Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:58:48 GMT

انتقاد شدید برنده نوبل به سیاست های اقتصادی مرکل

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۲۳۷۸

انتقاد شدید برنده نوبل به سیاست های اقتصادی مرکل

کروگمن در این مقاله که در ستون مقالاتش در نیویورک تایمز منتشر کرده از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواست به این سیاست های غلط پایان داده و مسیر درست برای نجات اقتصاد را در پیش بگیرد.
این اقتصاددان مشهور آمریکایی که نوشته هایش جزو کتاب های پرفروش آمریکای شمالی به شمار می روند برخلاف «دونالد ترامپ» معتقد است سیاست های اقتصادی آلمان آسیبی به ایالات متحده نمی زنند بلکه برای اروپا مضر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کروگمن با انتخاب عنوان «دنیا با مشکلی به نام آلمان مواجه است» تاکید می کند که رویکرد اقتصادی مرکل موجب شده وضعیت اقتصادی در اروپا و در مجموع کل جهان به خطر بیافتد.
برنده نوبل اقتصاد خودداری آلمان از استقراض را به باد انتقاد گرفته و می افزاید که این مسئله به افزایش میزان بیکاری در سراسر اروپا منجر شده است.
به اعتقاد وی در پی سیاست صرفه جویی اقتصادی آلمان میزان تقاضا برای به اشتغال گیری کاهش یافته و بخش خصوصی و شرکت های اروپایی تمایلی به سرمایه گذاری و هزینه کردن بیشتر ندارند.
کروگمن تاکید می کند که آلمان برای حل این مشکل باید به استقراض روی آورده و با سرمایه گذاری، بازار کار را تحریک کند. این کشور همچنین باید مانند آمریکا زیرساخت های خود را اصلاح و به روز کند.

«پل کروگمن» اقتصاددان و مقاله‌نویس آمریکایی در سال ۲۰۰۸ میلادی به دلیل تلاش‌هایش در زمینه تجزیه و تحلیل چگونگی تأثیر مقیاس‌های اقتصادی بر الگوهای تجاری و امکان انجام فعالیت‌های اقتصادی مفتخر به دریافت جایزه نوبل اقتصاد گردید.

نشریه اکونومیست در سال ۲۰۱۴ اسامی اقتصاددانان پرنفوذ جهان را منتشر کرد که در آن نام کروگمن در ردیف دوم قرار داشت.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفت‌وگوی خود با وزیر امور خارجه خبر داد.

بورل نوشت: که به نمایندگی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا حملات ایران علیه اسرائیل را محکوم می‌کنم و از همه طرف‌ها می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند.

بورل ادامه داد: فقط با امیرعبداللهیان صحبت کرده تا این پیام‌ها را منتقل کنم و از ایران بخواهم که تنش تشدید نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • انتقاد امیرعبداللهیان از همتای آلمانی | به جای محکومیت اقدام مشروع ایران ...
  • احسان حاج‌صفی برنده دربی کاپیتان‌های تیم ملی در اروپا
  • دردسر مقام پارلمان آلمان بعد از توئیت انتقادی از اسرائیل
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • انتقاد شدید پورتو به ناداوری علیه طارمی
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سیاست دوگانه و متناقض آمریکا