Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@13:12:43 GMT

الزام اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد در کیش

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۲۸۶۸

مجتبی دلجو، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ تصریح کرد:‌ فعالان اقتصادی در منطقه آزاد خواهان ارز دولتی نیستند؛ اما این اجازه را به بازرگانان داده شود که با ارز آزاد واردات انجام دهند.

وی با یبان اینکه وضعیت تجارت در مناطق آزاد با سرزمین اصلی  متفاوت است، گفت:‌ تولید ملی در سرزمین اصلی معنا پیدا میکند، اما در منطقه آزاد باید شرایط برای واردات کالا از کشورهای دیگر نیز فراهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا کالاهای کیش از رده گروه های 4 است. حضور کالای خارجی باعث ایجاد رقابت می‌شود و افرادی که خواهان کالای خارجی هستند دیگر برای تهیه آن به کشور دیگر مسافرت نمی‌کنند و در این صورت ارز از کشور خارج نمی‌شود .

وی با انتقاد از نحوه دریافت مجوز برای ایجاد فعالیت جدید در غرفه‌های کیش، گفت: در گذشته تنها یک جواز کسب از صاحب مغازه گرفته می‌شد؛ این در حالی است که امروز نه تنها مالک مغازه، بلکه مستاجران نیز باید با پرداخت پول، مجوز دریافت کنند و در صورت عدم دریافت مجوز، باید سالیانه مالیات پرداخت کنند.

این فعال اقتصادی، با بیان اینکه منطقه آزاد باید معاف از مالیات باشد گفت: این در حالی است اداره دارایی، گزارش 3 ماهه از کسبه در منطقه آزاد دریافت می‌کند. در حالی که در گذشته تنها اظهارنامه دریافت می‌شد.

مدیرعامل مرکز تجاری جزیره کیش معتقد است: کمبود مدیرانی مطلع از قوانین مناطق آزاد باعث شده سازمان‌هایی مانند گمرک و دارایی ورود پیدا کرده و قوانین جدیدی را اتخاذ کنند.

وی اظهار کرد:‌ مرکز تجاری کیش در شرایط بد اقتصادی و کمبود مسافر در زمان جشنواره به تعهدات خود عمل کرده و هر شب 2 میلیون تومان مبلغ قرعه‌کشی پرداخت شده است.

دلجو با تشکر از خبرگزاری ایلنا و مجله دنیای کیش برای حمایت رسانه‌ای از فعالان اقتصادی کیش گفت: امیدوارم شرایط اقتصادی در کیش از رکود خارج شود تا با تهیه خبرهای خوب مشوق سرمایه‌گذران کیش باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مالیات کیش دارایی جواز مسافر جشنواره تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار کاشان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این طرح به عنوان یکی طرح‌های کلان کشور گفت: با اجرای این طرح ظرفیت تصفیه خانه کاشان یک و نیم برابر افزایش می‌یابد.
شریف زارعی به افزایش پوشش جمعیتی این طرح از ۲۲ به ۳۵ درصد اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی کاشان فراهم می‌شود.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، به‌عنوان قلب تپنده صنعت و تجارت در مرکز ایران است و دولت در یک اقدام صحیح محیط زیستی، تصمیم گرفته تا آب موردنیاز این منطقه را با پساب تأمین کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
محمدشریف زارعی ادامه داد: یکی از سیاست‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کاشان ایجاد صنایع با تکنولوژی بالا ست تا با استفاده از روش ارزش افزوده، مشکل بیکاری را در منطقه برطرف کند.
فرماندارکاشان گفت: در گذشته سیاست دولت‌ها این بود که با بودجه عمومی طرح‌های فاضلاب را اجرا و سپس پساب آن را به صنعت واگذار می‌کرد؛ اما چند سالی است که در در قبال مشارکت سرمایه‌گذاران در احداث طرح‌های فاضلاب، مجوز بخشی از پساب در مدت‌زمان مشخص به آنها اعطا می‌شود.
شریف زارعی افزود: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، ۱۳۴۵ هکتار وسعت دارد که اقدام‌های زیرساختی در مرحله نخست آن با مساحت ۲۵۰ هکتار در حال آماده‌سازی است.

 

دیگر خبرها

  • امیلیانو مارتینز چرا با وجود دریافت ۲ کارت زرد مقابل لیل از بازی اخراج نشد؟
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • پاسخ ایران به اسرائیل دقیق و هوشمندانه بود