Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از تشکیل ۳۷ هزار پرونده در مرکز درمان ناباروری قفقاز خبر داد و گفت: میزان موفقیت درمان در این مرکز با استاندارد مراکز درمان ناباروری و نازایی تطابق دارد و تمام تکنولوژی‌های درمانی مورد نیاز بومی‌سازی شده است. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی صبح امروز در نشست با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل اظهار داشت: میزان موفقیت درمان در مرکز درمان ناباروری قفقاز با استاندارد مراکز درمان ناباروری و نازایی تطابق دارد و تمام تکنولوژی‌های درمانی مورد نیاز بومی‌سازی شده است و با توجه به امکانات و ظرفیت‌های مرکز درمان قفقاز، دغدغه‌ای در حوزه درمان زوجین نابارور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تشکیل 37 هزار پرونده در این مرکز خبر داد و افزود: در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل خدمات کمک باروری از جمله میکرواینجکشن(ICSI)، تلقیح آزمایشگاهی(IVF)، نگهداری جنین، اسپرم و تخمک، انتقال جنین فریز شده و تلقیح داخل رحمی (IUI) به صورت تخصصی به زوجین مراجعه کننده ارائه می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: فعالیت‌های این مرکز در سال‌های اخیر رشد خیلی خوبی داشته و تا‌کنون درمان بیش از یک هزار و 200 زوج موفقیت‌آمیز بوده که با اعلام خانواده‌ها از این تعداد تاکنون بیش از 600  نوزاد متولد شده است.

دوره‌های مهارت محور در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار می‌شودواگذاری طرح‌های تحقیقاتی به جهاد دانشگاهی اردبیل رشد 300 درصدی یافتجهاد دانشگاهی اردبیل 64 طرح مطالعاتی را به مرحله اجرا رساند

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه در این مرکز خدمات مشاوره‌ای ژنتیک، مامایی، تغذیه و روان‌شناسی نیز ارائه می‌شود، گفت: این مرکز با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و دوره دیده پژوهشگاه رویان و استفاده از بروزترین امکانات، خدمات درمانی را با بهترین کیفیت به مراجعین ارائه می‌کند.

وی با قدردانی از مساعدت اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در اعطای تسهیلات کم‌بهره به زوجین نابارور مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اظهار کرد: در راستای قرارداد منعقده با شرکت خدمات بیمه بنیاد برکت، زوج‌های روستایی و عشایری معرفی شده، خدمات درمانی را با تعرفه مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت می‌کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی در سال 87 فعالیت خود را در اردبیل آغاز کرده است، گفت: به‌دنبال کسب نتایج ارزشمند در درمان بیماری‌‌های صعب‌العلاج با استفاده از سلول‌‌های بنیادی، تشکیل بانک‌ نگهداری خون بند ناف مورد توجه قرار گرفت که استان نیز از این ظرفیت بهره‌مند است.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه این نهاد در حوزه پژوهش و فناوری در سه بخش گیاهان دارویی، سلامت باروری و گردشگری سلامت فعالیت دارد، افزود: از اهداف مهم این نهاد برای توسعه حوزه گردشگری سلامت در استان، راه‌اندازی و ایجاد مجتمع سلامت است که همکاری دستگاه‌ها و متولیان را می‌طلبد.

وی با اشاره به فعالیت تخصصی مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل بیان کرد: این مرکز مجوز خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت و برای سهولت در روند تبدیل ایده فناوران به محصول، آزمایشگاه‌هایی استاندارد راه‌اندازی کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: در حال حاضر در این مرکز 15 شرکت و یک هسته فناور با 34 طرح فناورانه مستقر است و این مرکز تلاش می‌کند تا فناوران در مسیر درست هدایت شوند. همچنین برای تسهیل روند فعالیت شرکت‌ها و هسته‌های فناور، بسته‌های حمایتی مناسبی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

اوچی اردبیلی از ثبت 10 اختراع در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد و گفت: تاکنون از شرکت‌های مستقر سه شرکت دانش‌بنیان شده و سه شرکت دیگر نیز در حال طی مراحل اخذ مجوز برای دانش بنیان شدن است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 90 عنوان کتاب توسط مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل در حوزه‌های دانشگاهی، آموزشی و کمک آموزشی منتشر شده و فعالیت‌های ترویجی مختلفی در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل همکاری با اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان را افتخاری برای این نهاد دانست و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف و با تمام امکانات و ظرفیت‌های خود آماده همکاری با آن اداره کل است.

اعطای تسهیلات کم‌بهره برای درمان ناباروری در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی پرونده درخشانی در انجام ماموریت‌های محوله دارد اظهار کرد: فعالیت‌های این نهاد به صورت دانش‌بنیان و دانش‌محور پیش می‌رود که به یقین این امر به توسعه استان منجر می‌شود.

حسین دشتی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان مجموعه‌ای علمی در هر زمینه‌ای که ورود کرده توانسته است موفق عمل کند، تصریح کرد: کمیته امداد و جهاد دانشگاهی هر دو مولود انقلاب هستند و می‌توانند با فعالیت‌های موثر خود برای جامعه راهگشا باشند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی استان در زمینه‌های خوبی ورود کرده است و با فعالیت‌ مرکز درمان ناباروری قفقاز و حمایت‌هایی که از زوجین در این مرکز صورت می‌گیرد، هزینه‌های درمانی زوجین کمتر شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل بیان کرد: اعطای تسهیلات کم بهره برای درمان ناباروری زوجین نیازمند از سوی این اداره کل در استان سرعت می‌گیرد.

دشتی با بیان اینکه امیدواریم همکاری جهاد دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی(ره) منجر به توسعه استان و نتایج آن در جامعه منعکس شود اظهار کرد: فعالیت جهاد دانشگاهی استان در حوزه سلامت، منجر به بومی‌سازی و تسهیل درمان ناباروری در استان شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» در اردبیل توسط جهاد دانشگاهی افزود: با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال در استان فراهم خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل تصریح کرد: مهارت‌محور بودن فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی در استان بسیار اثربخش است و با همکاری جهاد دانشگاهی زمینه توانمندسازی مددجویان و ایجاد مهارت در افراد فراهم و برخی مشکلات اشتغال برطرف شده است.

دشتی با اشاره به اینکه جهاد‌ دانشگاهی همکاری‌های خوبی در حوزه آموزش و توانمندسازی مددجویان با این اداره کل دارد، گفت: خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی علاوه بر ارتقای سطح علمی نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی، توانمندسازی مددجویان کمیته امداد را نیز به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: رشته‌های تحصیلی مرکز علمی کاربردی جهاد‌ دانشگاهی اردبیل نیز مطابق با نیاز استان برنامه‌ریزی و ارائه شده است که مددجویان می‌‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت و فضای لازم در این اداره کل برای همکاری با جهاد دانشگاهی استان اردبیل وجود دارد و انتظار داریم این نهاد با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های خود در پشتیبانی و فروش محصولات گیاهان دارویی مددجویان کمیته امداد مشارکت کند.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد.

رضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات صنفی بازرسی‌های متعددی از اصناف انجام شده است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح گشت ویژه و پیشگیری از احتکار کالاهای اساسی، گشت تعزیرات با همکاری بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، پلیس امنیت اقتصادی و کارشناسان اداره صمت اقدام به بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی اعم از سوپرمارکت‌ها، نانوایی، مراکز عرضه مرغ و گوشت، میوه فروشی، مراکز تهیه غذا، کیف، کفش و پوشاک کردند که در جریان این گشت‌ها برای تعدادی از واحدهای متخلف گزارش ثبت تخلف تنظیم و تشکیل پرونده نیز صورت پذیرفت.

مظفری با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان تعطیلات اجرا شد، اضافه کرد: در این طرح برای ۵۴۴ واحد دارای تخلف پرونده تشکیل شد و ۶۸ واحد متخلف نیز به پلمب و نصب بنر محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان افزود: در این طرح ۱۵۰ تیم گشت مشترک در استان برای بازرسی اعزام شدند و در مجموع ۹۲۹ بازرسی انجام دادند.

وی تصریح کرد: بیشترین تخلف کشف شده از اصناف زنجانی شامل تخلف گران‌فروشی، درج نکردن قیمت و ارائه نکردن فاکتور خرید بود.

کد خبر 745262

دیگر خبرها

  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام