Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی با بیان اینکه عملکرد شورای پنجم در دو سال اول فعالیت خود قابل دفاع است، گفت: ۲۷۳ طرح و مصوبه طی این دو سال در شورا بررسی و تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی» در جلسه امروز شورا با اشاره به پایان دومین سال دوره پنجم شورای شهر تهران گفت: مسئولیت نیمه دوم شورای پنجم سنگین تر است و جز با لطف الهی نمی توان این امانت سنگین نمایندگی مردم را به مقصد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با حمایت و پشتوانه مردمی شورای پنجم عملکرد قابل دفاع و قابل قبولی داشته است، خاطرنشان کرد: شورای پنجم در دو سال نخست فعالیت خود 160 جلسه رسمی و به صورت علنی برگزار کرده است که 270 مصوبه را به تصویب رسانده است. همچنین تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران و ارایه 423 تذکر از وظایف سیاستگزاری تقنینی و نظارت شورای شهر بوده که در این مدت انجام شده است.

 

وی شفافیت و محرم بودن شهروندان در روند تصمیم گیری شورا را یکی از دستاوردهای مهم شورای پنجم عنوان کرد و گفت: هیچ تصمیم گیری ای بدون اینکه مذاکرات و ادله موافقان و مخالفان با افکار عمومی در میان گذاشته شود، اتخاذ نشد و تنها جلسه غیر علنی شورا به دلیل ارایه و بررسی گزارش محرمانه نهادهای نظارتی تشکیل شد که در آن جلسه هم مصوبه ای تصویب نشد.

 

هاشمی ارایه جزییات آرای مثبت یا منفی اعضای شورای شهر تهران در معرض اصحاب رسانه را گام بزرگ دیگری برشمرد و گفت: شورای شهر تهران پیش از سایر نهادهای قانونگزار در کشور از جمله مجلس این موضوع را علنی کرد و جز در مواردی که قانون صراحت دارد، رای نمایندگان شورای شهر قابل رویت است.

 

وی صیانت از فضای سبز و باغات تهران و جلوگیری از بلعیده شدن این میراث طبیعی به وسیله مجتمع های تجاری و مسکونی را از مطالبات شهروندان تهرانی عنوان کرد و گفت: با لغو مصوبه برج باغ و تصویب طرح خانه باغ این دغدغه شهروندان نیز به نتیجه رسید و طرح خانه باغ به تایید شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران مبارزه با رانت و حفظ حقوق بیت المال را از دیگر انتظارات شهروندان تهرانی از لیست امید عنوان کرد و گفت: در این مسیر علاوه بر پیگیری پرونده های پیشین در جهت احقاق حقوق شهرداری تهران شورای پنجم با مصوبه واگذاری هرگونه دارای ملکی شهرداری به صورت ترجیحی اعم از بهره برداری یا تملک را منوط به تصویب در صحن شورا اعلام کرد که این اقدام باعث شد تا مسیر بخش بزرگی از تولید رانت در مدیریت شهری مسدود شود.

 

هاشمی رویکرد انقباضی مدیریت شهری را از دیگر راهبردهای شورای پنجم برشمرد و گفت: با وجود تورم 70 درصدی طی دو سال اخیر بودجه شهرداری تهران در سطح 18 هزار میلیارد تومان نگه داشته شد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور رکود صنعت ساختمان و کاهش منابع مالی شهرداری اما چاره ای جز این نداشتیم و از طرفی بین حوزه های درآمد و هزینه تعادل برقرار کردیم.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کارنامه شورای پنجم و مدیریت شهری در این دو سال خالی از اشکال و بی نیاز به نقد نیست، گفت: بی ثباتی و تغییرات مکرر مهمترین آسیب مدیریت شهری در این دوره بود که منجر به انتخاب سه شهردار و دو سرپرست از سوی شورای پنجم شد که طبیعی است این تغییرات باعث تلاطم و تغییر در مدیریت های بدنه شهرداری تهران شد و آثار منفی در عملکرد و برنامه ریزی درازمدت برای شهر به دنبال داشت.

 

هاشمی به بخشی از اهداف محقق نشده حوزه های تخصصی شورا اشاره کرد و افزود: در حوزه معماری و شهرسازی با وجود آنکه اقدامات کمیسیون برای جلوگیری از شهرفروشی و پایبندی به طرح تفصیلی و لغو مصوبه برج باغ ها، پیگیری ایمن سازی برج ها، تشکیل حساب کاربری شهرسازی برای شهروندان، صیانت از اراضی مزروعی و سبز شهر دستاوردهای مثبتی تلقی می شود اما تحقق اهداف برنامه در نوسازی بافت های فرسوده به پیگیری و حمایت بیشتری از سوی شورا نیاز دارد.

 

هاشمی یادآور شد: صیانت از باغ ها و فضای سبز، بهبود وضعیت سلامت شهری، رفع برخی معضلات مانند سپیدبالک ها، ایجاد سامانه پسماند و فضای سبز و نظارت بر وضعیت پیمانکاران خدمات شهری شورا، بهره برداری زیرساخت های مناسب در مترو، تکمیل بخشی از پروژه های نیمه تمام عمرانی، ارایه گزارش تفریغ سال 93، تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران، عدم افزایش پرسنل و کاهش سه هزار نفری کارمندان شهرداری، ایجاد تحول در برنامه های کلیشه ای، مناسبتی و موازی کاری فرهنگی، حمایت از صنوف هنری، تکریم چهره های ماندگار فرهنگ و هنر، افزایش سرانه و زمان ورزش شهروندان، برگزاری موفق و آزاد انتخابات شورایاری ها به صورت الکترونیکی برای نخستین بار در کشور از جمله دستاوردهای شورای شهر در بخش های مختلف بوده است.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد روز جهانی مسجد عید غدیر هفته دولت مراسم عمامه گذاری شبستان یزد غدیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان پادکست صوتی محسن هاشمی رفسنجانی شهرداری تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره وضعیت بازار ارز، گفت: مجلس شورای اسلامی هفته آینده جلسه‌ای درباره وضعیت بازار ارز خواهد داشت.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار کرد: بر اساس اصلاحات آئین‌نامه داخلی مجلس قرار بود بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه مربوط به منابع، مصارف و احکام، دولت جداول را مبتنی بر بخش اول ارائه دهد، اما الان تفاوت زیادی بین اعداد و ارقام احکام با جداول وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: درباره موضوع ارز قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به دلیل اتفاقات اخیر به تأخیر افتاد؛ انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای در این مورد تشکیل شود. باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود، چرا که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

در ادامه جلسه، محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: بخش دوم لایحه بودجه بر اساس بند (ب) ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد و کمیسیون تلفیق، صحن مجلس و حتی دولت نمی‌توانند احکام جدیدی را در جداول بیاورند. بر این اساس اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا LPG در جداول لحاظ شده باشد، به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نمایندگان در پیشنهادات خود دقت داشته باشند و در کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی بودجه در صحن مجلس، امکان طرح حکم جدید نیست. اگر دولت هم در بخش دوم لایحه بودجه حکم جدیدی آورده باشد، خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده ۱۸۲ آئین‌نامه، بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تأیید شورای نگهبان تبدیل به قانون و در اسفند ماه ابلاغ شد. بر این اساس دولت، کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند، اما جابه‌جایی بین جداول امکان‌پذیر است.

وی درباره وضعیت بازار ارز هم گفت: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تأخیر افتاد، اما حتماً جلسه‌ای هفته آینده در این مورد برگزار خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید
  • واکنش ها به حمله موشکی به رژیم صهیونیستی
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد
  • توضیحات قالیباف درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس