Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:24:53 GMT

دبیر جایزه پژوهش سال سینما مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۳۶۱۸

رئیس شورای سیاستگذاری سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران طی حکمی اعظم راودراد را به عنوان دبیر سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران تعیین کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی یکی دیگر از اساتید برجسته دانشگاهی را به دبیری این دوره برگزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حکم دکتر اعظم راودراد آمده است: «با توجه به جایگاه علمی و تجارب ارزنده سرکارعالی در عرصه فعالیتهای دانشگاهی و پژوهش سینمایی به موجب این حکم به عنوان دبـیر سـومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب میشوید.

امید است تداوم برگزاری باشکوه این رویداد علمی-پژوهشی، که فرصت ارزشمندی برای شناسایی و معرفی پژوهش های برتر سینمایی و تقویت ارتباط میان سینماگران و دانشگاهیان و پژوهشگران است، جهت دهی پژوهش های سینمایی به سمت حل مسائل کلیدی و نیازهای اصلی سینمای ایران را فراهم نماید».

دکتر اعظم راودراد دارای دکتری جامعه شناسی و استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است و نوشتههای مختلفی در قالب کتاب و مقاله پیرامون سینمای ایران تدوین و ارائه کرده اند که از آن جمله می توان به کتاب هایی چون «جستارهایی در چیستی هنر اسلامی»، «نظریه های جامعه شناسی هنر و ادبیات»، «جامعه شناسی سینما و سینمای ایران»، «سینمای ایران و جشنواره های جهانی»، «سینمای دهه شصت ایران از نگاه منتقدان»، «جامعه ایران در آینه سینما» و ...، و مقالاتی درباره « فیلم و جامعه»، «سیمای زن در سینمای ایران»، « نقش زنان در سینمای ایران»، «جامعه شناسی سیاسی سینمای ایران»، «تحلیل جامعه شناختی آثار سینمایی»، «ویژگی های اجتماعی فیلم سازان ایرانی»، «بازنمایی گفتمان های دینی در سینما» اشاره کرد. ایشان در دو دوره گذشته عضو شورای سیاستگذاری یا هیات انتخاب و یا داوران این رویداد بودهاند.

دوره اول این جایزه به دبیری دکتر اسماعیل بنی اردلان در سال 1396 و دومین دوره به دبیری دکتراحمد ضابطی جهرمی در سال 1397 برگزار شد.

سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران در آذرماه 1398 همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرایز میلاد کی مرام در اکران عمومی آسمان غرب + عکس و فیلم

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، میلاد کی مرام بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها با فیلم آسمان غرب روی پرده سینمای کشور نقش آفرینی می کند در اکران عمومی فیلمش توسط هودارانش سوپرایز شد.جشن تولد کی مرام با استقبال پرشور مخاطبان و بازیگران این فیلم در پردیس سینمایی لوتوس برگزار شد.

کی مرام کد خبر 846271 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم خانه سینما بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • ماجرای جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین
  • سوپرایز میلاد کی مرام در اکران عمومی آسمان غرب + عکس و فیلم
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما