Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ایلام از برنامه‌ریزی این شرکت برای پایان آب‌رسانی سیار به روستاهای این استان در دو سال آینده و برخورداری تمام روستاها از آب شرب بهداشتی پایدار خبر داد.

نورالله تیموری، صبح امروز (3 شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با حمایت‌های استاندار محترم، انجام‌شده که بر اساس آن، طی دو سال آینده آب‌رسانی به روستاها به‌صورت سیار در این استان به صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه انتظار می‌رود که با تلاش همه مسئولان، اولین استانی باشیم که آب‌رسانی سیار به روستاها در دیگر نداشته باشیم و همه روستاهایی استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار باشند، گفت: استاندارد مصرف آب در ایران به ازای هر نفر 120 لیتر است که در کشورهای اروپایی 80 لیتر است.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی نقاط استان میزان سرانه مصرف تا 350 لیتر هم می‌رسد، یادآور شد: مشترکین عزیز باید این نکته را موردتوجه قرار دهند که حتماً صرفه‌جویی در مصرف آب را رعایت کنند، منظور از صرفه‌جویی، مصرف بهینه آب است.

 

تیموری، با اشاره به بحث انشعابات غیرمجاز، اظهار کرد: انشعابات غیرمجاز موجب می‌شود که در این میان 30 تا 40 درصد آب در شبکه گم شود، البته باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را انجام داد و صرفه‌جویی و مدیریت در مصرف آب موردتوجه مشترکین قرار گیرد و شرکت آب و فاضلاب روستایی را برای ارائه خدمات بیشتر همراهی کنند.

 

وی، در ادامه با اشاره به اینکه در جریان سیل ابتدای سال جاری، شبکه آب و فاضلاب 122 روستای استان دچار خسارت شد، افزود: برآورد خسارت‌های واردشده به تأسیسات شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی استان حدود 31 میلیارد بوده است که البته مدیریت جهادی در شرکت آبفار استان قبل از سیل، حین سیل و بعد از سیل موجب شد که خسارت‌های سیل افزایش نیابد.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ایلام، بابیان اینکه طرح‌های که در حوزه جبران خسارت‌های سیل برنامه‌ریزی‌شده است تا قبل از آغاز بارندگی‌های سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: قبل از وقوع سیل، مخازن آب روستاها پرشده و مدیریت شد و قطعی آب در روستاها خیلی محسوس نبود، از سوی دیگر نیز برخی از تأسیسات مهم که لازم بود بیمه شدند و اخطارهای لازم و پیش‌بینی‌های لازم انجام شد.

 

وی، بابیان اینکه شرکت آبفار استان ایلام از سه شرکت برتر کشور است، اظهار کرد: اگر توفیقاتی حاصل‌شده، ناشی از حمایت خوب مسئولان و رسانه‌های استان است که تلاش رسانه‌ها در این زمینه قابل‌تقدیر است، حمایت‌ها و راهنمایی‌های رسانه‌ها تأثیرگذار است.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: نگاه مثبتی به حوزه آب و فاضلاب روستایی وجود دارد که امید است این نگاه منجر به افزایش شاخص‌های بهره‌مندی و برخورداری همه روستاهای استان از آب سالم و شرب پایدار شود.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر هفته دولت مسجد روز جهانی مسجد شیراز روز جهانی مساجد مراسم عمامه گذاری شبستان یزد مساجد روستاها آبرسانی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد

داوود مخلصی مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان یزد  گفت: با توجه به فراخوان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبنی بر اعزام اکیپ‌های عملیاتی و تجهیزات آبرسانی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، شرکت آب و فاضلاب یزد نسبت به اعزام اکیپ آبرسانی سیار به شهرستان کنارک اقدام کرد تا بخشی از مشکلات آبرسانی به روستا‌های این شهرستان مرتفع شود.

او با بیان اینکه این شرکت همواره آماده خدمات رسانی به مردم است، افزود: در سال گذشته نیز اعزام اکیپ آبرسانی سیار به روستا‌های شهرستان زهک در سیستان و بلوچستان به منظور جبران کمبود آب شرب انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود