Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: بخش شرقی خط 7 متروی تهران به‌طول هشت و نیم كیلومتر با دو ایستگاه بسیج و میدان محمدیه در تاریخ 4 شهریور با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران ، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و سایر مسئولین به طور رسمی راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با اشاره به اینكه تست گرم (آزمایش عبور یك رام قطار) این بخش از خط هفت مترو با موفقیت انجام شده است،گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام استانداردهای لازم برای سرفاصله حركتی‌ 12 دقیقه ای قطارها تأمین شده و‌ بدون داشتن كوچكترین مشكلی از روز دوشنبه شاهد بهره‌برداری رسمی این بخش از خط 7 خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام با اشاره به اینكه خط 7 متروی تهران به لحاظ ایمنی و سیستم تهویه از اصول استانداردهای لازم برخوردار است، گفت: با کمک کارشناسان داخلی توانستیم از روش‌های نوین در سیستم تهویه خط 7 استفاده کنیم به‌طوری كه برای اولین بار نسل جدید سامانه ایرواشر(مه پاش) در ایستگاه میدان محمدیه  نصب و راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینكه ایستگاه میدان محمدیه یک ایستگاه تقاطعی است كه ایستگاه خط 1 آن سال 1380 افتتاح شده و روز دوشنبه (4 شهریور ماه) ایستگاه خط 7 آن  به‌طور رسمی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، افزود: روش اجرای این ایستگاه به‌صورت زیرزمینی بوده و زیربنای آن بیش از 15 هزار مترمربع و طول سكوی آن حدود 160 متر است.
علی امام همچنین در ادامه با اشاره به اینكه ایستگاه بسیج با بیش از 12 هزار مترمربع زیربنا در منطقه 14 تهران قرار گرفته است، بیان داشت: این ایستگاه در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده است كه با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان به ایستگاه‌های اتوبوس BRT پایانه خاوران و علم و صنعت دسترسی خواهند داشت.
خط 7 مترو تهران به‌طول 27 كیلومتر و 22 ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افتتاح ایستگاه بسیج میدان محمدیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر اصفهان سالم است

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز  در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۹۴، خیابان ۲۵ آبان ۶۰، پارک زمزم ۶۹، میدان انقلاب و دانشگاه صنعتی ۷۰، خیابان‌های فیض و پروین اعتصامی ۶۱، رهنان ۷۶، خیابان زینبیه ۶۸، سپاهان‌شهر ۵۸، خیابان فرشادی ۵۳، کردآباد و بولوار کاوه ۵۷ و خیابان میرزا طاهر و ایستگاه ولدان ۵۹ AQI در وضعیت قابل قبول است.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و مبارکه با میانگین ۵۹، سجزی با میانگین ۹۸ و شاهین شهر با میانگین ۶۹ AQI در وضعیت قابل قبول و در کاشان با میانگین ۱۲۶ و قهجاورستان با میانگین ۱۳۳ AQI نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در نجف آباد با عدد ۱۲ AQI پاک ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، نجف آباد و منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • فردا قطعی برق در پلدشت
  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟
  • بهترین مسیر‌های پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟