Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، ‌ مرضیه حصاری با بیان ضرورت تسریع در توزیع لاستیک یارانهای بین مالکان ناوگان فعال حمل و نقل شهری، گفت: با اجرای این طرح، نقش واسطه‌گری از زنجیره عرضه لاستیک حذف‌شده و این کالای اساسی با کمترین هزینه و بدون ایجاد صف و مبتنی بر سازوکار ارزیابی عملکرد، به صورت عادلانه در اختیار مالکان واجد صلاحیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر شهری قرار می‌گیرد و در نهایت به کاهش هزینههای تحمیل‌شده و بهبود کسب‌وکار در بخش حمل و نقل شهری کشور کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از عملیاتی سازی مرحله آزمایشی در استان قزوین و پایش نتایج حاصله، مرحله اول طرح سراسری در استان‌های البرز، زنجان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، گلستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، سمنان و یزد در نیمه دوم تیرماه سال جاری به اجرا درآمده و تخصیص سیستمی لاستیک با استفاده از حواله‌های الکترونیک در این استان ها در حال انجام است.

حصاری اعلام کرد: هم‌اکنون با اجرای مرحله جدید از  ۲۲مردادماه، استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، فارس، اصفهان نیز به طرح اضافه‌شده‌اند.

وی اضافه کرد: مابقی استان‌ها نیز تا انتهای شهریورماه سال جاری، مشمول اجرای طرح خواهند شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در این استان‌ها به مالکان خودروهای حمل و نقل بار و مسافر که واجد صلاحیت دریافت سهمیه لاستیک می‌شوند، از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود، سپس مالکان این خودروها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت utcms.ir و مطالعه شرایط، حواله خود را دریافت کرده و از نمایندگی فروش مشخص‌شده در حواله، لاستیک خود را برابر نرخ های مصوب تحویل بگیرند.

حصاری افزود : شرط لازم برای تخصیص سهمیه لاستیک به خودرو، دارا بودن پروانه فعالیت معتبر از شهرداری‌های کشور است و طبق اولویت تعیین‌شده، ناوگان مجهز به دستگاه هوشمند «سیپاد» یا خودروهایی که باربرگ حقیقی اخذ می کنند، برای دریافت لاستیک در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه مسئله برآورده سازی لوازم مصرفی ناوگان حمل و نقل عمومی، به‌خصوص لاستیک، ارتباط تنگاتنگی با قیمت عمومی کالاهای موجود در بازار، سطح خدمات حمل و نقل عمومی و میزان رضایت‌مندی شهروندان بخصوص قشر متوسط و ضعیف جامعه از خدمات شهری دارد، گفت: اقدامات انجام‌شده در این زمینه ضرورت بالایی در شرایط اقتصادی فعلی داشته و به‌وسیله آن تا حد امکان نقش واسطه‌گری از زنجیره عرضه لاستیک حذف‌شده و این کالای اساسی با کمترین هزینه و بدون انجام تشریفات اضافی، در اختیار رانندگان زحمتکش ناوگان حمل و نقل بار و مسافر شهری قرار می‌گیرد.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین _ رشت

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:تردد از آزادراه تهران – شمال و محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است .

به گفته وی  تردد از محور هراز مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است و ترافیک سنگین مسیر (شمال به جنوب) محدوده بایجان و حدفاصل وانا تا آب اسک گزارش شده است. 

او می گوید: ترافیک نیمه سنگین آزادراه رشت – قزوین وبالعکس محدوده‌های پارک جنگلی سروان و ورودی شهررودبار و تردد روان در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت) را شاهد هستیم. 

وی درباره آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور‌ها گفت: ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده‌های مهرویلا و مهرشهر ،آزادراه قزوین – کرج حدفاصل گلشهر تا مهرشهر و حدفاصل ساسانی تا پل کلاک را شاهد هستیم. 

محرابی نیا درباره آخرین وضعیت جوی محورها هم گفت: بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل
  • ترافیک نیمه‌سنگین در جاده‌های البرز
  • عبور کشتی از سالِ سنگین با یک رفتن غیرمنتظره و ۷ سهمیه
  • وعده تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری
  • ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال هراز
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین _ رشت
  • ترافیک نیمه سنگین همچنان در محور بروجن به لردگان
  • روایتی از تأخیر در تخصیص گازوئیل به ناوگان برون شهری بر اساس عملکرد
  • ترافیک نیمه سنگین در محور بروجن به لردگان