Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح یکشنبه با حضور ۳۳۷ دختر و ۱۶۷ پسر این همایش به مدت ۵ روز برگزار خواهد شد.

در پیوند با این رویداد، دبیر سیزدهمین دوره همایش «زنگ تفریح» در دانشگاه در جمع خبرنگاران، گفت: از سال ۱۳۸۶ که دوره اول این همایش آغاز شد، بدون وقفه تا امروز که سیزدهمین دوره آن برگزار می شود، ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی شاهچراغیان با اشاره به اینکه اولین بار توسط دانشجویان رشته کامپیوتر این همایش کلید خورد، افزود: هدف اصلی این است که محیطی برای دانش آموزان فراهم شود تا چشم اندازی از آینده تحصیلی، شغلی و زندگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه قسمت عمده کارگاه هایی که در این دوره همایش برگزار می شود بر محتوای رشته ها متمرکز شده است، اضافه کرد: در زمینه معرفی رشته ها، در این همایش علمی برخورد می شود.

این دانشجوی دانشگاه شیراز بخشی از کارگاه های همایش سیزدهم زنگ تفریح در دانشگاه را معطوف به زندگی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان اعلام کرد و گفت: کارگاه ها در مورد شیوه مهاجرت، بازار کار و زندگی پس از تحصیل در دبیرستان است.

وی تفاوت همایش سال جاری را با دوره های پیشین در طول مدت برگزاری آن عنوان کرد و افزود: این همایش علیرغم اینکه سال های گذشته ۳ روز برگزار می شد، امسال ۵ روز برگزار می شود.

ثبت نام ۱۳۰۰ دانش آموز در همایش زنگ تفریح

دبیر سیزدهمین دوره «زنگ تفریح» در دانشگاه با اعلام اینکه ۵۰۰ دانش آموز در این همایش شرکت دارند، افزود: در سایت همایش ۱۳۰۰ نفر ثبت نام اولیه کردند که در نهایت ۵۰۰ نفر گزینش شدند و از امروز تا ۷ شهریورماه در همایش حضور دارند؛ گزیننش بر اساس تست های روان شناسی رایج در دنیا انجام گرفت و دانش آموزان دسته بندی شدند، بنابر این بیشترین فرصت به دانش آموزانی داده می شود که انگیزه بیشتری برای حضور در محیط کار جمعی دارند.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ کارگاه در قالب سیزدهمین همایش زنگ تفریح برگزار خواهد شد، افزود: هر یک از شرکت کنندگان می توانند در ۱۴ کارگاه حضور یابند.

به گفته دبیر سیزدهمین دوره «زنگ تفریح» در دانشگاه شیراز، ۶ کارگاه علمی و ۷ کارگاه مربوط به مسابقه هاست و یک کارگاه «زنگ گفت و گو» می باشد که مقرر شده دانش آموزان به صحبت بپردازند و ارایه کردن یک موضوع را فرا بگیرند.

افزایش ۲۰ درصدی شرکت کنندگان

شاهچراغیان با یادآوری اینکه نسبت به سال گذشته تعداد شرکت کنندگان همایش زنگ تفریح، ۲۰ درصد افزایش داشته، گفت: بررسی ها نشان می دهد بزرگترین گردهمایی دانش آموزی در قالب این همایش در کشور روی داده است.

وی حضور دانش آموزان از استان های تهران، اصفهان، مازندران و دیگر استان ها در این همایش را مورد اشاره قرار داد و افزود: از استان فارس بیشترین تعداد دانش آموزان از کازرون، اقلید، فراشبند و شیراز حضور یافته اند.

دبیر سیزدهمین دوره «زنگ تفریح» در دانشگاه شیراز اطلاع رسانی همایش را در دبیرستان های نظری از اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در این دوره مسابقه ای با موضوع گردشگری برای دانش آموزان برگزار می شود و بر اساس تست شخصیتی گروه های ۱۰ نفره تشکیل می دهند و در ۷ کارگاه مسابقه محتوایی دریافت می کنند تا بر اساس آن داده ها را پیدا کرده و به حل معمای گردشگری بپردازند.

وی رده تحصیلی دانش آموزان را هشتم تا دوازدهم عنوان کرد و گفت: یکی از اثرگذاری های همایش این است که دانش آموزان پیش از اینکه به کنکور و انتخاب رشته برسند، به این فکر کنند که شاید علاقه شان به رشته دیگری باشد.

شاهچراغیان تفاوت همایش را با دیگر نمونه ها محدود نبودن به سال دوازدهم تحصیلی دانش آموزان دانست و افزود: جهت دهی از زمانی که رشته ها را می خواهند برای تحصیل برگزینند مورد نظر قرار گرفته است

۳ مدال آور المپیاد در همایش مشارکت دارند

وی از حضور دانش آموزانی که موفق به کسب رتبه تک رقمی کنکور شدند در این همایش خبر داد و گفت: فرهنگ امیری دارای رتبه سه در رشته تجربی و گلسا مصباحی با رتبه ۷ تجربی و ۳ مدال آور المپیاد در همایش مشارکت دارند.

دبیر سیزدهمین دوره «زنگ تفریح» در دانشگاه در ادامه موضوع سال جاری همایش را مسیر خیال عنوان کرد و افزود: به این فکر کردیم که هر یک از دانش آموزان باید مسیر زندگی را با یک پرسش پیدا کند و با نگاه به هویت خویش خیال پردازی کند.

وی بر لزوم ارزیابی نتایج این همایش پس از اینکه دانش آموزان راهی دانشگاه می شوند تاکید کرد و افزود: متاسفانه هنوز هیچ تحلیل یا ارزیابی از سوی دانشگاه در خصوص اینکه دانشجویان پس از طی این مرحله چه نتایجی به دست آورده اند در اختیار قرار نمی دهد.

شاهچراغیان در عین حال از ثبت اطلاعات دانش آموزان در سامانه همایش خبر داد و افزود: تنها راه ارزیابی به واسطه خود دانش آموزان امکان پذیر است، البته ارزیابی به واسطه فرمی پس از برگزاری کارگاه ها دوره به دوره انجام می شود و می دانیم که کدام یک از کارگاه ها در ردیف برتر قرار دارد و فهرستی از ۱۰ کارگاه برتر تهیه می شود.

دبیرسیزدهمین دوره همایش «زنگ تفریح» در دانشگاه از برپایی ۲۲ غرفه در ساختمان دانشکده مهندسی(۲) دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: در این محیط افزون بر غرفه ها، ایستگاه های مسابقه تعبیه شده که دانش آموزان می توانند در آن شرکت کنند.

در رابطه با این همایش، نایب دبیر «زنگ تفریح» دانشگاه شیراز هم به خبرنگاران، گفت: کادر اجرایی همایش از بهمن ماه گذشته آغاز بکار کرد.

تاکید بر حفظ محیط زیست در همایش زنگ تفریح

یاسمن شیرعلی با اعلام ۲۰ کمیته در قالب دبیرخانه همایش سیزدهم فعالیت می کنند از تولید محتوا، برگزاری مسابقه و کارگاه ها خبر داد و افزود: در دوره های گذشته یک نشریه تهیه می شد که به معرفی برنامه های همایش می پرداخت، اما امسال برای جلوگیری از تخریب محیط زیست تولید محتوا به وسیله تهیه پادکست یا نسخه صوتی انجام می گیرد و مطالب به صورت الکترونیک منتشر می شود.

این در حالیست که به گفته وی، توجه به محیط زیست از محورهای مهم همایش سیزدهم است و بدین خاطر استفاده از لیوان یکبار مصرف برای نوشیدنی ها و کاغذ برای چاپ نشریه کنار گذاشته شد.

وی از برگزاری مسابقه برای هر یک از دانش آموزان در جریان همایش زنگ تفریح خبر داد و افزود: برای دانش آموزان پیش از برگزاری مسابقه ها سنجش به شکل تستی با عنوان «بلبین» انجام می پذیرد.

شیرعلی کادر اجرایی همایش را ۹۰ نفر اعلام کرد که همه از دانشجویان از تمامی دانشگاه های کشور هستند و زیر نظر دانشگاه شیراز به فعالیت می پردازند.

وی در عین حال از تشکیل ۵۰ تیم  ۱۰ نفره در جریان برپایی همایش یادشده خبر داد و گفت: گردشگری یکی از مواردی است که در جوامع مهم برشمرده می شود، بنابر این بر این اساس مسابقه ای ترتیب یافته که دانش آموزان در قالب تیم های ۱۰ نفره به کار جمعی در این زمینه می پردازند.

نایب دبیر همایش زنگ تفریح، افزود: گردشگری بین رشته ای ترین موضوعی است که برای دانش آموزان می تواند جذاب باشد.به گزارش خبرنگار مهر، سیزدهمین دوره «زنگ تفریح» در دانشگاه شیراز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ هر روز تا پنجشنبه ۷ شهریورماه جاری برپاست.

کد خبر 4701342

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز دانشگاه شیراز پذیرش دانشجو دانش آموزان هفته دولت بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف اربعین حسینی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه