرادی کانو و کایاک مردان بود.

نتایج کلی قایقرانان ایران در بخش آبهای آرام به این ترتیب است:

- علی آقا میرزایی در ماده کایاک هزار متر مردان با کسب مدال برنز موفق به کسب سهمیه المپیک شد. این دومین تجربه حضور وی در بازی های المپیک به حساب می آید.

- نبی رضایی در ماده کانوی هزار متر مردان با کسب مدال طلا سهمیه حضور در بازی های المپیک را دریافت کرد.

- عادل مجللی و کیا اسکندانی در کانو دونفره پنجم شدند و در حالیکه امید زیادی برای کسب سهمیه به این تیم بود موفق به دریافت مجوز حضور در بازی های المپیک نشدند.

- الناز شفیعیان در کایاک یک‌نفره زنان پنجم شد و سهمیه نگرفت.

- هیوا افضلی دیگر دختر قایقران کشورمان در ماده کانوی تکنفره ششم شد و به سهمیه المپیک نرسید.

- علی آقا میرزایی در ماده کایاک ۲۰۰ متر مدال برنز گرفت. این ماده سهمیه المپیک نداشت اما با توجه به قوانین به دلیل اینکه نام وی برای حضور در این ماده ثبت شده بود باید در این رویداد شرکت می کرد.

روئینگ و یک تاریخ سازی توسط بانوان پاروزن

رقابت های قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه هم از ۳۱ فروردین در چونگجوی کره جنوبی آغاز و امروز یکشنبه دوم اردیبهشت با برگزاری فینال مواد مختلف به کار خود پایان داد. حاصل تلاش پاروزنان ایران در این بخش دو سهمیه با ارزش توسط دختران قایقران بود.

طبق قوانین ۵ قایق نخست روئینگ در بخش انفرادی و دو قایق نخست بخش تیمی دو نفره جواز حضور در بازی های المپیک را کسب می کردند.

در آخرین روز این مسابقات فاطمه مجلل در ماده روئینگ زنان با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا اولین سهمیه را برای این رشته به نام ایران ثبت کرد.

در ادامه، تیم دو نفره زنان ایران متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی با ایستادن در رده دوم ضمن کسب مدال نقره یک سهمیه تاریخی را برای قایقرانی دونفره کشورمان از آن خود کردند. این سهمیه به دلیل تیمی بودن سهمیه برای ایران بسیار با ارزش است.

نتایج کامل قایقرانان روئینگ در مسابقات قهرمانی آسیا به این شرح است:

- فاطمه مجلل در رویینگ یک‌نفره سنگین وزن زنان سوم و سهمیه المپیک پاریس را گرفت.

- زینب نوروزی و مهسا جاور در روئینگ دونفره سبک وزن زنان دوم شدند و سهمیه المپیک گرفتند.

- حمیدرضا رضوانی در روئینگ یک‌نفره سنگین وزن مردان یازدهم شد و سهمیه المپیک نگرفت.

این تیم با ترکیب چهار ورزشکار زن و مرد و به مربیگری افشین فرزام و هما خاتمی در این رویداد شرکت کرد.

جاور و آقا میرزایی دو المپیکی شدند

در پایان رقابت های کسب سهمیه المپیک، مهسا جاور و علی آقا میرزایی با دریافت مجوز حضور در بازی های پاریس در لیست قایقرانانی قرار گرفتند که برای دومین بار دراین رویداد حاضر خواهند شد. پیش از این محسن شادی تنها پاروزنی بود که دو بار در ادوارالمپیک حاضر بود.

مهسا جاور پیش از این در المپیک ریو و علی آقامیرزایی در المپیک توکیو، المپین های کشورمان بودند.

قایقرانی ایران پیش از این در المپیک لندن هم با تعداد نفرات بالا در رقابت ه حاضر بود و پس از دو دوره المپیک، این بار هم با چهار سهمیه در بازی های المپیک حاضر می شود. قایقرانی با کسب این چهار سهمیه با ارزش توانست انتقادات وارد شده به ناکامی و عدم تحقق وعده دو رقمی شدن مدال هایش در بازیهای آسیایی را جبران کند.

کد خبر 6083922

دیگر خبرها

  • عکس| تصمیم عجیب سازمان لیگ درباره زنان هوادار تراکتور
  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • محرومیت زنان تبریزی پیامد جیمی جامپ اراکی؟!
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز ممنوع شد
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد
  • پرهیجان‌ترین‌ روز یزد بعد از قندی (عکس)
  • سن سیروس، متراکم‌ترین استادیوم ایران (عکس)
  • ثبت ۴ سهمیه قایقرانی المپیک به نام ایران/ دختری که تاریخ سازی کرد