Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-18@02:47:59 GMT

زندگی‌نامه شهید خرازی روی پله هشتم

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۲۳۰۶

زندگی‌نامه شهید خرازی روی پله هشتم

به گزارش حوزه فرهنگ وهنر خبرگزاری تقریب،  چاپ هشتم کتاب عقیق؛ زندگی نامه داستانی سردار شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر مقدس ۱۴ امام حسین همزمان با سالروز تولد این فرمانده شهید توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

کتاب عقیق، زندگی نامه داستانی سرداری است که با یک دست لشکری را فرمان می داد. این کتاب  به بیان زندگی و خاطرات شهید همیشه در یاد، حاج حسین خرازی فرمانده دلاور لشکر امام حسین (ع) اصفهان می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این کتاب خاطرات همرزمان و سخنرانی های شهید خرازی تدوین و مراحل ورود وی به جنگ و شکل گیری لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و موفقیت هایش بازگو شده است. موسسه سیما فیلم با اقتباس از این کتاب زندگی نامه شهید خرازی را به تصویر کشیده است همچنین این کتاب  در سومین دوره کتاب سال دفاع مقدس، رتبه نخست را از آن خود کرد.

کتاب عقیق اثر نصرت الله محمود زاده می باشد که خود از نویسندگان توانای ادبیات پایداری و دفاع مقدس و همچنین از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس است و تا کنون آثار زیادی  چون سفر سرح، محمد مسیح کردستان، شب های قدر کربلای ۵، بستر آرام هور، سنگر ساز بی سنگر، جاده بهشتیان، حماسه هویزه و... از ایشان منتشر شده است.



برشی از کتاب:

تیپ امام حسین در میان دود و آتش وارد خط شد و از همان محور به سمت خرمشهر حرکت کرد.

حسین برای رسیدن به شهر سر از پا نمی‌شناخت. این را هم می‌دانست که درصورت مقاومت عراقی‌ها در محور شلمچه، خرمشهر آزاد نخواهد شد.

از آغاز عملیات، مردم در انتظار آزادی خرمشهر بودند. پس از نبرد سنگین تیپ محمد رسول الله، رادیو ایران محاصره خرمشهر را اعلام کرد.

نگرانی تمام وجود حسین را فرا گرفته بود. موحد که کنار دستش بود، این نگرانی را حس می‌کرد، اما کاری از دستش ساخته نبود.

حسین که از همان فاصله دور ساختمان‌های ویران شده شهر را می‌دید، به موحد گفت: «اگر خرمشهر آزاد نشود، چه جوابی برای مردم چشم انتظار داریم؟ ما در برابر آن‌ها شرمنده می‌شویم. زمانی که خبر آزادی خرمشهر به امام برسد، چه خواهد شد؟ خوشحالی امام خستگی را از تن‌مان بیرون خواهد کرد.» هنوز دژ مستحکم خرمشهر در برابر حسین خودنمایی می‌کرد.

چاپ هشتم کتاب عقیق؛ زندگی نامه داستانی شهید حاج حسین خرازی در قطع رقعی و ۲۷۰ صفحه به قلم توانای نصرت الله محمود زاده و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب "عقیق"  می‌توانند از طریق سایت manvaketab.ir با تخفیف ویژه تهیه نمایند و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت نمایند

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری، ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از بانوان هنرمند خراسان شمالی که در سالن سوره حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مؤثر و پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف هنری، این امر را نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی دانست و گفت: فعالیت‌های بانوان توانمند استان مصداق جمله «آنهایی که رفتند کار حسینی کردند و آنهایی که ماندند کاری زینبی کردند» است.

وی عبور انقلاب از توطئه‌های بی‌شمار دشمنان را از برکات جنگ عنوان کرد و افزود: جنگ برای اهلش سخت نبود، رزمندگان با داشتن روحیه ایثار و رشادت توانستند روزهای سخت جنگ را تبدیل به فضایی روحانی و معنوی کنند که تحمل آن سهل و آسان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: زیبایی کار نویسندگان و تصویرسازان در خواندنی‌تر کردن سیره زندگی شهدا بسیار ارزشمند است که باید ادامه یابد تا از مهجور ماندن یاد شهدا جلوگیری شود.

حجت الاسلام رضا نوری نویسندگان و هنرمندان خراسان شمالی را به ورود در حوزه عفاف و حجاب، جبهه مقاومت و مباحث مربوط به جمعیت فراخواند و خاطر نشان کرد: نویسندگان می‌توانند با قلم فرسایی در این حوزه‌ها و خلق آثاری خواندنی در ترویج فرهنگ صحیح نقشی حیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به کتاب «دا» یادآور شد: این کتاب روایتی جامع و کامل دارد و بیانگر زندگی خانوادگی، سقوط خرمشهر، مقاومت مردم و راوی اتفاقات و رویدادهای اشغال خرمشهر است. امروزه بسیار نیازمند این قبیل کتاب‌ها هستیم که بتوانیم فرهنگ جنگ و شهادت را نشر و به نسل بعد انتقال دهیم.

در این نشست ضمن معرفی هنرمندان تصویرساز، نویسنده، طراح و عکاس استان، نمونه‌ای از آثار آنها برای حضار نمایش داده شد. در ادامه نویسندگانی چون عفت نیستانی، مرضیه آق قلعه، عاطفه حسن پور، مائده گوهری و زهرا علیپور حضار را به شنیدن قسمت‌هایی از کتاب‌هایی که خود نگارش کرده بودند، مهمان کردند.

کد خبر 6080309

دیگر خبرها

  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • اوقات شرعی بیست و هشتم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • کتاب «امام هشتم(ع) و بازی بزرگ عباسیان» روانه بازار نشر شد
  • انتشار کتاب امام هشتم (ع) و بازی بزرگ عباسیان
  • انتشارکتاب امام هشتم (ع) و بازی بزرگ عباسیان
  • جزییات انتشار ۱۵ عنوان کتاب درباره شهدای کشتی‌گیر