Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدیجه عبدالرحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با حضور ۴۰۰ کبدی‌کار دختر کمتر از ۱۵ سال در قالب ۲۶ تیم در هشت گروه سه و چهار تیمی از ۳۰ مرداد ماه جاری در سالن ۶ هزار نفری ارومیه آغاز و امروز یکشنبه به ایستگاه پایانی خود رسیده است.

وی بیان کرد: صبح امروز ۲ دیدار از مرحله نهایی به انجام رسید که طی آن آذربایجان‌شرقی با نتیجه ۵۶ بر ۲۷ البرز را شکست داد و راهی فینال شد و گلستان ۳۹ بر ۲۷  فارس را از پیش رو برداشت و دیگر تیم راه یافته به فینال لقب گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرحیمی اضافه کرد: به این ترتیب عصر امروز یکشنبه تیم‌های گلستان و آذربایجان‌شرقی ضمن مسجل کردن مقام نایب قهرمانی خود برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم می‌روند و فارس و البرز بدون برگزاری مسابقه رده‌بندی، مقام سوم مشترک را نصیب خود کردند.

نایب‌رییس هیات کبدی آذربایجان‌غربی گفت: تیم کبدی دختران کمتر از ۱۵ سال استان در گروه هشتم با تیم‌های گلستان و اردبیل هم گروه بود که با قبول شکست مقابل هر ۲ حریفش از دور مسابقات حذف شد.

وی ادامه داد: در بخش المپیاد پسران، استان سیستان و بلوچستان به میزبانی شهر زاهدان این رقابت‌ها را طی روزهای پنجم تا دهم شهریور در سالن شهید حسین فهمیده این شهر برگزار خواهدکرد.

عبدالرحیمی افزود: اولین دوره المپیاد استعداد های برتر کبدی سال گذشته برگزار شد که در نهایت تیم آذربایجان‌غربی در بخش پسران و آذربایجان‌شرقی در بخش دختران به عنوان قهرمانی دست یافتند.

کبدی یا همان زو یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی‌های بومی و محلی بوده و این رشته نیاز به قدرت و مهارت دارد و ورزشی ساده و کم‌هزینه است.  
کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُرتحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است؛  برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف‌پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان

مفتخری گفت:طی هماهنگی با سازمان انتقال خون استان آذربایجان شرقی و هلال احمر مهربان مردم این شهر در یک اقدام خداپسندانه با اهدای ۱۷۹واحد خون به یاری بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها شتافتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • ترکیب احتمالی یوونتوس برای بازی با لاتزیو
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • مهلت شرکت در المپیاد فرش دستباف گلستان تا ۱۵ اردیبهشت
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان