Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:44:14 GMT

تولید داخلی داروی زجر تنفسی نوزادان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۲۳۰۱

یک داروی ریوی نوزادان با رییس سازمان غذا و دارو معاون علمی و فناوری رییس جمهور رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز یکشنبه، سوم فروردین ماه از یک داروی ریوی نوزادان با نام ژنریک براکتانت، رونمایی شد.

برای تولید این دارو با روش‌های های‌تک و مدرن در کشور بیش از هفت سال فعالیت علمی و تحقیقاتی صورت گرفته است و با قیمت ۴۰۸ دلار به ازای هر ویال در اروپا و آمریکا به فروش می‌رسد که البته برای صادرات به کشورهای در حال توسعه مانند، ایران قیمت فروش تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، اما باز هم میزان زیادی ارز صرف خرید این دارو می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال پایین ترین قیمت فروش این دارو مربوط به هند است که حدود ۱۰۰ دلار به ازای هر ویال است.

با توجه به اینکه از ابتدای سال ۹۸ وزارت بهداشت تاکید بیشتری بر سیاست محدود کردن واردات داروهایی که مشابه تولید داخل دارند، داشته است و نیز با شدت گرفتن تحریم های ناعادلانه آمریکا، ضرورت تولید داخلی این دارو بیش از قبل احساس می‌شود.

باید توجه کرد که سالانه در ایران حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار زایمان به وقوع می پیوندد و حدود ۸ تا ۱۲ درصد نوزادان متولد شده، یعنی چیزی حدود ۱۲۰ هزار تا ۱۹۰ هزار نوزاد به صورت نارس متولد می‌شوند. بر اساس برآوردها حدود ۳۵ درصد این نوزادان با ابتلا به سندروم زجر تنفسی متولد می شوند و استفاده از فرآورده های سورفَکتانت در آنها ضروری است. بدین ترتیب برآوردها حاکی از نیاز سالانه حدود ۳۵ هزار تا ۴۷ هزار و ۵۰۰ نوزاد نارس به این دارو است.

با توجه به این نکته که هر بیمار به طور متوسط ۲ ویال دارو مصرف می‌کند، برآورد نیاز واقعی به حدود ۷۰ هزار تا ۹۵ هزار ویال در سال می‌رسد.

همچنین، برآورد می‌شود فروش سالانه این دارو در دنیا حدود ۲.۵ میلیارد دلار باشد و پیش بینی می‌شود فروش این دارو در داخل کشور با توجه به روند افزایشی تعداد NICU های کشور، به سطح بالای ۵۰ میلیارد تومان برسد. با توجه به قیمت گذاری سختگیرانه وزارت بهداشت قیمت برکسورف ۵۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو نوزاد نارس داروی ایرانی معاون علمی رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید

مهدی رجبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ سرمزرعه ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و مغازه های خرده فروشی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

به گفته او، هم اکنون قارچ با نرخ های ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود، در حالیکه فروش بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان گرانفروشی است.

رجبی توزیع مویرگی را راهکار اساسی تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: با راه اندازی بورس، فروش عمده قارچ یک مرجع قیمت گذاری دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ هزار تن قارچ در کشور تولید شد، گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید برآورد می شود که با افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تنی تولید قارچ به ۲۲۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی