Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@16:39:47 GMT

به بهانه سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۲۴۲۵

به بهانه سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث

خبرگزاری میزان- رهبر معظم انقلاب در میان شعرای نوسرای معاصر بر این باورند که «مرحوم اخوان قطعاً بهترین شاعر نیمایىِ زمان خودش بود و به نظر من از همه‌ی اقرانش قوی‌تر، مسلط‌تر و لفظ و معنای شسته رفته و بهتری داشت. تاریخ انتشار: 11:38 - 03 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۱۴۵

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، صفحه تاریخ ایران و جهان درس و عبرت؛ روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب درباره وقایع تاریخی ایران و جهان در فضای مجازی چنین پستی را منتشر کرد:


«چهارم شهریور ۱۳۶۹، سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث (م.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید) شاعر نوگرای خراسانی است. او درباره سوابق آشنایی خود با رهبر انقلاب می‌گوید: «آقای خامنه‌ای اهل ذوق و فضل هستند، مرد فاضل و با شرفی هستند. من جناب خامنه‌ای را از دیرباز می‌شناسم، آدم درست و سلیمی است. من دربارۀ او یک کلمۀ ناجور هم حتی از مخالفش نشنیده‌ام.» (کتاب «صدای حیرت بیدار»، ص ۴۹۳-۴۹۴)
آیت‌الله خامنه‌ای هم در میان شعرای نوسرای معاصر بر این باورند که «مرحوم اخوان قطعاً بهترین شاعر نیمایىِ زمان خودش بود و به نظر من از همه‌ی اقرانش قوی‌تر، مسلط‌تر و لفظ و معنای شسته رفته و بهتری داشت.» (۱۳۸۷/۰۶/۲۵)
ایشان همچنین درباره آشنایی و رفاقت دیرینه خود با این شاعر شهیر می‌گویند:
«اخوان» با من دوست بود. هم زمان ریاست جمهوری با من یک نوع ارتباط رقیق داشت و هم بعد از ریاست جمهوری - این آخری که از یک سفرِ ظاهراً یکساله به اروپا، برگشته بود - نامه‌ای به من نوشت و شعری گفت و بعد هم از دنیا رفت.» (۱۳۷۷/۰۲/۰۷)

همچنین، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، پنج سال پیش، دست‌نوشته‌ی مرحوم اخوان را که در سال ۱۳۴۱ در دفتر یادداشت آیت‌الله خامنه‌ای نوشته شده است، منتشر کرد.
در این دست‌نوشته، مرحوم اخوان ضمن نگارش شعری به نام «شبگیر» در دفتر رهبر انقلاب، توضیحاتی درباره شعر نو و قواعد آن ارائه کرده که با این عبارات پایان یافته است:
«به‌یادگار آشنائی در دفتر آقای خامنه‌ای. نوشته آمد در اسفند ماه ۱۳۴۱. در تهران ـ مهدی اخوان ثالث ـ م. امید خراسانی»

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شاعر معاصر خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند

جمعی از کارگران سراسر کشور بمناسبت هفته کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در اولین روز از هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • مزاح رهبر انقلاب با روش عجیب یک کارگر برای گرفتن انگشتر
  • واکنش رهبر انقلاب به درخواست متفاوت یک کارگر از ایشان
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • نوشته یکی از کارگران نیشکر هفت تپه خطاب به رهبر انقلاب در دیدار امروز | عکس
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند