Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که داروهای مورد نیاز را در داخل کشور تولیدکنیم،گفت:‌ دشمن برای اخلال در نظام دارویی کشور برنامه دارد. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدرضا شانه‌ساز ظهر امروز در رونمایی از داروی برکسورف اولین سور فکتانت ریوی تولید شده در ایران که در گرمدره استان البرز برگزار شد، اظهار داشت:  این دارو یک داروی معمولی و عادی نیست و تولید این محصول دانش بنیان  یک کار تیمی و جبه‌های به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس: کیفیت و تنوع تولید دارو در آستان قدس رضوی افزایش می‌یابد

بزرگ‌ترین واحد صنایع تبدیلی گیاه دارویی استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود4000 تن انواع گیاهان دارویی در استان مرکزی تولید می‌شود

وی با اشاره به اینکه این محصول سالیانه 4.5 تا 5 میلیون دلار ارزبری دارد،  افزود:  ما در حال حاضر هدفمند به دنبال تولید داروهای مورد نیاز حرکت می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه دشمن طوری برنامه‌ریزی کرده ‌که در زمینه تامین دارو با مشکل مواجه شویم گفت: هر دارویی که در کشور نیاز داشته باشد و وارداتی باشد ما ظرف 2 سال می‌توانیم آن را برنامه‌ریزی و تولید کنیم. 

وی با بیان اینکه تحریم‌ها به ما انگیزه داده است، گفت:  ما 97 درصد از داروهای مورد نیاز کشور را از حیث عددی می‌توانیم تامین کنیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم میزان مواد اولیه مورد نیاز خود که حدود 6 تا 65 ‌درصد است را با برنامه‌ریزی‌های انجام شده را افزایش و تامین کنیم.

شانه‌ساز با بیان اینکه با این روش ما نه تنها نیاز اصلی ارزی کشور را کاهش می‌دهیم بلکه در زمینه  صادرات هم می‌توانیم گام‌های بلند برداریم تصریح کرد: قبل از انقلاب حدود 45 میلیارد دلار صرف  هزینه دارویی مورد نیاز کشور می‌شد.

انتهای پیام/ش

R7810/P/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، رئیس سازمان غذا و دارو در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار محصول مکمل داریم که از سازمان غذا و دارو برای تولید آن مجوز گرفتند و سالانه حدود ۲۵۰ میلیون عدد از مکمل‌های دارویی، غذایی و فرآورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها