Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@08:29:37 GMT

عدالت آموزشی در جامعه به شدت ضعیف است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۲۴۰۷

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش ضعیف و مبهم است، گفت: عدالت آموزشی در جامعه ما به شدت ضعیف است. حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در هفدهمین گردهمایی دبیران کانون تربیت اسلامی استان‌های کشور اظهار کرد: عدالت آموزشی در جامعه ضعیف است و تعجب می‌کنم که بعد از 40 سال بین مدارس محروم و برخوردار چنین شکافی وجود دارد و برخی مواقع قوانین‌ و ارتباطاتی شکل گرفته است که عدالت را بیشتر به چالش می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در آموزش و پرورش کمبود پژوهش نداریم و در پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش، پژوهش‌های متعددی وجود دارد که حاوی نکات خوبی هستند اما کدام مدیر است که براساس پژوهش تصمیم بگیرد؟ ضعف فرهنگ پژوهش ناشی از ضعف عقلانیت است.    ذوعلم گفت: در شرایط فعلی با ضعف پژوهش و اعتبار التزام به نتایج پژوهش‌ها مواجه هستیم، در واقع کمبود پژوهش نداریم اما به آن توجه نمی‌شود.   وی‌ عنوان‌کرد: برخی ظرفیت‌های آموزش و پرورش مغفول مانده است، در حوزه‌های تربیت و یادگیری کم‌تر نیازها مورد توجه  قرار گرفته است همچنین در ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی، حکمت و تفکر با ضعف‌هایی مواجهیم.   ذوعلم به اجرای طرح بوم برای دانش آموزان پایه‌های چهارم تا نهم اشاره کرد و افزود: این طرح از باقیات آقای بطحایی است که از سال گذشته اجرا شد و سال آینده هم در دستور کار قرار دارد. کارگاه آموزشی برای مدرسان استانی طرح بوم تشکیل دادیم که دریچه‌ای است تا آموزش و پرورش به مشارکت بخش تربیتی جامعه جامع عمل بپوشاند.   رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: هم‌اکنون حجاب و عفاف دغدغه‌ اصلی جامعه است و مدارس می‌توانند در قالب طرح بوم در اینباره نقش ایفا کنند.   حجت‌الاسلام ذوعلم به موضوع ارتقا جایگاه اعضای هیئت علمی در آموزش و پرورش هم اشاره و اظهار کرد: قرار بر این شد تا ملاک برای ارتقا اعضای هیئت علمی آموزش و پرورش با سایر استادان تفاوت کند که وزارت علوم هم از این موضع استقبال کرد در سازمان هم اخیرا کارگروهی تشکیل دادیم تا بر اساس ضوابط وزارت علوم این شاخص‌ها را مشخص کنیم.   وی جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش را  ضعیف و مبهم اعلام کرد و گفت: اکنون پژوهش‌سراها در اختیار معاونت متوسطه است و کارآمدی لازم را ندارد و به پژوهش دانش‌آموزی هم توجه نمی‌شود،  پژوهش چیزی نیست جز اینکه واقعیت را ببینیم و متناسب با آن کار کنیم.   رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: باید نقاط ضعف و قوت را درست تشخیص دهیم تلقی بنده این است که اساسا ماهیت ادارات کل باید پژوهشی شود و سوالات و ابهامات در استان‌ها را رفع کنیم. لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Eql برچسب ها: عدالت ، آمور ، ضعیف

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: عدالت آمور ضعیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است

علی تیرگیر، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد آموزش و پرورش این است که فضای آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان با کیفیت باشد.

وی با بیان این که در برخی نقاط کشور مدارس کانکسی وجود دارد؛ افزود: ما در تلاشیم مدارس کانکسی و کپری که شرایط مناسب فضای آموزشی را ندارند به یک محیط آموزشی ایمن و با کیفیت تبدیل کنیم.

او ادامه داد: اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری وزیر آموزش و پرورش توجه ویژه به بهسازی، مقاوم‌سازی و احداث مدارس در مناطق کم برخوردار و عشایری داشته‌اند.

تیرگیر با بیان این که در دو سال گذشته برخی از مدارس عشایری و مرزی را بازسازی نوسازی و احداث کرده‌ایم، اظهار کرد: ما برخی از مدارس کانکسی را به مدارس ثابت تبدیل کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ رو داریم که تعدادی از این مدارس کانکسی هستند. در تلاشیم کانکس‌ها جمع آوری شده و یا به کانکس‌های با کیفیت تبدیل شوند.

گفتنی است که.

 در مهر پارسال ۵۰ هزار کلاس در مناطق روستایی و کم برخوردار در طرح شهید عجمیان ساخته شد و بیش از ۳.۵ میلیون متر مربع فضای مدرسه نیز ساخته‌ شده است. در پویش همه حاضر ۱۵۰۰ میلیارد توسط ۱۸ نهاد جمع آوری و به دست دانش آموزان رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است
  • تصویب و ابلاغ برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش
  • تصویب و ابلاغ برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌و‌پرورش
  • تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای مورد نیاز چاپ کتب درسی از طریق تولید داخلی
  • ۱۰۰ درصد کاغذ و مقوای کتاب‌های درسی تولید ایران
  • ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای بدون صلاحیت علمی و بدون گزینش در مدارس و مراکز غیردولتی