Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ معاون حوزه استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان در رشت اظهار داشت: ۷۵۰ هزار ورزشکار در استان ها در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور حضور یافتند که از این تعداد، ۳۶ هزار ورزشکار از استان های مختلف کشور انتخاب شدند و در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر در رشته های مختلف حضور یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام عظیمی افزود: طرح المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در دفتر توسعه آموزش های پایه در وزارت ورزش و جوانان کلید خورد که این طرح از سال ۹۷ با هدف شناسایی ، پرورش ، جذب و کشف ورزشکاران با نام نهضت استعدادیابی آغاز به کار کرد.   وی ادامه داد: در سال گذشته که اولین دوره المپیاد استعدادیابی بود ، ورزشکاران در ۷۷ رشته ورزشی با هم رقابت کردند که در سال جاری این المپیاد در ۹۹ رشته ورزشی برگزار می شود که در نهایت ۵۵۰۰ ورزشکار برتر انتخاب خواهند شد.   وی بیان کرد: این تعداد ورزشکار انتخاب شده که از خروجی برگزاری المپیاد استعدادهای برتر مشخص می شود، برای شرکت در المپیک ۲۰۲۲ جوانان در سنگال آماده می شوند که این ورزشکاران تحت حمایت برنامه های وزارت ورزش و جوانان کشور خواهند بود تا برترین نفرات در المپیک ۲۰۲۲ جوانان شرکت کنند که این امر باعث می شود تا یک پشتوانه سازی بسیار مناسب در ورزش کشور ایجاد شود.   معاون حوزه استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: برگزاری المپیاد استعدادهای برتر باعث می شود که از نزدیک با مسئولان ورزش استان های مختلف کشور نیز بیشتر دیدار داشته باشیم که در این راستا از نقاط قوت و ضعف ورزش استان های مختلف نیز بیشتر مطلع خواهیم شد.   عظیمی خاطرنشان کرد: به طور حتم برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اثرات پر خیر و برکتی را برای ورزش کشور خواهد داشت و این المپیاد، یکی از طرح های بسیار موفق وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود .   استان گیلان میزبان چهار رشته دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور است که از این چهار رشته ، مسابقات هندبال ساحلی در منطقه آزاد بندرانزلی آغاز شده و مسابقات رشته های اسکواش ، شطرنج و سپک تاکرا طی هفته آینده در رشت برگزار می شود.   در اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش گشور ، گیلان میزبان رشته های شطرنج و تکواندو بود که مسابقات تکواندو در هر دو بخش دختران و پسران در این استان برگزار شده بود و ورزشکاران گیلانی در اولین دوره رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور با کسب مجموع ۵۳ مدال، مقام هفتم را در بین استان های کشور کسب کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: المپیک رقابت معاون وزارت ورزش و جوانان شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان حضور برترین‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه در مسابقات بین‌المللی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم نعیمی سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در خصوص المپیاد بازی‌های فناورانه دانشجویی گفت: با وجود اینکه قابلیت‌های متعددی در حوزه ورزش‌های فناورانه در دانشجویان وجود دارد یکی از خلاء‌های جامعه دانشجویی وجود رخوت و ازهم گسستگی در حوزه ورزش‌های فناورانه است به همین منظور سازمان امور دانشجویان در جهت رفع این خلاء و ایجاد رقابت سالم در میان دانشجویان اقدام به برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه کرده است.

وی افزود: بر این اساس دانشجویانی که دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های متعدد المپیاد ورزش‌های فناورانه هستند، می‌توانند با یکدیگر به کار گروهی بپردازند و قابلیت‌های خود را در کنار یکدیگر قرار دهند و در نتیجه یک کار بزرگ گروهی را به انجام برسانند.

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل با اشاره به اینکه المپیاد ورزش‌های فناورانه در محور‌های متعددی پیشبینی شده است تا بتواند فضای سالم، پر نشاط و پویا را در جامعه دانشجویی تولید کند؛ اظهار کرد: با برگزاری المپیاد فناورانه دانشجویی افراد برتر به جامعه معرفی خواهند شد و از ظرفیت‌های آنها در بخش‌های مختلف استفاده خواهد شد همچنین افراد منتخب امکان حضور در مسابقات بین‌المللی در بخش‌های مرتبط را خواهند داشت.

نعیمی بیان ساخت: ثبت‌نام این المپیاد از ۲۷ فروردین آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد. پس از ثبت‌نام نیز آثار دانشجویانی که در بخش‌های مختلف این المپیاد شرکت کرده‌اند وارد مراحل داوری در مرحله استانی می‌‍شود که زمان آن به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید.

وی در پایان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در شهریورماه سال ۱۴۰۳ مرحله ملی برگزار و افراد منتخب به جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • مهلت شرکت در المپیاد فرش دستباف گلستان تا ۱۵ اردیبهشت
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • المپیاد ورزشی کارگران تبریز برگزار می‌شود
  • ماجرای کشتی ابراهیم هادی با قهرمان جهان | هدایت گنده لات‌ها به هیئت و زورخانه
  • راهیابی چهارده دانش آموز کیش به مرحله اول المپیاد کشور
  • امکان حضور برترین‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه در مسابقات بین‌المللی