Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@17:07:24 GMT

رشد تولید فولاد ایران نزدیک به ۶ برابر جهان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۳۲۵۵

رشد تولید فولاد ایران نزدیک به ۶ برابر جهان

انجمن جهانی فولاد در گزارش ماه جولای ( ۱۰ تیر تا ۹ مرداد) اعلام کرد: ایران با افزایش ۱۱ درصدی تولید فولاد، در بین ۶۰ کشور جهان بالاترین میزان رشد از آن خود کرد.این در حالی است که در این دوره زمانی، میانگین افزایش تولید جهان ۱.۹ درصد بود.

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: مجموع تولید فولاد در هفت ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ میلادی ( ۱۱ دی تا ۹ مرداد ) در ایران، رشد ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصدی و در جهان افزایش ۴.۵درصدی را نشان می‌دهد.

انجمن جهانی فولاد در گزارش خود افزوده است، ایران از ابتدای ژانویه تا پایان جولای ۲۰۱۹میلادی، ۱۴میلیون و ۹۸۸ هزار تن فولاد خام تولید کرد که گویای  رشد ۶.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ است، این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ میلیون و ۹۱هزار تن بود.

همچنین ایران در ماه جولای ۲۰۱۹ میلادی، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد میانی (خام) تولید کرد. این آمار در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و ۹۸۱ هزار تن بود که رشد ۱۱.۱ درصدی تولید فولاد خام را نسبت به ماه جولای ۲۰۱۸ نشان می دهد.

در هفت ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۶۴ کشور تولید کننده فولاد در مجموع یک میلیارد و ۸۳ میلیون و ۵۵۸ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی(یک میلیارد و ۳۶ میلیون و ۶۱۶ هزار تن)، ۴.۵ درصد افزایش یافته است. تولید جهانی فولاد خام در جولای ۲۰۱۹ میلادی نیز با ۱.۹ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۱۵۶میلیون و ۸۹۱ هزار تن رسید.

براساس این گزارش چین با تولید ۵۷۷ میلیون و ۶۴ هزار تن (رشد۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۶۶میلیون و۱۸۸ هزار تن، ژاپن با ۵۹ میلیون و ۴۷۳ هزار تن، امریکا با ۵۱ میلیون و ۸۲۷ هزار تن و کره جنوبی با ۴۲میلیون و ۶۰۵ هزار تن بیشترین میزان تولید این محصول را در هفت ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ میلادی را به ثبت رساندند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد

صادرات فزاینده فولاد چین به تنش تجارت جهانی دامن زده است.

به گزارش ایسنا، بزرگترین موج صادرات فولاد چین از زمان اشباع جهانی در اواسط دهه ۲۰۱۰، تنش‌های تجاری در سراسر جهان را شعله ور می‌کند زیرا این فلز به طیف وسیع‌تری از مقاصد می‌رسد.

بزرگترین تولیدکننده جهان در سه ماهه اول حدود ۲۶ میلیون تن صادرات داشته است که ۲۸ درصد بیشتر از سال قبل بود زیرا بحران املاک باعث کاهش تقاضای داخلی شده است. آسیای شرقی همچنان بازار اصلی است اما محموله‌ها به هند، خاورمیانه و آمریکای لاتین در حال افزایش است.

صادرات فزاینده در حال تشدید اصطکاک تجاری در سراسر جهان است. جو بایدن خواستار اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر برخی محصولات فولادی چین شده است. در حالی که ایالات‌متحده فولاد بسیار کمی از بزرگترین اقتصاد آسیا می‌گیرد، این بخشی از یک اقدام گسترده‌تر واشنگتن برای عقب‌نشینی در مقابل چیزی است که می‌گوید ظرفیت مازاد چین در صنایع از فلزات تا انرژی خورشیدی است.

بر اساس گزارش، صادرات فولاد به برزیل در سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافت و صادرات فولاد به کلمبیا و شیلی به ترتیب ۴۶ و ۳۲ درصد افزایش یافت. هر سه کشور اقدامات تجاری را برای مقابله با این افزایش آغاز کرده‌اند یا در حال آماده سازی هستند.

چین از سال ۲۰۱۹ هر سال حدود یک میلیارد تن فولاد تولید می‌کند اما رکود سریع در فعالیت‌های ساختمانی در سال گذشته کارخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صادرات فولاد چین به مصر در سه ماهه اول ۹۵ درصد افزایش یافت، در حالی که صادرات فولاد به امارات‌متحده عربی ۸۱ درصد افزایش یافت. این کشور در حال حاضر سومین مقصد بزرگ فولاد چین پس از ویتنام و کره جنوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • پیروزی یاران حاج صفی در یونان/ تساوی آریس برابر المپیاکوس
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • ساعت دقیق بازی ایران و قرقیزستان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • دلار حواله به ۴۱ هزار تومان نزدیک شد
  • ۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟