Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@08:40:53 GMT

رشد شناسایی حملات سایبری در کشور

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۲۶۱۰

رشد شناسایی حملات سایبری در کشور

معاون وزیر ارتباطات گفت: با راه اندازی دژفا به‌عنوان سد محکم در برابر تهدیدات خارجی، پایش و شناسایی حملات سایبری به کشور ٢٠٠ درصد رشد کرد.

حمید فتاحی گفت: این روزها بسیاری بر این اعتقاد هستند که شبکه ملی اطلاعات به معنی دیوار کشیدن در اطراف فضای مجازی کشور و به نوعی فیلترینگ و محدودسازی است و سعی بر آن دارند که نظر خود را به دیگران القا کنند و این درحالی است که با اجرای شبکه ملی اطلاعات قرار بر آن نیست که محدودسازی در کشور صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات سبب شده است تا اثر تحریم‌ها به کمترین میزان خود برسد تا آنجا که با اجرای این شبکه در ۷۰ درصد تجهیزات شبکه ثابت و ۳۰ درصد شبکه سیار خودکفا شدیم تا اثر تحریم‌ها را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: در تجهیزات و سامانه‌های امنیت و حفظ پایداری کسب و کارهای فضای مجازی کشور کاملاً خودکفا شدیم، دژفا به‌عنوان سد محکم در برابر تهدیدات خارجی و مراکز SOC در هسته شبکه راه‌اندازی شدند و همین امر موجب رشد ۲۰۰ درصد شناسایی و رصد حملات سایبری بدخواهان کشور و افزایش توانمندی دفاعی سایبری کشور شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت انتقال شبکه ۲.۴ برابر شد ادامه داد: بیش از ۷۸درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کردند.

فتاحی گفت: مطابق تکالیف قانونی خود، ۸۰درصد لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را محقق کنیم و زمینه را برای توسعه دولایه دیگر شبکه ملی اطلاعات یعنی لایه خدمات و محتوا فراهم کنیم و در این جا ذکر این نکته ضروری است که زیرساخت‌ها آماده است.

وی افزود: آنچه ما در نظر داریم رشد اقتصاد دیجیتال در کشور است تا از این طریق بتوانیم سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشور افزایش پیدا کند و به نوعی وابستگی کشور به نفت کاهش یابد . کاری که در کشورهای دیگر نیز شکل گرفته است و ما از این طریق می‌توانیم بهره‌وری و صادرات را بشدت افزایش دهیم و در کشور از این طریق صدها هزار شغل ایجاد شود و از همه مهم‌تر کشور در مسیر رشد و پیشرفت اقتصادی قرار بگیرد.

به گفته معاون وزیر ارتباطات ، اقتصاد فضای مجازی یک کلید ارزشمند به سوی ایران هوشمند و آینده روشن میهن اسلامی است. اگرچه مشکلات و چالش‌های بسیاری از جمله قوانین دست‌وپاگیر، بوروکراسی‌های طولانی و بی‌فایده، عدم تعامل کامل بین دستگاهی و... وجود دارد، اما اگر بخش خصوصی را تقویت کنیم و راه را هموار، موفقیت‌ها بیشتر می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جرائم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد رضا فداییان پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته کشف جرایم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت، بیان کرد: کلاهبرداران سعی می‌کنند با انواع ترفندها نظیر ارسال لینک‌های آلوده به حساب اشخاص دسترسی داشته باشند لذا برای کاهش این جرم‌ها به همکاری رسانه‌ها و فعالان مجازی نیازمند هستیم.

وی افزود: سبد کالا، کمک معیشت، ابلاغیه دادگستری، سهام عدالت و شرکت در قرعه کشی‌ها و برنده شدن در مسابقات انواع ترفندهایی هستند که کلاهبرداران از آن برای خالی کردن حساب قربانی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ضمن بیان اینکه کشف جرایم سایبری در نوروز سال جاری افزایش داشته است، ابراز داشت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۸۲ درصدی کشف جرایم سایبری مواجه هستیم.

فداییان در ادامه تصریح کرد: انجام خرید اینترنتی از سایت‌های غیر معتبر نیز یکی از مواردی که باعث افزایش کلاهبرداری حوزه سایبری می‌شود لذا کاربران باید از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام دهند تا این نوع کلاهبرداری‌ها به صفر برسد.

وی افزود: از عموم مردم درخواست داریم بر روی لینک‌های غیر معتبر با منابع ناشناس، تبلیغات و قیمت‌های فریبنده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان کلیک نکرده و هنگام مواجه بلافاصله پیام را حذف کنند.

کد خبر 6078718

دیگر خبرها

  • حمله هکری علیه رژیم صهیونیستی
  • ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟
  • روزنامه اطلاعات: چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟
  • دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
  • با پیاده نظام سایبری صهیونیست‌ها آشنا شوید +عکس
  • کشف جرایم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت
  • کشف جرائم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت
  • تیم سایبری عراقی سیستم هشدار موبایل‌های صهیونیست‌ها را هک کرد
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری