Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@04:46:43 GMT

بازداشت 68 نفر در تظاهرات علیه نشست گروه 7

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۳۱۳۰

بازداشت 68 نفر در تظاهرات علیه نشست گروه 7

مقام‌های فرانسه اعلام کردند که 68 تن را در اعتراضات پرتنشی که در نزدیکی محل برگزاری اجلاس سران گروه 7 در شهر بیاریتز برگزار شد بازداشت کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس مقام‌های منطقه‌ای گفتند که معترضان بازداشت شده متهم به پرتاب اشیاء مختلف پنهان ساختن چهره‌هایشان و یا داشتن اشیایی قابل استفاده با عنوان سلاح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای پلیس فرانسه اقدام به استفاده از گاز اشک آور ، ماشین‌های آب پاش و سلاح‌های مخصوص متفرق سازی به سمت جمعیتی متشکل از حدود ۴۰۰ نفر از معترضان مخالف سرمایه داری در شهر بایون کردند. دولت منطقه‌ای گفته که در تنش‌های مرتبط با این تظاهرات هیچ کسی زخمی نشده است.

این تحولات هم زمکان با آغاز اجلاس سران گروه ۷ در روز شنبه در شهر بیاریتز صورت گرفته است.

تدابیر امنیتی شدیدی در محل اجرا شد و معترضان موسوم به جلیقه زرد که خشمگین از سیاست های دولت فرانسه و بی عدالتی اقتصادی هستند تهدید به دست زدن به تحرکاتی جدید در طی امروز یکشنبه کرده‌اند.

 

پلیس فرانسه اقدام به متفرق ساختن حدود ۴۰۰ معترض ضد سرمایه داری در شهری در نزدیکی محل برگزاری اجلاس گروه ۷ در جنوب غرب فرانسه به دلیل اقدام این معترضان در مسدود کردن راهها و جاده‌ها کرد. تعدادی از معترضان در شهر بایون به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند اما با این حال اعتراضات آنها در این شهر عمدتا صلح آمیز خواهد شد.

 

 نیروهای پلیس همچنین به شلیک‌های هشدار آمیز و ماشین‌های آبپاش نیز رو آوردند و این تنش‌ها در نزدیکی یک پل مسدود شده از سوی پلیس در قالب تدابیر امنیتی پیرامون اجلاس گروه ۷ اتفاق افتاد.

طبق این گزارش معترضان چندین کشور در تظاهرات ضد سرمایه داری علیه اجلاس گروه ۷ در فرانسه حضور پیدا کرده بودند . عده‌ای از این معترضان نقاب‌هایی  با تصاویر رهبران گروه ۷ به صورت داشتند.  امانوئل ماکرون گفت از همه قدرت‌های جهانی می‌خواهد به برزیل و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی کمک کنند آتش سوزی جنگل‌های آمازون برطرف شود .

اوایل روز شنبه هزاران تظاهرکننده یک راهپیمایی صلح آمیز از این منطقه به سمت مرز اسپانیا برگزار کردند تا مطالباتی نظیر اقدام علیه تغییرات آب و هوایی و نابرابری اقتصادی را مطرح کنند.

یک دیپلمات فرانسوی گفت: رئیس جمهور فرانسه در ناهار کاری با ترامپ به شرح جزییات برنامه فرانسه برای کاستن از تنش‌ها و ایران پرداخته است.

این مقام که نامش را فاش نکرد گفت: فرانسه چندین هفته است که روی این طرح کار می‌کند. در این حال بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز گفته قصد دارد دونالد ترامپ را به کاستن از تنش‌ها و جنگ تجاری کشورش با چین بکشاند.

جانسون در تدارک برای نخستین دیدار رو در رو با رئیس جمهور آمریک به عنوان نخست وزیر انگلیس در محل اجلاس گروه ۷ است . دیداری که نگاه‌های زیادی متوجه آن است او گفته که قصد دارد در دیدار با ترامپ او را در زمینه جنگ تجاری با چین برای کاستن از تنش‌ها تحت فشار قرار دهد و به موضوع آتش سوزی جنگل‌های آمازون اشاره کند.

رهبران اروپادر حالی که موضوع بریگزیت در صدر دستورکارهای آنها قرار داشت قبل از آغاز رسمی اجلاس گروه ۷ نشستی را  در پشت میز کوچکی با بوریس جانسون برگزار کردند.

جانسون با دونالد تاسک رئیس شورای اتحادیه اروپا نزاع لفظی نیز پیدا کرد. در نشست مذکور دونالد تاسک، آنگلان مرکل صدر اعظم آلمان، امانوئل ماکرون و همچنین جوزه په کونته رهبر مقاومت ایتالیا نیز حضور داشتند.

جانسون بعد از آنکه دونالد تاسک  رئیس شورای اروپا با کنایه به او گفت: که بورس جانسون نمی‌خواهد نامش در تاریخ به عنوان "آقای بدون توافق" ثبت شود گفت: اگر خود دونالد تاسک هم نمی‌خواهد نامش به عنوان آقای بریگزیت بدون توافق ثبت شود خود او نیز باید نکات مطرح شده از جانب خود رادر ذهنش در نظر داشته باشد.

ماکرون همچنین در صحبت‌هایی خواستار پایان یافتن جنگ‌های تجاری که به گفته‌ی او همه جا در حال پا گرفتن هستند شد.

تاسک گفته است: اجلاس امسال گروه ۷ به طرز غیر معمولی دشوار خواهد بود.  / ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از رام الله، روز اسیر امسال در سایه جنگ خونبار رژیم اشغالگر علیه غزه برگزار می‌شود. زنان، مردان و کودکان امروز آمدند تا به ظلم اشغالگرانی اعتراض کنند که هزاران نفر از فرزندانشان را در شرایطی شبیه به اعدام تدریجی بازداشت کرده اند، آنها از سرنوشت آنها بی خبرند و هر بار که اسیری در زندان به شهادت می‌رسد عذاب آنها بیشتر می‌شود.
کرانه باختری در معرض بازداشت‌های بی سابقه‌ای قرار دارد که براساس آن از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از پنج هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان بازداشت و در شرایط غیرانسانی زندانی شده اند. آنها در معرض شکنجه و گرسنگی، سلول انفرادی و ممنوعیت ملاقات و درمان قرار دارند.
امروز بیش از ۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها بازداشت هستند که ۸۰۰ نفر از آنها زن و بیش از ۲۰۰ نفرشان را کودکان تشکیل می‌دهند. ۶۶ خبرنگار نیز در زندان‌های صهیونیست‌ها هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • طنین فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر ایالات‌متحده/ حامیان فلسطین پرچم آن را به آتش کشیدند
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه